Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:23:25 GMT

فراموش شده‌های صنایع‌دستی زنجان احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۰۴۷۷

فراموش شده‌های صنایع‌دستی زنجان احیا می‌شود

ایسنا/زنجان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان، بر ضرورت احیای صنایع‌دستی فراموش شده تاکید کرد.

الناز خدایی­‌فرد ظهر امروز (۸ خردادماه) در بازدید از کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی در طارم، اظهار کرد: با ارزیابی و پایشی که توسط معاونت صنایع‌دستی استان انجام شد، با هدف احیا و معرفی رشته‌های پرده‌بافی، جاجیم‌بافی و لباس­‌های محلی و رسیدن صنعت‌گران به مهارت لازم و نیز تربیت مربی، این دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در روستاهای آستاکل، پاوه‌رود و هارون‌آباد از ابتدای خردادماه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر دوره آموزشی دو تا سه ماه به طول می‌انجامد، بیان کرد: در هریک از این دوره‌های آموزشی ۱۲ نفر ثبت‌نام کرده­‌اند که متقاضیان بعد از طی این دوره‌ها برای دریافت تسهیلات لازم برای فعالیت در رشته‌ای که آموزش دیده‌اند، به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر این‌ مطلب که احیا و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است، ادامه داد: مربیان این دوره‌ها از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و با تایید صلاحیت فردی و کیفیت کار آن‌ها انتخاب شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه اجرای این رشته‌های اصیل و ریشه‌دار را به نسل جوان علاقه‌مند انتقال داد تا حداقل به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش ایسنا، در ادامه سلسله فعالیت‌های آموزشی به‌منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی و توازن بخشی اعتبارات، این برنامه سه دوره‌ آموزشی کوتاه‌مدت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رشته جاجیم‌بافی در سطح شهرستان‌ طارم برگزار می‌شود که دو دوره‌ در روستای پاوه‌رود و یک دوره در شهر آب‌بر شهرستان طارم بوده و همه این دوره‌ها رایگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان صنایع دستی آموزش دوره ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند