Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان، گفت: آزمون مدارس سمپاد روز ۲۰ برای پایه هفتم و ۲۱ برای پایه دهم برگزار می‌شود، آزمون ورودی پایه هفتم برای پنج هزار و ۱۵۸ پسر و چهار هزار و ۶۴۲ دختر و آزمون پایه دهم برای دو هزار و ۸۶۲ پسر و سه هزار ۲۰۰ دختر در ۹۳ حوزه امتحانی استان است.

کلیم الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان در روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ خردادماه، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی کرونا انجام شده است و طبقمکاتبه‌ای که از سوی اداره کل آموزش و پرورش با اداره برق استان صورت گرفته حوزه‌های آزمون تعیین شده و قرار است با هماهنگی لازم قطعی برق در ساعت آزمون در این حوزه وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماهنگی برای عدم قطعی برق در حوزه‌های آزمون‌های سمپاد

وی اضافه کرد: به حوزه‌های اجرا و به رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها هم ابلاغ شده که با اداره برق هماهنگی کنند و از آنها بخواهند در آن ساعت برق مدارس برای برگزاری امتحانات نهایی و آزمون سمپاد با قطعی مواجه نشود.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان، تصریح کرد: دانش آموزان پایه هفتم و نهم در این آزمون شرکت می‌کنند و دانش آموزان دوره اول پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان نیازی به آزمون ندارند و به صورت اتوماتیک و در هر رشته‌ای که بخواهند وارد کلاس دهم استعدادهای درخشان شده و می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

بابایی خاطرنشان کرد: تعدادی ظرفیت نیز ایجاد می‌شود و همان ظرفیت تکمیلی و جذب دانش آموزان از پایه نهم به دهم با تعداد مشخص است، پایه هفتم و نهم به دهم در آزمون سمپاد شرکت می‌کنند، محتوای آزمون ششم به هفتم سنجش هوش و خلاقیت است، ۵۰ درصد محتوای آزمون نهم سنجش هوش و خلاقیت و ۵۰ درصد سنجش استعداد تحصیلی محتوای کتاب‌های درسی آنها است.

دستورات بهداشتی در حوزه‌های امتحانی سمپاد رعایت می‌شود

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری پروتکل‌های بهداشتی امتحانات در حوزه‌های امتحانی بر اساس موازین اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا، عمل می‌کنیم، گفت: بخشنامه‌ای هم از سوی مرکز بهداشت به مدارس ابلاغ و «بهداشت سه» نامگذاری شده و مدارس موظف به رعایت این بخشنامه، توجه به فاصله اجتماعی دو متری صندلی دانش آموزان و استانداردهای لازم برای آزمون هستند، قرار دادن ماسک و مواد ضدعفونی نیز برای دانش آموزان در حوزه‌های امتحانات لازم است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان با بیان اینکه امکان حضور مراقبان بهداشتی برای آزمون‌ها را در همه مدارس نداریم، افزود: متأسفانه آموزش و پرورش به اندازه کافی نیروی‌های مراقب بهداشت ندارد، اما قرار است افراد علاقمند با تجربه کافی در این زمینه در مدارس و حوزه‌های امتحانی فعال باشند و تعدادی از مراقبان بهداشت که سال‌های قبل فعال بودند برای انجام این کار جذب شدند.

آخرین آمار حوزه‌ها و دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سمپاد

بابایی با اشاره به اینکه آزمون مدارس سمپاد روز ۲۰ برای پایه هفتم و ۲۱ برای پایه دهم برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون ورودی پایه هفتم برای پنج هزار و ۱۵۸ نفر پسر و چهار هزار و ۶۴۲ نفر دختر در ۹۳ حوزه امتحانی در مرکز استان و ۱۹ شهرستان و آزمون ورودی پایه دهم (تکمیل ظرفیت) برای دو هزار و ۸۶۲ نفر پسر و سه هزار ۲۰۰ نفر دختر در ۹۳ حوزه امتحانی در مرکز استان و ۱۹ شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۲۶ نفر دختر و ۴۲۲ نفر پسر برای پایه هفتم، برای رشته ریاضی ۱۷۰ نفر پسر و۱۶۱ نفر دختر، همچنین برای رشته تجربی ۱۲۳ نفر پسر و ۱۵۶ نفر دختر و برای رشته ادبیات ۵۲ نفر پسر و ۸۷ نفر دختر در شش مدرسه سمپاد اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد و خمینی شهر پذیرش خواهند شد.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اصفهان در مورد سمپاد مهارتی، تصریح کرد: امسال اولین سالی است که دانش آموزان دختر برای سمپاد مهارتی (دانش آموز فنی و حرفه‌ای) در دو رشته شبکه و نرم افزار و فوتوگرافیک جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند، این فعالیت امسال از مدارس دخترانه شروع شده است، اگر کار موفقی بود برای سال‌های آینده به مدارس پسرانه و در شهرستان کاشان با برخورداری از جمعیت دانش آموزی مناسب تعمیم پیدا می‌کند.

کد خبر 496979

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آزمون مدارس سمپاد ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی امتحانات حضوری مدرسه تیزهوشان فني و حرفه اي مهارت آموزی مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قطعی برق توصیه های بهداشتی ضدعفونی پایه نهم تحصیلی ثبت نام پایه هفتم تاریخ آزمون مدارس استعدادهای درخشان زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان حوزه های امتحانی آزمون سمپاد برگزاری آزمون سمپاد 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان آزمون مدارس پایه هفتم برای پایه نفر پسر نفر دختر پایه دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • رقابت ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب کنکور در مازندران
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند