Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت این اداره کل م با اشاره به این که اراضي ملي از اموال عمومي و متعلق به يکايک شهروندان است گفت: این مهم بايد در راستاي منافع عامه و برخورداري همگان، مورد توجه قرار گيرد.
وی به پديده تصرف عدواني و سودجويانه اراضي ملي و منابع طبيعي و جولان عناصر فرصت طلب و سودجو که به بهاي سوداگري جنگل ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تخريب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه مي کنند، هم اشاره کرد و افزود: تصرف اراضی ملی زخمي کهنه و فرسايشي است که طي سالیان اخير عميق‏تر و وسيع‏تر شده است.
مهدیون با بیان این که استان زنجان نیز با مساحت اراضی ملی بالغ بر 200/1 میلیون هکتار از این پدیده شوم مستثنی نبوده گفت:این مواهب خدادادی با عواملی مانند تخریب و تصرف، ورود دام غیر مجاز، آتش سوزی، قاچاق چوب و ... همواره در معرض تهدید می باشد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سخنان مقام معظم رهبری در مورد پیشگیری از تصرفات اراضی ملی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ناشی از عوامل فوق و اتخاذ تدابیر لازم با سرلوحه قراردادن و اطاعت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: (آن چیزی که من می خواهم تاکید کنم هم به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی، هم محیط زیست و هم به همه کسانی که دست اندر کار هستند، این است که مراقبت کنید این دایره غصب و تصرف نابجا و غلط توسعه پیدا نکند و جلویش گرفته شود )، در راس امور ماموریت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و خصوصاً یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفته است.
 وی افزود: در این راستا با راه اندازی و هدفمند نمودن گشت های موتوری و خودرویی در سطح استان و همچنین برنامه ریزی برای راه اندازی گشت های تلفیقی با یگان های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، امور اراضی و محیط زیست و تلاش در جهت ایجاد مانیتورینگ و پایش تصویری فصل جدیدی در برخورد با زمین خواری و متخلفان حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در استان گشوده شده و قطعاً اجازه هیچگونه تخریب، تصرف و تعرضی به اراضی ملی و منابع طبیعی داده نخواهد شد.
مهدیون خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری مراجع قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به‌ شدت برخورد خواهد شد.
وی با بیان این که سازمان‌های مردم ‌نهاد نیز در این زمینه و در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی دارند اظهار داشت: سمن ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به این امر حساس کنند و ما را در این امر خطیر یاری رسانند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرای طرح کاداستر اراضی را یکی از از راه های پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی برشمرد و گفت: تکمیل طرح کاداستر همان فهرست نقشه برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد و منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است که هم اکنون در حال اجرا می باشد.
مهدیون در پایان از مردم عزیز و طبیعت دوست استان زنجان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، حمل بدون مجوز چوب و آتش سوزی مراتع را از طریق تلفن ۱۵۰۴ و 139 اطلاع رسانی نمایند.        

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی زنجان اراضی ملی طرح کاداستر تصرف اراضی ملی تخریب و تصرف منابع طبیعی یگان حفاظت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، گفت : تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه درخصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحد‌های غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و... هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد