Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت  اخیرا  در نامه ای از همه استانهای کشور خواسته  لیست ماشین آلات و تجهیزات و قطعات معدنی مورد نیاز  را برای واردات محصولات دست دوم خارجی  اعلام کنند.

با توجه به اینکه شرکت هپکوی اراک سازنده ماشین آلات راهسازی است و چند وقتی است با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز هم نتوانسته در تولید قامت راست کند و حمایت از این کارخانه با نامه معاون وزیر در تعارض است  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در بررسی موضوع  این نکته را  از سازمان صمت استان مرکزی جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما  با اشاره به حمایت از تولیدات هپکو گفت: با توجه به شیوه نامه وزارت صمت در خصوص حمایت از تولیدات داخلی  تا کنون هیچ گونه واردات ماشین آلات معدنی از این اداره استعلام نشده است.

اصغری افزود: با توجه به اینکه شرکت هپکو سازنده ماشین آلات معدنی و راهسازی است ۲ سال پیش با وزارتخانه صمت مذاکره و درخواست کردیم که نیاز به این ماشین آلات را از محصولات هپکو تامین کنند و از واردات ماشین آلات مشابه جلوگیری شود.

او اضافه کرد: پیرو این مذاکره وزارت خانه صمت با صدور شیوه نامه‌ای به سازمان صمت همه استان‌ها بخشنامه کرد که قبل از در خواست واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی از سازمان صمت استان مرکزی در این زمینه استعلام کنند.

معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صمت استان مرکزی بیان کرد: در این زمینه با هپکو هم مذاکره کردیم که در صورت نیاز استا‌های سراسر کشور به ماشین آلات معدنی و راهسازی نظر خود را در زمینه تامین این محصول اعلام کنند تا اگر محصول نام برده در هپکو امکان تولید نداشت واردات آن ثبت سفارش شود.

او در خصوص نامه اخیر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اعلام لیست ماشین آلات و تجهیزات و قطعات معدنی مورد نیاز از سوی استان‌ها برای واردات محصولات دست دوم خارجی گفت: تا کنون هیچ گونه واردات ماشین آلات معدنی از اینسازما صمت استان مرکزی استعلام نشده است.

اصغری با بیان اینکه هیچ استانی به صورت مستقل نمی‌تواند ثبت سفارش واردات کند و باید واردات از سوی وزارت خانه و معاونت مربوطه ثبت سفارش شود تصریح کرد: قبل از ثبت سفارش واردات ماشین آلات معدنی باید از استان مرکزی در زمینه تولید این محصولات استعلام شود.

نکته اینجاست که در حالیکه باید قبل از هرگونه واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی از سازمان صمت استان مرکزی استعلام شود چگونه معاونت معدنی وزارت صمت برای واردات محصولات دست دوم خارجی از استان‌ها در خواست لیست می‌کند.

انتهای پیام / ج

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت هپکو صنایع استان مرکزی ماشین آلات معدنی و راهسازی واردات ماشین آلات معدنی سازمان صمت استان مرکزی واردات محصولات ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسن سپاهی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوز‌های قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به دو هزار و ۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده اند.

سپاهی افزود: برای خرید لاستیک، تأمین روغن، سوخت و سایر اقلام مصرفی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای است که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آنها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد