Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:15:19 GMT

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۴۶۴

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تاظهر امروز ۸ خرداد ماه، خوشبختانه هیچ مورد فوتی به دلیل کرونا در استان به ثبت نرسید.

سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکد خراسان شمالی اظهار کرد: با بستری ۳۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۷۴ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان ماسک می زنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت شکننده ای به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجهی می کنند.

هاشمی افزود: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

گفتنی است که واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در کشور، این میزان در استان ۷۱ درصد بوده که علت آن خودداری این افراد از تزریق واکسن است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی بستری اعلام نتایج دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک انجام شده است، افزود: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان، دیابت، سرطان و فشارخون را کاهش می‌دهد. اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6084766 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند
  • (ویدئو) لحظه سرقت از پارکینگ و انباری یک مجتمع مسکونی در زنجان در کمال خونسردی و بدون ماسک!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات