Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@07:06:05 GMT

سقوط جنگنده «اف-۵ تایگر» نیروی هوایی سوئیس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۷۸۰

سقوط جنگنده «اف-۵ تایگر» نیروی هوایی سوئیس

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع سوئیس از سقوط یک فروند جنگنده نیروی هوایی این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیفنس نت» این جنگنده از نوع «اف-۵ تایگر» ساخت آمریکا بود که چهارشنبه گذشته در یک منطقه کوهستانی نزدیک دریاچه «میلتیشی» سقوط کرد. در جریان این سانحه خلبان این هواپیمای ساخت آمریکا موفق به خروج به موقع از کابین شد و زنده ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع سوئیس در توییتی اعلام کرده که این جنگنده اف-۵ تایگر بعد از برخاستن از پایگاه هوایی از «پایرن» حین ماموریت آموزشی سقوط کرد. در این ماموریت یک فروند جنگنده «اف-۱۸» نیروی هوایی سوئیس نیز حضور داشت. وزارت دفاع سوئیس از انجام تحقیقات برای یافتن علت این سانحه هوایی خبر داده است.

اف-۵ یک جنگنده سبک چندمنظوره است که توسط شرکت «نورثروپ گرومن» در دهه ۵۰ میلادی ساخته شده است. در پاییز سال ۲۰۲۰، سوئیس خرید ۴۰ فروند جنگنده جدید را برای جایگزینی با جت‌های اف-۵ تا سال ۲۰۳۰ تصویب کرد. این فهرست شامل جنگنده اف-۳۵، اف-۱۸، رافال و یورو فایتر است.

در سانحه‌ای دیگر برای این جنگنده، وزارت دفاع تایوان چندی قبل از برخورد دو جنگنده اف-۵ باهم و سقوط آن‌ها در دریا خبر داد. مرکز فرماندهی تایوان اعلام کرد دو فروند جنگنده «اف-۵ ایی» نیروی هوایی که هرکدام یک سرنشین داشتند حین انجام ماموریت آموزشی در هوا با هم برخورد و در سواحل جنوب شرقی این جزیره در دریا سقوط کردند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند بالگرد نیروی هوایی، گارد ساحلی و سایر کشتی‌های امداد و نجات برای جستجوی خلبانان عازم محل حادثه شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وزارت دفاع تایوان جنگنده اف ۵ نورثروپ گرومن وزارت دفاع سوئیس سقوط جنگنده انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فروند جنگنده نیروی هوایی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زیان تسلیحاتی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافت.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته یک فروند جنگنده سوخو ۲۵ ارتش اوکراین و ۲۱۳ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، از ابتدای عملیات نظامی ویژه تا به امروز در مجموع ۵۹۱ هواپیمای نظامی اوکراینی، ۲۷۰ بالگرد، ۲۲۰۹۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۵۰۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۵۸۱۲ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۱۲۶۷ موشک انداز چندگانه، ۸۹۹۱ دستگاه توپخانه صحرایی و ۳ یگان ویژه نظامی و ۸ دستگاه خمپاره انداز ارتش اوکراین منهدم شده است.

کد خبر 6083640

دیگر خبرها

  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد
  • ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی