Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری، خواستار ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری ازجمله صدور پروانه، نقل‌وانتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی است.

وی ابراز کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز برای ارائه خدمات بهتر به لحاظ ساختار و نیروی انسانی، شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در مناطق هشت‌گانه شهرداری است که شامل حدود ۳۰۰ نفر نیروی انسانی است که خدمات مختلفی ازجمله نقشه‌برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده ۱۰۰، سازمان بهسازی و نوسازی و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانقربان با بیان اینکه امروز دیگر نمی‌توانیم مثل دهه قبل به شهر‌ها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل‌شده است، افزود: باید از نگاه سخت‌افزاری به نگاه نرم‌افزاری تغییر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امر ارائه خدمات نیز با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی‌توان خدمات را ارائه داد، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع باید در شهرسازی نوین به موضوع‌های نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیند‌ها را نیز در پی آن کاهش دهیم، به‌طوری‌که مردم نیاز به شهرداری و مراجعه را به‌هیچ‌وجه نداشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم یادآور شد: حرکت به سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به شهروندان از دو سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا آغاز و در این زمینه نیز از کلان‌شهر‌ها عقب نیستیم، بلکه در برخی موارد نیز از سایر کلان‌شهر‌ها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به اینکه کرونا هم فرصت و هم تهدید است، اذعان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری‌ها به‌عنوان رکن اساسی خدمات‌رسانی به مردم، به سمت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت کنند.

وی با تأکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ تصریح کرد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه از سال گذشته مردم از طریق مراجعه حضوری به شهرداری نمی‌توانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند، یادآور شد: مردم باید به دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام دهند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی قم برون شهری شهرسازی و معماری شهرداری ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی پیش ازظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی سواحل با بیان تاکید بر رصد و شناسایی طرح‌های دریا در استان خواستار رفع آن شد و گفت: ما خدمات ملی و فراملی ارائه می‌دهیم ولی طرح دریا از ظرفیت و امکانات محلی و شهرستانی برخوردار است.

وی گفت: انتظار داریم ساحلی در خور شأن کشور داشته باشیم ولی خدمات توسط شهرداری و شهرستان ارائه می‌شود و لازم است نگاه ملی به سواحل برای ارتقای خدمات رسانی شود.

وی با بیان اینکه قوانین یکسان در زمینه طرح سالمسازی دریا وجود ندارد، گفت: هنوز بعد از سال‌ها دنبال متولی برای طرح‌های دریا هستیم و این مسائل باید حل شود.

شریفی عدم وجود صدای واحد و مشترک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در طرح‌های دریا از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: همچنین تعداد طرح‌های سالمسازی دریا در منطقه کم است و از سوی دیگر بسیاری از ساختمان‌ها مشرف بر دریا و ساحل هستند و امنیت لازم برای حضور بانوان وجود ندارد.

فرماندار چالوس امکانات ضعیف نظیر دوش، رختکن، نظافت و فقدان آب بهداشتی سالم را از دیگر مشکلات طرح‌های دریا برشمرد و گفت: همچنین ۱۵۰ ناجی برای طرح‌های دریا در شهرستان لازم است و این افراد باید به درستی و در مناطق مشخص بکارگیری شوند.

کد خبر 6080880

دیگر خبرها

  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • لزوم ارزیابی مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای