Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مدیربرنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روند مذاکرات احیای برجام به خوبی در حال انجام است و با توجه به تفاهم‌هایی که انجام شده امروز مانع اصلی و غیرقابل عبور برای احیای برجام نداریم.

دیاکو حسینی در ارزیابی خود از روند مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: توافق همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به مدت یک ماه تمدید شد نیز مربوط می شود به چشم انداز مثبتی که در روند مذاکرات و طبق ارزیابی های شورای عالی امنیت ملی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع روند در مذاکرات مثبت بوده و اتفاقات خوبی در حال انجام است. تفاهم های لازم صورت گرفته و آن اختلافات بنیادینی که مانع اصلی بوده وجود ندارد و در حال حاضر مانع غیر قابل عبوری برای برجام نداریم.

این پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک همچنین اظهار کرد: بایدن رئیس جمهور آمریکا از ابتدا با خروج از برجام مخالف بوده و تحریم‌ها را ناکارآمد می دانست. لذا در یک بستری به موضوع نگاه می کند که ویژگی کاملا متفاوتی نسبت به مسئله دارد. در واقع دولت بایدن قصد دارد احیای برجام را پله ای قرار دهد که سایر موضوعات نیز حول این مسئله پیگیری شود که از این جهت ما مخالف آن هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: هر چند می توانیم با اطمینان نسبتا بالایی با احیای برجام در آینده نزدیک مواجه شویم اما این موضوع پایه حل سایر اختلافات ایران و آمریکا در موضوعات دیگر نیست.

 

تصمیم درباره برجام در سطوح عالی نظام اتخاذ می شود 

 

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تصمیم درباره برجام به رغم وجود برخی اختلاف دیدگاه‌ها در داخل کشور در سطوح عالی نظام اتخاذ می شود و تحت تاثیر سلیقه های جناحی قرار ندارد. در واقع روندی که تا به امروز طی شده چه توافق با آژانس، چه روند مذاکرات نشان می دهد که در قالب گفت‌وگو و در چارچوب و هدف مشخص شده است.

حسینی در رابطه با اینکه برخی صحبت از این دارند که روند مذاکرات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود، گفت: با وجود وضعیتی که در انتخابات می‌بینم فکر می کنم این تفسیر چندان موضوعیت نداشته باشد زیرا اگر احیای برجام قبل از انتقال دولت انجام شود می تواند سرمایه و دستاوردی برای دولت آینده باشد و موانع را از سر راه بردارد. در واقع اگر این اتفاق امروز صورت گیرد به نفع همه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 شورای عالی امنیت ملی برجام دیاکو حسینی مذاکرات وین سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 روند مذاکرات احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۱۳۲۱ واحد افزایش به ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد و شاخص قیمت با ۷۳۹ واحد افزایش به ۴۲۴ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با انجام بیش از ۴۰۴ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، نوری، شبندر، وغدیر و بملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۴۷ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام ۲۱۰ هزار معامله بیش از ۵ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای ارفع و وخاور بیشترین اثر مثبت و نمادهای هرمز، آریا، آریان، شگویا و فزر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • حمید درخشان: واگذاری سرخابی‌ها بهترین راه برای حل مشکلات آنها بود/ مدیریت کردن شرایط دو باشگاه بعد از واگذاری بسیار مهم است
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • اوسمار نشان داده در بازی‌ها ایده دارد | از الان هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد | پرسپولیس اقتصادی بازی نمی‌کند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • دستیار: اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی سهمیه پارالمپیک را از بسکتبال با ویلچر گرفت/ سهمیه آسیا یک چهارم قبل شده بود
  • احیای برجام در میانه بحران؟