Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به بخش های تخصصی و فوق تخصصی ارجاع الکترونیک شدند.

به گزارش برنا؛ محمدرضا میرزایی، مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات سلامت الکترونیک اقدامات بسیار مفیدی را در سیاست های خود طراحی کرده است که شاید مهمترین برنامه در یک سال گذشته نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است، خوشبختانه سرعت این طرح در شش ماه دوم سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: ضمن اینکه در ۶ ماه گذشته فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی به شدت ارتقا پیدا کرد، لذا با دستور مدیرعامل سازمان مقرر گردید، نظام ارجاع الکترونیک نیز در سازمان شروع شود و از صندوق بیمه همگانی اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد.

او با بیان اینکه فرایند اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در ۴ استان کرمان، کردستان، یزد و چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت آغاز شده است تصریح کرد: البته از سال گذشته پرداخت در این طرح سرانه ای بوده و برای سال جاری مصوبه هیات دولت نیز اخذ شده و پرداخت در سال جاری بر اساس تعرفه های مصوب دولت اجرایی شده است که به پزشکان عمومی برای هر بیمه شده ماهانه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و به پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود و فرانشیز بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی امسال ۶ هزار تومان مصوب هیئت دولت شد؛ همچنین برابر بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال گذشته ارجاع بیمه شدگان به بخش دولتی انجام می‌شد ولی امسال با تلاش مدیرعامل این مسئله حل شده و در قالب نظام ارجاع بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می توانند علاوه بر بخش دولتی به بخش‌های غیردولتی نیز ارجاع داده شوند.

میرزایی اظهار کرد: برآوردها در حال حاضر نشان می‌دهد ۵۰۰ هزار نفر در چهار استان به پزشکان منتسب شدند و در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت حدود ۸۵ هزار نفر از این جمعیت ویزیت اولیه شدند و برای ۲۵ هزار نفر نسخه الکترونیک صادر شده که پزشکان طرف قرارداد برای نظام ارجاع نسخه الکترونیک صادر کردند؛ البته از مجموع ۲۵ هزار نسخه و ۸۵ هزار ویزیت انجام شده حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به بخش های تخصصی و فوق تخصصی ارجاع الکترونیک شدند؛ البته دو بیماری دیابت و فشار خون هم شناسایی شده است، لذا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون از بیماری فشار خون و دیابت شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

او گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ویزیت پزشک خانواده در ۴ استان داریم که از این تعداد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هر روز به سطوح تخصصی ارجاع می‌شوند، البته ظرف یک ماه آینده عمده مشکلات در این طرح حل خواهد شد، ضمن اینکه قرار است ۶ استان دیگر از اول تیر به این چهار استان اضافه شوند که کار ادامه پیدا کند و در صورت موافقت این طرح در سه ماه دوم سال به کل کشور تسری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: بدون شک اقدامات بیمه سلامت در اجرای نظام ارجاع الکترونیک، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک بسترساز برنامه پزشک خانواده فول الکترونیک مبتنی بر نظام ارجاع است که شاید شاه‌کلید راهبرد دولت آینده در نظام سلامت باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت الکترونیک دولتی و خصوصی یزد چهارمحال و بختیاری دولت هیئت دولت بودجه فشار خون درمان پزشک خانواده مشکلات خانواده بیمه سلامت محمدرضا میرزایی ارجاع الکترونیک نظام ارجاع هزار و ۵۰۰ سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنایت اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء در غزه و آسیب وارد شده به سلامت روان مردم دنیا، از سازمان بهداشت جهانی خواست تا ضمن اعلان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان را هرچه سریع‌تر معلق و حتی در صورت لزوم لغو کند.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در غزه، اظهار کرد: از دستگاه‌های دیپلماسی و معاونت بین‌الملل وحقوق بشر قوه قضائیه درخواست کرده‌ایم که باتوجه به تعرضات غیرانسانی که مجدد به بیمارستان شفا صورت گرفته و مجروحان را به قتل رسانده‌اند، نیاز است واکنش درخور شأنی از سوی جامعه پزشکی دنیا انجام گیرد.

وی ادامه داد: البته انتظاری هم از این رژیم نیست و آنها خلاف همه معاهدات بین‌المللی و به ویژه کنوانسیون بین‌المللی ژنو عمل کرده‌اند، اما درخواست ما این است که باتوجه به فجایع رژیم صهیونیستی که در حق زنان، کودکان و غیرنظامیان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌ها و مجروحان مرتکب شده‌اند و با توجه به تعرض شنیعی که اخیرا درحق بیمارستان شفا صورت گرفته است، هم دستگاه دیپلماسی و هم معاونت حقوق بشر قوه قضائیه درخواست ما را پیگیری کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این راستا از سازمان بهداشت جهانی خواست تا عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان هرچه سریع‌تر معلق شود و حتی در صورت لزوم عضویت این رژیم در سازمان جهانی بهداشت لغو شود.

رئیس‌زاده با بیان اینکه این رژیم در عین جنایت در حق زنان و کودکان و بیماران به سلامت روان مردم در دنیا آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان جهانی بهداشت ارتقاء سلامت مردم دنیاست و یکی از مولفه‌های ارتقاء سلامت، بحث سلامت روانی است.

وی تصریح کرد: جنایت بی‌سابقه‌ای که رژیم صهیونیستی انجام داده و تصاویر و فیلم آنها در دنیا منتشر شده به سلامت روحی و روانی مردم در سراسر جهان ضربه زده و این درحالیست که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عوامل مخدوش‌کننده سلامت روان مردم، جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است که می‌توان گفت کرونای روانی را به سلامت روان مردم دنیا تحمیل کرده است. اگر بهداشت روان نیز به اندازه سلامت جسمی و حتی بیش از آن اهمیت دارد باید توجه کنیم که اکنون فاجعه‌ای درخصوص سلامت روان مردم دنیا رخ داده است. از همین رو سازمان بهداشت جهانی در ابتدا باید وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام و در عین حال نیز عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای رایگان خانواده‌های پنج دهک درآمدی اول جامعه
  • بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کرمانشاه بیمه سلامت رایگان دارند
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟