Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانپور گفت: بیش از ۷۴۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ هستند

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «ملک‌محمد قربانپور» در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در محل دفتر خانه مطبوعات و خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: افراد واجد شرایط رای دادن متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن هستند بطوریکه افراد واجد شرایط رای دادن باید ۱۸ سال آن ها تمام شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر این اساس تعداد رای دهندگان مرد ۳۷۸ هزار و ۳۷۸ نفر و رای دهندگان زن ۳۶۲ هزار و ۹۴۴ نفر است.

 

قربانپور تعداد رای اولی ها را ۱۸ هزار و ۵۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: بی‌شک حضور رای‌اولی ها در انتخابات شور خاصی به این رویداد مهم می‌بخشد.

 

 وی همچنین پیش‌بینی کرد تا برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بین ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار عوامل اجرایی در استان مشارکت داشته باشند.

 

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در ادامه از تایید ۸۷ درصد داوطلبان شوراهای شهر استان خبر داد و گفت: از بین ۴۳ شهر استان، ۴۲ شهر دارای شورای پنج نفره و ۲ شهر بروجن و شهرکرد دارای شورای هفت نفر هستند که در مجموع داوطلبان برای کسب ۲۱۹ کرسی شوراهای شهر در استان رقابت می‌کنند.

 

قربانپور با بیان اینکه از بین شوراهای شهر استان برگزاری انتخابات در شهرکرد و لردگان به صورت تمام الکترونیکی است، خاطرنشان کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در این ۲ شهر فراهم شده است.

 

وی همچنین تعداد کرسی‌ها شوراهای اسلامی روستا در استان یک هزار و ۸۹۶ مورد اعلام کرد و گفت: از مجموع ۵۹۸ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات، ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۴۷ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام سه هزار و ۸۱۱ داوطلب برای انتخابات شوراهای روستا در استان، از این تعداد سه هزار و 616 نفر در هیئت‌ های اجرایی تایید صلاحیت شدند و روند بررسی صلاحیت‌ها در هیئت ‌های نظارت نیز با قطعی شدن آن اعلام می‌شود.

 

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تغییر مکانیسم‌های حاکم بر تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: تبلیغات در فضاهای سربسته ممنوع است.

 

قربانپور خاطرنشان کرد: همچنین راه‌اندازی هرگونه کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است و تبلیغات در فضاهای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشت در نظر گرفتن هشت مترمربع فضای فیزیکی به ازای هر نفر و پیش بینی درب‌های ورودی و خروجی کافی مانعی ندارد.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیر ستاد انتخابات انتخابات واجد شرایط رای دادن چهارمحال و بختیاری برگزاری انتخابات دارای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: تا روز سه شنبه در سطح استان به تناوب در برخی نقاط بارش‌های رگباری بهاری با احتمال رعد و برق، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ انتظار می‌رود.
وی از جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در چهارمحال‌وبختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری