Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:53:03 GMT

دانشگاه تربیت مدرس عضو بخش آکادمیک سازمان ملل متحد شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۹۴۰۷

دانشگاه تربیت مدرس عضو بخش آکادمیک سازمان ملل متحد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، بخش آکادمیک سازمان ملل متحد (UNAI) آغازی برای متحد کردن موسسات آموزش عالی سراسر جهان، در راستای هدف مشترک استفاده از تحقیقات علمی، پژوهش و آموزش دانشگاهی، برای تحقق هرچه بیشتر اهداف و ماموریت های سازمان ملل است.

سازمان UNAI در سال ۲۰۱۰ توسط دبیرکل وقت بان کی مون تأسیس شد و بیش از یک هزار و ۴۰۰ موسسه دربیش از ۱۳۰ کشور جهان را برای ارتقای سطح آموزش عالی و کمک به پیشرفت بشر گرد هم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان کشورهای عضو این سازمان می‌توان به چین، ژاپن، جمهوری کره، قطر، امارت متحده عربی، عمان، مراکش، لبنان، عربستان سعودی، روسیه، اوکراین، نروژ، سوئیس، سوئد، نیوزیلند، آلمان، هلند، فرانسه، رومانیا، بریتانیا، ایرلند، ایالات متحده آمریکا، ترکمنستان، ترکیه، هند، پاکستان، تایلند، مالزی، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، برزیل، کلمبیا، مکزیک و همچنین آفریقای جنوبی نیز اشاره کرد.

در ازای مشارکت فعال اعضا، UNAI بستری را برای همکاری موسساتی با اهداف مشابه فراهم می کند، به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات مربوط به اقدامات و اهداف سازمان ملل و فعالیتهای مورد توجه جامعه دانشگاهی عمل می‌کند، بهترین روشها و تحقیقات اعضای سازمان را از طریق شبکه گسترده خود ارتقا میدهد، برقرار کننده پل ارتباطی بین نهادهای عضو با نهادهای سازمان ملل متحد که می توانند از تحقیقات و تخصص یکدیگر بهره مند شوند و از اعضای UNAI در رویدادهای حضوری و مجازی دعوت به عمل می آورد.

این مراکز به عنوان یک منبع مطمئن اطلاعات به روز، توسط سازمان ملل متحد مدیریت می شوند. این شبکه جهانی اطلاعات را به طیف گسترده ای از مردم در کشورهای خود، از جمله روزنامه نگاران، مقامات دولتی، نمایندگان جامعه مدنی، دانشجویان، مربیان و محققان ارائه می دهند.

در حال حاضر ۲۷ دانشگاه از کشورمان عضو این سازمان آکادمیک هستند.

کد خبر 5223600 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس سازمان ملل متحد دانشگاه ها دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دخانیات انتخابات 1400 دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه خوارزمی دانشگاه های علوم پزشکی مصاحبه دکتری امتحانات پایان ترم قطعی برق غلامحسین رحیمی اتریش دانشجویان رتبه بندی دانشگاه ها سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه راشا تودی، به اعتراف یک نظامی صهیونیستی به بمب گذاری دفاتر سازمان ملل متحد در غزه اعتراف کرد. این دفاتر مسئول کمک به آوارگان فلسطینی بودند.

یک سرباز اسرائیلی به بمب گذاری اهداف غیر نظامی، و همچنین دفاتر سازمان ملل متحد در جریان جنگ غزه اعتراف کرد. این اعتراف، به شکلی غیر منتظره به دست یک سرباز اسرائیلی صورت گرفت که طی نخستین ماه‌های جنگ (غزه)، در این جنگ مشارکت کرده بود.

نظامی صهیونیست: یگان نظامی من، مسئول انجام انفجار‌ها بود. ما خانه‌های تروریست ها، مسجد ها، و دفاتر سازمان ملل متحد را منفجر می‌کردیم. به یاد می‌آورم که ما وارد یکی از دفاتر سازمان ملل متحد شدیم که مسئول کمک به خانواده‌هایی بود که در غزه تحت تاثیر جنگ قرار گرفته بودند. ما آنجا را ویران کردیم.

تنش‌ها میان سازمان ملل متحد و اسرائیل از زمان آغاز جنگ در غزه افزایش یافته است؛ اسرائیل چندین بار به دفاتر سازمان ملل متحد حمله، و ادعا کرده است تونل‌های حماس را هدف قرار داده است. اسرائیل همچنین آژانس کمک به آوارگان فلسطینی سازمان ملل را به داشتن ارتباط با حملات حماس در هفتم اکتبر متهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود