Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از میزان پیش بینی شده برای تولید برق براساس سند برنامه و اهداف بالادستی و همچنین سیاست‌های کلان در تولید برق هسته‌ای عقب هستیم.
به گزارش آریا و به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی دوانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات وزیر نیرو در خصوص علل قطعی برق، تصریح کرد: گرم شدن زودهنگام، از مدار خارج شدن چند نیروگاه بخار، کمبود آب و لزوم ذخیره برای ماه‌های گرم سال، ظهور پدیده ماینرینگ و عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با آن، بازدهی پایین نیروگاه‌ها و اتلاف در شبکه، مصرف بالای وسایل سرمایشی و استاندارد نبودن ساختمان ها، مطالبه افزایش روشنایی معابر شهری و روستایی، بهای پایین برق و عدم توجه به تولید برق از جمله دلایلی است که امروز باعث قطع برق در سطح کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما براساس برنامه‌ها و اهداف بالادستی 123 هزار مگاوات و 8 هزار مگاوات تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی را پیش بینی کرده بودیم، اما امروز به این رقم نرسیدیم و لازم است برنامه ریزی برای رسیدن به این اهداف صورت گیرد همچنین باید برنامه‌ای برای کاهش مصرف و استاندارد سازی مصارف و مدیریت مصرف واحد‌های پر مصرف داشته باشیم.
عباسی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تولید برق هسته‌ای در کشور، گفت: تنوع در تولید برق یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد، ما باید برای رسیدن به رقم 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود برنامه ریزی کنیم و برای راه اندازی فاز‌های جدید نیروگاه بوشهر نیازمند سرمایه گذاری هستیم چرا که برق هسته‌ای روشی مطمئن در تولید برق و حل مشکل کمبود تولید است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: واقعی کردن قیمت برنامه ریزی برای تولید برای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، الزام صنایع پرمصرف و انرژی بر به بهینه سازی و همچنین توجه به تکنولوژی‌های نوین نیز باید در برنامه ریزی‌های آینده قرار بگیرد.
وی در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: بفرمایید ماجرای توافق پاریس در موضوع توسعه صنعت برق چقدر تأثیرگذار بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت نیرو تولید برق برنامه ریزی برق هسته ای تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌ در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای