Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از خسارت 6 هزار و 400 میلیارد ریالی سیل از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه 1400به اراضی کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و ساختمانی در استان خبر داد.

جواد نظری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: 6 هزار و 140 میلیارد ریال از این خسارت مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این خسارت ها شامل تمام شهرستان های استان می شود، افزود: همچنین خسارت سیل در بخش تاسیسات زیربنایی و ساختمانی مناطق سیل زده 250 میلیارد ریال برآورد شده است.

 وی ادامه داد: گزارش این خسارت ها به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده و امیدواریم با طرح شدن در هیئت دولت، اعتبارات لازم در اختیار استان قرار گیرد.

نظری گفت: بارندگی و تگرگ اواخر هفته گذشته در شیروان، فاروج و اسفراین نیز موجب وارد آمدن خسارت به روستاهای این شهرستان‌ها بویژه در بخش کشاورزی و زراعی شد.

جبران خسارت فقط برای اراضی بیمه شده

نظری با اشاره به اینکه دولت فعلی و دولت آینده خسارت های وارد شده ناشی از سیل را از طریق بیمه پرداخت می کند گفت: تنها کمکی که می تواند به کشاورزان خسارت دیده ای که اراضی خود را بیمه نکرده‌اند صورت گیرد، امهال تسهیلات است تا پرداخت آن ها به تأخیر بیفتد.

وی گفت: متاسفانه درصد زمین‌های کشاورزی در خراسان شمالی که توسط مالکان آن ها بیمه شده کمتر از ۲۰ درصد است و خسارتی به این افراد پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت توجه به صنعت بیمه تصریح کرد: سیاست گذاری دولت، گسترش صنعت بیمه در کشور است تا کشاورزان با این اقدام در هنگام وقوع حوادث بتوانند از ظرفیت بیمه استفاده کنند.

٥٣ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی معادل 20درصد در بخش زراعت و ١٣ هزارهکتار در بخش باغی معادل 22 درصد و تعداد دام بیمه شده 200 هزار راس معادل 9 درصد بخش دامی استان تحت پوشش بیمه کشاورزی  قراردارند.

قریب به نیمی از جمعیت 811 هزار نفر استان خراسان شمالی اهالی روستانشین هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیل خسارت سیل اراضي كشاورزي خراسان شمالي خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی که در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مساعدت وی برای تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای پیشبرد بهتر اهداف در این بخش را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از پست‌های سازمانی در خراسان شمالی خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست‌ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد.

حسین‌نژاد بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم.

کد خبر 6080280

دیگر خبرها

  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی