Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیبل کوین‌ها یا همان ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، در زمره محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. استیبل کوین‌ها که اصطلاحاً ارزهای پایدار نیز خوانده می‌شوند، ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند که باعث به وجود آمدن این محبوبیت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۹ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

(منبع: ارز دیجیتال)

استیبل کوین چیست؟

رمز ارزهایی که قیمت آنها ثابت و معادل با ۱ دلار است، پول فیات در شکل جدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی‌های مثبت یا منفی ارزهای دیجیتال بحث تغییرات سریع قیمتی آنهاست؛ استیبل کوین‌ها یا همان ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، در زمره محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. استیبل کوین‌ها که اصطلاحاً ارزهای پایدار نیز خوانده می‌شوند، ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند که باعث به وجود آمدن این محبوبیت شده است؛ اما همه این ویژگی‌ها را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: ادغام مزیت‌های ارزهای دیجیتال و پول فیات و تلاش برای به حداقل رساندن محدودیت‌های آن‌ها.

نحوه فعالیت به این صورت است که یک شرکت به اندازه واحد ارز دیجیتالی که تولید می‌کند پشتوانه دلار ذخیره می‌کند، لذا قیمت هر یک واحد از آن رمز ارز برابر با ۱ دلار است، نمونه این فعالیت رمز ارز تتر است که بر بستر بلاک چین راه اندازی شده است، قیمت آن ثابت و معادل با ۱ دلار است البته در برخی از مواقع تغییراتی را تجربه می‌کند اما این مقدار بسیار کم است.

این استیبل کوین‌ها، متمرکزترین انواع آن‌ها هستند. استفاده از آن‌ها ملزم به اتکا به نهادهای واسطه و متمرکزی مانند بانک است؛ و این مسئله با ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در تناقض است. همچنین در صورت استفاده از این استیبل کوین‌ها، شما در نهایت به درستکاری واسطه‌ای مانند تیم توسعه دهنده آن‌ها اعتماد می‌کنید؛ و ساز و کار آن‌ها مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، مستقل از توسعه دهنده و مطابق با یک روال کدنویسی شده و شفاف نیست.

برخی از استیبل کوین‌ها با پشتوانه طلا هستند، از شناخته شده ترین استیبل کوین‌های با پشتوانه طلا می‌توان به تتر گلد (Tether Gold) ، پکس گلد (Pax Gold) و دیجیکس گلد (Digix Gold) اشاره کرد. تتر گلد توسط شرکت توسعه دهنده تتر (به طور دقیق‌تر، (TG Commodities Limited) توسعه یافته است. هر توکن تتر گلد با نماد اختصاری XAUT از پشتوانه‌ای معادل یک اونس تروا طلای خالص از یک شمش طلای Good Delivery لندن (London Good Delivery) برخوردار است. ذخایر طلای تتر گلد در یک خزانه در کشور سوئیس نگهداری می‌شوند. در حال حاضر تتر گلد هم بر روی بلاک چین اتریوم و هم بر روی بلاک چین ترون فعال است

استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال از ساز و کارهای جالبی برخوردارند. این انواع با افزایش محبوبیت صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) و پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال متولد شدند. فرض کنید که شما قصد دارید مقداری ارز دیجیتال را از یک پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز و بلاک چینی مانند میکردائو (MakerDAO) قرض بگیرید و پس از مدتی آن را بازگردانید. در این صورت باید راهی وجود داشته باشد تا مبلغ بازگردانده شده هم‌ارزش مبلغ اولیه باشد و دچار افزایش یا کاهش ارزش نشود. به همین دلیل ایده استفاده از استیبل کوین‌های با پشتوانه کریپتو به وجود آمد.

این دسته از استیبل کوین‌ها از هیچ پشتوانه‌ای بهره نمی‌گیرند؛ و ثبات قیمت آن‌ها توسط الگوریتم‌های پیچیده و کدهای موجود در قرارداد هوشمندشان تأمین می‌شود. این استیبل کوین‌ها نیز از نوع غیر متمرکز محسوب می‌شوند. می‌توان گفت که تمرکززدایی در این انواع حتی از انواع با پشتوانه کریپتو نیز بیشتر است؛ چرا که چرخه عرضه و تقاضا به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود و تحت تأثیر الگوهای رفتاری کاربران نیست. به همین دلیل کاربران نمی‌توانند چه تعمداً و چه به صورت تصادفی بر قیمت این استیبل کوین‌ها مؤثر باشند.

از شناخته شده‌ترین استیبل کوین‌های الگوریتمیک می‌توان به ترا (Terra )و امپل‌فورث (Ampleforth) اشاره کرد. ترا یکی از جالب توجه‌ترین انواع استیبل کوین‌های الگوریتمیک است. این استیبل کوین ارزهای فیات رایج کشورها را به فرم دیجیتال تبدیل می‌کند؛ اما از آن‌ها به عنوان پشتوانه استفاده نمی‌کند. ترا الگوریتم‌های مخصوص خود را برای حفظ ثبات قیمت این استیبل کوین‌ها به کار می‌گیرد. این پلتفرم کره‌ای در حال حاضر استیبل کوین‌های دلار آمریکا، وان (Won) کره و توگریک مغولستان را در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد که درخواست تولید استیبل کوین‌های جدید را به این پلتفرم ارائه کنند. هدف نهایی ترا تبدیل شدن به پلتفرمی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی در زمان کوتاه و بدون محدودیت‌های معمول سیستم بانکی است.

یو اس دی کوین

تتر

ای دای

دلار بایننس

اخبار مهم اداره مالیات استرالیا: هرگونه سود حاصل از ارزهای رمزنگاری شده یا موارد دیگر را گزارش دهید

اداره مالیات استرالیا از شهروندان خواسته است هر گونه سود حاصل از معاملات ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به طور دقیق گزارش دهند. پیش بینی می‌شود برای ۶۰۰،۰۰۰ استرالیایی که اکنون در دارایی‌های دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، پرونده مالیاتی تشکیل شده باشد. اداره مالیات استرالیا در سال ۲۰۲۱ با ۴۰۰۰۰۰ شهروند استرالیایی تماس خواهد گرفت تا از آنها بخواهد که اظهارنامه مالیاتی خود را که قبلاً ثبت کرده‌اند بررسی کنند و سود یا زیان سرمایه گذاری در معاملات ارزهای رمزنگاری شده را گزارش دهند.

پلیس انگلیس مزرعه عظیمی از ماینرهای غیرقانونی را کشف کرد، افسران پلیس در جستجوی کارخانه حشیش بودند اما در نهایت ۱۰ هزار دستگاه ASIC را توقیف کردند.

یک مزرعه عظیم غیرقانونی استخراج ارزهای رمزنگاری شده به طور تصادفی در منطقه West Midlands انگلیس کشف شد. به گفته گروهبان پلیس جنیفر گریفین ، آنها در حال سرقت برق از شبکه ملی برای استخراج بیت کوین با بیش از 100 Antminer S9 بودند که اکنون توقیف شده‌اند.

ارزش بازار استیبل کوین‌ها به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید

بر اساس داده‌های The Block، ارزش بازار استیبل کوین‌ها نسبت به اوایل سال جاری میلادی ۳ برابر شده و به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. تتر (USDT) هنوز ۶۰ درصد کل ارزش بازار استیبل کوین‌ها را در اختیار دارد. همچنین عرضه استیبل کوین در بلاک چین ترون یک رشد نمایی را تجربه کرده و اکنون از استیبل کوین موجود در بلاک چین اتریوم پیشی گرفته است.

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اسکاتلند به زودی مستندی را درباره یک مرکز ترک اعتیاد کریپتو در انگلیس پخش خواهد کرد. بیمارستان کسل کریگ ارائه خدمات درمانی را به افرادی که دچار اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال شده‌اند، از مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) شروع کرده است. در این مستند ماجرای فردی است که کل سرمایه خود را به خاطر اعتیادش به معامله ارزهای دیجیتال از دست داد. این بیمارستان علائمی از جمله صرف زمان و پول زیاد برای معامله‌گری، پنهان کردن ضررها از خانواده و تفکر مداوم درباره سرمایه‌گذاری‌های جدید را از نشانه‌های اعتیاد در این حوزه می‌داند.

بوترین: مدل اثبات سهام مشکلات زیست محیطی اتریوم را رفع می‌کند

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، استفاده از سازوکار اثبات سهام را «راهکاری» برای کاهش انرژی مصرفی این شبکه خواند. بوترین گفت این سازوکار نسبت به مدل اثبات کار «هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و کمتر در معرض آزمایش‌های جدی قرار گرفته است» ولی در نهایت می‌تواند مصرف انرژی شبکه اتریوم را بیش از ۱۰,۰۰۰ برابر کاهش دهد. وی همچنین به استفاده از مدل‌های جدیدتر و کارآمدتر برای بلاک چین‌ها تأکید کرد و گفت: «چیزی که مشغول ساخت آن هستیم دیگر یک بازی نیست بلکه بخش مهمی از یک دوران جدید است.» بوترین در شرایطی به بیان این مطالب پرداخت که آثار مخرب فناوری بلاک چین بر محیط زیست با انتقادهای تندی مواجه شده است.

۲۴ درصد مردم استرالیا مایل به دریافت حقوق خود به صورت بیت کوین هستند

بر اساس یک نظرسنجی که توسط وب سایت فایندر انجام شده است، از هر ۴ شهروند استرالیا ۱ نفر (۲۴ درصد) تمایل دارد بخشی از حقوق خود را از طریق بیت کوین دریافت کند. از میان این افراد، ۱۴ درصد گفته‌اند که چون انتظار دارند ارزش بیت کوین بالا می‌رود مایل به دریافت بخشی از حقوق خود از طریق بیت کوین هستند. ۱۰ درصد دیگر نیز گفته‌اند که پرداخت حقوقشان به صورت بیت کوین، به آن‌ها کمک می‌کند پیش از پرداخت مالیات در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

بانک مرکزی سوئد در حال توسعه ارز دیجیتال ملی است

بانک مرکزی سوئد با مشارکت بانک هندلس‌بنکن قصد دارد به‌صورت آزمایشی طرح استفاده کرون الکترونیک یا همان ارز دیجیتال ملی سوئد است را اجرایی کند. سوئد یکی از اولین کشورهای جهان است که اقدام به بررسی ارز دیجیتال ملی کرده و در اواخر سال ۲۰۱۹ از راه‌اندازی یک پلتفرم آزمایشی برای کرون الکترونیک خبر داده است. گفتنی است ارز دیجیتال ملی این کشور در شبکه‌ای مبتنی بر بلاک چین کوردا (Corda) متعلق به شرکت R۳ اجرایی می‌شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مروجان طرح پانزی بیت کانکت را به نقض قوانین متهم کرد

کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا علیه پنج مروج طرح پانزی بیت کانکت به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار ایالات‌متحده دست به شکایت زده است. در این شکایت آمده است که این افراد با تبلیغ فعالانه برنامه وام‌دهی بیت کانکت به‌طور غیرقانونی اوراق بهادار ثبت‌نشده را به سرمایه‌گذاران خرد فروخته‌اند. گفتنی است بیت کانکت یک پلتفرم سرمایه‌گذاری و وام‌دهی ارزهای دیجیتال بود که در سال ۲۰۱۷ به‌شدت مطرح شد و در سال ۲۰۱۸، پس از بررسی فعالیت‌های این پلتفرم از سوی نهادهای قانون‌گذار و مشخص شدن فعالیت کلاهبردارانه آن، از هم فرو پاشید و بیش از ۹۰ درصد ارزشش را در کمتر از چند ساعت از دست داد.

سرمایه‌گذاران XRP مقابل ساختمان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دست به تجمع زدند

تعدادی از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال XRP با تجمع مقابل ساختمان کمیسیون بورس و اوراق بهادار در واشنگتن دی‌سی به شکایت این کمیسیون علیه شرکت ریپل اعتراض کردند. این افراد خواستار آن بودند که این نهاد قانون‌گذاری شکایت خود را از ریپل متوقف کند. این افراد شعارنوشته‌هایی با مضامین «ریاکاری را متوقف کنید» و «ارز دیجیتال جرم نیست» در دست داشتند.

نقشه بازار رمز ارزها

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 497204

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال در ایران خرید و فروش ارز دیجیتال رمز ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست انواع ارز دیجیتال 19 صرافی ارز دیجیتال آموزش ارز دیجیتال ارز دیجیتال در اصفهان ارز دیجیتال قیمت سایت رمز ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال لحظه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارزهای رمزنگاری شده استیبل کوین ها ارز دیجیتال ملی استیبل کوین ارزهای دیجیتال استیبل کوین سرمایه گذاری اوراق بهادار کمیسیون بورس بلاک چین بیت کوین ویژگی ها رمز ارز وام دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • یامگا تمرین را شروع کرد؛ گزارش تصویری تمرین استقلال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز