Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از مردم فلسطین به دنبال جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نوار غزه، حامیان فلسطین شنبه (دیروز) در پایتخت آمریکا تظاهرات کردند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، روز شنبه (دیروز) تجمع حمایت از فلسطین در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد و آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این تجمع، خواستار توقف کمک‌های مالی و نظامی کشورشان به رژیم صهیونیستی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، بیش از هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در پایتخت آمریکا حضور داشتند و در این تجمع پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

«شریف سیلمی» وکیل ساکن پایتخت آمریکا یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بود و برای حاضران در این تجمع سخنرانی کرد.

این شهروند ۳۹ ساله آمریکایی گفت: «ما امیدوار هستیم که این پیام روشن را به دولت ایالات متحده برسانیم که روزهای حمایت از دولت اسرائیل بدون پذیرش عواقب آن به سر آمده است».

 

وی افزود: «ما در برابر هر سیاستمداری که تامین مالی تسلیحات برای اسرائیل را ادامه می‌دهد، خواهیم ایستاد. ما با انها مخالفت خواهیم کرد و علیه آنها رای خواهیم داد و به مخالفان آنها کمک مالی خواهیم کرد تا سرانجام آنها را از منصبشان بیرون کنیم».

«لاما الاحمد» یک شهروند آمریکایی فلسطینی تبار یکی دیگر از حاضران در تظاهرات روز شنبه در پایتخت این کشور بود. به گفته او، افکار عمومی در آمریکا در حال چرخش به سمت حمایت از آرمان فلسطین است.

این زن خانه دار و ۴۳ ساله ساکن ویرجینیا که ۲۰ سال قبل از امارات متحده عربی به آمریکا مهاجرت کرد، گفت: « در ایالات متحده درباره مساله فلسطین یک تغییر بزرگ دارد اتفاق می‌افتد؛ فلسطینی که به دنبال یک وطن مستقل است».

وی با اشاره به تظاهرات روز شنبه در پایتخت آمریکا تصریح کرد: «ما فقط می‌خواهیم که جهان این را به رسمیت بشناسد که ما انسان هستیم و ما تروریست نیستیم».

این شهروند آمریکایی تاکید کرد، اکنون در این کشور مخالفت گسترده‌ای درباره نوع رفتار اسرائیل با فلسطینیان که همانند رفتار رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی است، وجود دارد.

 

«لاما الاحمد» افزود: «مردم (آمریکا) اکنون از خوب بیدار شده‌اند و ما داریم مقاومت می‌کنیم. یک تغییر نسلی در جوانان یهودی، جوانان مسلمان، جوانان سیاه پوست، ج.انان سفیدپوست اتفاق افتاده است و مردم جدا از گروه بندی‌های قومی و نژادی در حال همکاری برای ایجاد تغییر و آزادی و آزادسازی برای مردم فلسطین هستند».

تظاهرات روز گذشته در پایتخت آمریکا در شرایطی انجام شده که در جریان جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پس از آتش‌بس این جنگ، تظاهرات حمایت از فلسطینیان بارها در واشنگتن دی سی و دیگر مناطق آمریکا انجام شده است.

جنگ ۱۲ روزه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردغ موضوعی که باعث شد مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی به ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین اذعان کنند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به ناکامی خود در متوقف کردن توانمندی راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، به حملات وحشیانه و کور علیه غیرنظامیان، ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های نوار غزه دست زد.

در نتیجه این حملات ۲۵۵ فلسطینی شهید شدند که در میان آنها ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده دیده می‌شود و بیش از ۱۹۴۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه فلسطین تظاهرات رژیم صهیونیستی پایتخت آمریکا رژیم صهیونیستی تظاهرات روز روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، سوزان ساراندون، بازیگر هالیوودی، به تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا پیوست و با تظاهرکنندگان ضدصهیونیستی راهپیمایی کرد و آن‌ها را با سخنرانی و شعارهای خود رهبری کرد.

ساراندون در سخنانش که جمله به جمله توسط دانشجویان تکرار می‌شد، گفت: خیلی مهم است که صدای شما شنیده شود و این حق شما در یک دموکراسی است، به ویژه در یک مکان تحصیلی به ظاهر عالی. حمله نژادپرستانه و نابردباری قابل قبول نیست.

وی در قالب شعار ادامه داد: خیلی‌ها هستند که در کنار شما می‌ایستند. باید بدانید که شما الهام‌بخش بسیاری از مردم هستید، افرادی که می‌ترسند، افرادی که سالخورده و ترسیده هستند، به شما و صداهای شما و سازمان شما نگاه می‌کنند و به سرسختی و مهربانی شما برای ایجاد تغییر در این شرایط نیاز دارند.

حضور این بازیگر نزدیک محوطه دانشگاه، یک روز پر از اعتراض دیگر را رقم زد. این اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمدند.

تظاهرات تا شب و تا چند روز بعد ادامه پیدا کرد و معترضان در حمایت از انتفاضه شعار می دادند و شعار مرگ بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سر دادند. تنش روز پنجشنبه و وقتی پلیس نیویورک ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد، به نقطه اوج خود رسید.

ساراندون چندین بار در راهپیمایی‌های طرفدار فلسطین ظاهر شده است. مهم‌تر از همه، حضور و سخنرانی او در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر نیویورک در ۱۷ نوامبر بود که موجب شد آژانس استعدادیابی او با وی قطع رابطه کند.

در جریان تظاهرات، بازیگر برنده جایزه اسکار خطاب به جمعیت گفته بود: مردم زیادی هستند که می‌ترسند، از یهودی بودن در این زمان می‌ترسند، و طعم مسلمان بودن را می‌چشند. مسلمان در این کشور اغلب مورد خشونت قرار می‌گیرد.

چنین عواقبی مانع از حمایت ساراندون از فلسطین نشده و او از آن زمان در تظاهرات‌های متعددی شرکت کرده که تظاهرات اخیر نیویورک پس از دستگیر شدن بیش از ۱۰۰ معترض به دلیل مسدودکردن تردد در اطراف منهتن از جمله آن‌ها بوده است.

سوزان سارندون یک هفته جلوتر از آن نیز در جمع بیش از ۲۰ سازمان برای تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان در روز جهانی قدس در میدان تایمز شهر نیویورک حضور پیدا کرده بود تا مخالفت خود را با صهیونیسم بیان کند.

بازیگر «تلما و لوییس» که خود نیویورکی است، شنبه در تظاهراتی شرکت کرد که پس از آن تشکیل شد که مدیر دانشگاه اعلام کرد پلیس نیویورک بیش از ۱۰۰ تن از معترضان دانشجویی را که تظاهرات کرده بودند، دستگیر کرده است.

برنده جایزه اسکار در حالی که شعارهای دانشجویان را سر می‌داد، گفت: شما و بسیاری از مردم به من امید می‌دهید. در پایان این حقیقت است که پیروز خواهد شد.

کلمبیا جدیدترین دانشگاهی است که شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی است. معترضان حاضر در این رویداد فریاد می‌زدند «ما حماس هستیم».

کد خبر 6085267

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تایم لپسی از تظاهرات حامیان فلسطین در کانادا + فیلم