Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، ۶۰۰ سرباز روسی که در ماه جاری از سوی جمهوری‌ آفریقای مرکزی درخواست شده‌اند، مربیان غیر مسلح هستند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل با اعلام اینکه نمی‌داند این تعداد سرباز وارد آفریقای مرکزی شده‌اند یا خیر، گفت: این مربیان مسلح نیستند چون قرار نیست که مسلح باشند، آنها مربی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکو از ۲۰۱۸ برای آموزش ارتش جمهوری آفریقای مرکزی سربازانی را به این کشور اعزام کرده است.

پیش از اعزام این جدیدترین گروه از سربازان، مسکو تنها ۵۳۵ مربی در جمهوری آفریقای مرکزی داشت که این تعداد هم بر اساس قراردادی بود که با وزارت دفاع این کشور آفریقایی داشت.

جمهوری آفریقای مرکزی در تاریخ چهارم مه سال جاری میلادی شورای امنیت سازمان ملل را از بابت پذیرش ۶۰۰ مربی روسی جدید مطلع کرد. جمهوری‌ آفریقای مرکزی ملزم است به دلیل تحریم تسلیحاتی ظرف ۲۰ روز شورای امنیت را مطلع کند.

دیپلمات‌ها می‌گویند: فرانسه، استونی، ایرلند، انگلیس و آمریکا برای رسیدن به اطلاعات بیشتر پاسخ کمیته تحریم را به مدت نامحدود متوقف کرده‌اند. اما این تعلیق روسیه را از استقرار سرباز پس از انقضای دوره اطلاع رسانی ۲۰ روزه که روز دوشنبه است، بر حذر نمی‌دارد.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: مربیان روسی ممکن است وقتی به افراد آموزش می‌دهند از برخی تسلیحات هم استفاده کنند اما قرار نیست جنگی صورت گیرد.

شاهدان و سازمان‌های غیر دولتی بیشماری می‌گویند، مربیان در حقیقت نیروهای شبه نظامی دولتی از گروه واگنر هستند که در کنار نیروهای ویژه روآندا و صلح‌بان‌های سازمان ملل علیه شورشیان جمهوری آفریقای مرکزی می‌جنگند.

روزنامه لوموند فرانسه مدعی شده که روسیه و جمهوری آفریقای مرکزی از فوریه ۲۰۲۱ تمامی همکاری‌های نظامی را با صلح‌بان‌ها متوقف کرده‌اند.

ژان پیر لاکروی، معاون سازمان ملل در عملیات صلح گفت، نیروهای صلح‌بان سازمان ملل با ارتش جمهوری آفریقای مرکزی و شرکایش به مشکلات و اختلافاتی برخورده‌اند اما از ذکر جزئیات بیشتر اجتناب کرد.

وی با اعلام اینکه در روزهای آتی به این کشور آفریقایی سفر می‌کند، ادامه داد: داشتن یک رایزنی و همکاری قطعی ضرورت دارد.

جمهوری آفریقای مرکزی با جمعیت ۴.۷ میلیون نفری از زمان سرنگونی دولت در ۲۰۱۳ توسط ائتلافی از گروه‌های مسلح در جنگ داخلی به سر می‌برد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آفریقای مرکزی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

 به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی