Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان افزود: اشرف غنی با گروه سرمایه گذاران چینی دیدار کرده و آنها اعلام آمادگی کرده‌اند که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری از زغال سنگ افغانستان ۳۰۰ مگاوات برق تولید کنند.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار در رابطه با منابع طبیعی افغانستان و فرصت های سرمایه گذاری در عرصه انرژی برق، اطلاعاتی ارائه کرده و به واحد تسهیل سرمایه گذاری افغانستان دستور داده است تا بررسی های لازم را جهت همکاری با اداره عمومی برق افغانستان (شرکت برشنا ) برای فراهم نمودن فرصت سرمایه گذاری گروه چینی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین پیش از این نیز در یک رقابت برای استخراج بزرگترین معدن مس این کشور به نام «مس عینک لوگر» نیز برنده شده بود اما تاکنون کار عملی و قابل ملاحظه ای انجام نداده است.

افغانستان اعلام کرده است که از منابع مختلف آبی، زغالی و گازی ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار مگاوات برق را دارد اما خود از کشورهای آسیای میانه و ایران برق مورد نیاز شهروندان را وارد می کند که ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز شهروندان افغانستان را تأمین می کند.

برچسب‌ها افغانستان جمهوری خلق چین انرژی برق سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان جمهوری خلق چین انرژی برق افغانستان جمهوری خلق چین انرژی برق سرمایه گذاری اخبار کنکور سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین نصریوف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

کد خبر 6082175

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته