Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباس‌زاده  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای هفت هزار کارگاه تولیدی و ۱۰ هزار صنعتگر است که با شیوع کرونا خسارات فراوانی را متحمل شدند.

وی افزود: سال گذشته شیوع کرونا هفت میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و اکثر کارگاه‌های استان خسارت وارد کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار صنعتگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع دستی در استان خراسان جنوبی فعال هستند و فعالیت آنها تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت ۵۰۰ بسته معیشتی نیز بین تعدادی از صنعتگران خسارت‌دیده از کرونا توزیع شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه امکان برگزاری نمایشگاه و عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی استان محدود شده است گفت: سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی در بهمن و اسفند ماه نمایشگاه صنایع دستی در تهران برگزار شد.

وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در این نمایشگاه با برگزاری غرفه متمرکز استانی در حوزه‌های سه‌گانه شرکت کرد و موفق به فروش ۱۵ میلیارد ریال صنایع دستی شد.

اکنون در این استان بیش از ۸۰ رشته صنایع‌ دستی سنتی و هنری در قالب بیش از هفت هزار کارگاه با ۱۰ هزار صنعتگر فعال است.

یکی از صنایع دستی شاخص استان خراسان جنوبی حوله‌بافی سنتی است و روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله‌بافی سنتی) از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا صنایع دستی خراسان جنوبی روستای خراشاد پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا صنایع دستی تسهیلات بانکی ویروس کرونا صنایع دستی خراسان جنوبی روستای خراشاد اخبار کنکور استان خراسان جنوبی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان

مصطفی خانعلی‌نژاد گفت: از مجوز‌های صادر شده سال ۱۴۰۲، ۶۶ مورد جهت صدور کارت شناسایی، ۶۱۹ مورد صدور پروانه تولید انفرادی، ۶ مورد صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۱۳۴۸ مورد جهت تمدید پروانه تولید انفرادی بوده است.

معاون صنایع‌دستی استان گیلان گفت: رشته‌های مورد فعالیت در این استان بیش از ۸۱ رشته می‌‍باشد که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های تولیدات چوبی و حصیری، رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک، لباس‌های محلی اقوام، بافته‌های داری و غیرداری، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی و... مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان گیلان بیش از ۴۹۰۰۰ نفر هنرمند صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند و ۱۳۴ کارگاه با پروانه تولید گروهی فعال است که این کارگاه‌ها در رشته‌های فوق الذکر مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نوروزی صنایع دستی درپیرانشهر
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب