Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام وحید مهدوی‌راد روز یکشنبه در دیدار با رئیس حوزه علمیه استان اردبیل بر تعامل، هم‌افزایی و همکاری نزدیک با حوزه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید و آن مجموعه را یکی از الگوهای موثر در توسعه فرهنگ در جامعه معرفی کرد.

وی گفت: حوزه علمیه می‌تواند نقش مهم و موثری را در کاهش آسیب‌ها داشته باشد که باید کارگروه‌های تخصصی در مورد بررسی، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای عملیاتی با همکاری ۲ دستگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار و با شناسایی اولویت‌ها نسبت به کنترل و کاهش آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: کارهای مهم و زیادی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی به صورت علمی انجام گرفته و از نیروهای متخصص استفاده شده است اما این کافی نیست و باید با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط این امر روز به روز افزایش یابد و از فعالیت‌های جزیره‌ای خودداری شود.

وی ناهماهنگی بین دستگاه‌ها، نبود برنامه جامع و مدیریت واحد در سطح کلان و استانی را از موانع کسب نتیجه مطلوب دانست.

حجت الاسلام مهدوی‌راد بیان کرد: باید با همکاری نهادهای مرتبط با حوزه‌های پیشگیری یک قرارگاه مرکزی همراه با متخصصان این حوزه راه‌اندازی شود تا اقدام‌های مناسبی را با همکاری هم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اولویت‌دار استانی انجام شود و با برنامه‌ریزی علمی و تخصصی روز به روز کاهش ورودی پرونده‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به سیستم قضایی را شاهد باشیم.

وی خواستار هم‌افزایی و همکاری بیشتر استادان حوزه علمیه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شد و از همکاری رئیس حوزه علمیه استان اردبیل در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قدردانی کرد.

اعتیاد به مواد مخدر، طلاق، خودکشی و سرقت از جمله آسیب‌های اجتماعی پرتکرار در استان اردبیل به شمار می‌رود و بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۳۶ هزار نفر از مجموع جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفری این استان با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی حوزه علميه دادگستری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی حوزه علميه دادگستری آسیب های اجتماعی حوزه علميه دادگستری اردبیل اخبار کنکور آسیب های اجتماعی استان اردبیل حوزه علمیه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد