Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@04:16:32 GMT

آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۳۷۶۹

آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: برای این موضوع ماتریس دو بعدی در نظر گرفتیم که شامل سه سناریو از نظر رنگ شهرها در شیوع کرونا و آمادگی استان‌ها برای بازگشایی مدارس است.

او ادامه داد: به عنوان مثال اگر شهری از نظر رنگ بندی شیوع کرونا در وضعیت نسبتا کم خطری قرار داشته باشد اما آمادگی بازگشایی مدارس در آن منطقه وجود نداشته باشد، بازگشایی حضوری در چنین منطقه‌ای میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آمادگی و برنامه ریزی کافی برای بازگشایی مدارس داریم، اظهار کرد: با این وجود تابع نظر تخصصی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا نظر قطعی اعلام شود.

متقاضی بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم
حمیدی با بیان اینکه در ایام کرونا همه تلاش کردند تا آموزش غیرحضوری به بهترین نحو انجام شود، گفت: اما با این وجود همه دنیا هم اذعان دارند که هیچ برنامه ای جایگزین آموزش حضوری نیست و ما هم اگر شیوه‌نامه های بهداشتی اجازه دهد متقاضی آموزش حضوری هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به شرایط لازم برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: آنطور که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلامکرد مرداد ماه واکسیناسیون معلم انجام خواهد شد و اگر این فرآیند به طور کامل انجام شود امکان آموزش حضوری آن هم بارعایت شیوه‌نامه ها وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که امسال زمان بازگشایی مدارس نیمه شهریور خواهد بود یا اول مهر تصریح کرد: سال گذشته با توجه به اینکه می خواستیم جبرانی برای تعطیلی های احتمالی بعدی ناشی از کرونا داشته باشیم سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز شد اما برای امسال باید شرایط بررسی شود و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم.

 

منبع: الف

کلیدواژه: برای بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته مشاغل «فرصت‌ها و راهکار‌ها» در مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده تشکیل شد.

مدیرکل مجتمع آموزشی مدارس سمای آباده با بیان این مطلب به خبرنگار آنا گفت: همه‌ساله از اول اردیبهشت به مدت یک هفته مشاوران و مدیران مدارس درگیر برنامه‌های هفته معرفی مشاغل هستند.

رضا مسعودی عنوان کرد: دانش‌آموزان در این هفته با برنامه‌های مختلف مدرسه آشنایی آشنا و اطلاعاتی درباره حرفه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف به‌دست می‌آورند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان باید برای طرح‌ریزی مناسب تحصیلی ـ شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا شوند تا بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس استعداد و رغبت خود و کیفیت‌بخشی به زندگی داشته باشند.

جابری مدیر مدرسه سمای شهرستان آباده هم با بیان اهداف راهنمایی شغلی در دوره‌های مختلف تحصیلی تبیین کرد: مهم‌ترین هدف راهنمایی شغلی در دوره ابتدایی آن است که دانش‌آموزان متوجه شوند وجود تمام مشاغل مشروع و اشتغال در آنها برای ادامه زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان