Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.

در نامه دکتر غلامی خطاب به دکتر علی‌ عسگری آمده است؛ افزایش ضریب نفوذ آموزش عالی در ایران طی سال‌های گذشته، موضوع بررسی‌ها و تحلیل‌های گستردۀ جامعۀ بین‌المللی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله تحصیل بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و دانش‌آموختگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور که عمدۀ آنان طی سال‌های اخیر انجام گرفته است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران در رتبۀ نخست تولید علم در منطقه و جهان اسلام و ارتقای ایران به رتبۀ ۶۷ در حوزۀ نوآوری عنوان کرده است: تشکیل هزاران واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان (کوچک و بزرگ) که زمینۀ گسترش و نفوذ علم را در جامعۀ ایرانی فراهم آورده‌اند فقط بخش کوچکی از دستاوردهای آموزش عالی طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

غلامی همچنین یادآور شده است: به منظور برنامه‌ریزی و همسو کردن تلاش خیل عظیم استادان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ترویج علم و فناوری که به ایجاد ظرفیت‌های علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عظیم در کشور کمک می‌کنند تلاش‌های اندکی انجام شده است.

وزیر علوم تاکید کرده است: با توجه به اهمیت این موضوع در توسعه و پیشرفت علمی کشور و همچنین، تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیۀ گام دوم برای ارتقای جایگاه علم و فناوری، پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد تمرکز بر مؤلفه‌های ارزشمند جامعۀ علمی، شبکۀ مستقل تلویزیونی با عنوان «شبکۀ تلویزیونی علم و فناوری» با مدیریت و هدایت تعدادی از دانشمندان و فرهیختگان رتبۀ برتر کشور تشکیل شود و منظومه‌ای از فعالیت‌های حوزۀ علم و فناوری ملی و بین‌المللی که به گونه‌ای مستمر در آن گردآوری می‌شود در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

غلامی همچنین خاطرنشان اظهار داشته است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خود را متعهد می‌داند که از ظرفیت تخصصی کلیۀ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های این شبکۀ تلویزیونی حمایت کند.

کد خبر 5223903 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برنامه تلویزیونی دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دخانیات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی انتخابات 1400 دانشگاه خوارزمی دانشگاه های علوم پزشکی امتحانات پایان ترم قطعی برق دانشجویان غلامحسین رحیمی وزارت علوم علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید وقوع انفجار در صحرای نقب اسرائیل

شبکه تلویزیونی آی۲۴ اسرائیل گزارش کرده که در صحرای نقب انفجاری صورت گرفته است.

این رسانه گفته است این انفجار در جنوب اسرائیل رخ داده ست.

این شبکه تلویزیونی گفته است که این انفجار در اثر «حمله ایران رخ داده» است.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دستور رئیسی برای تأسیس یک شهر جهانی
  • صدور دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی صنایع فرهنگی
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • تایید وقوع انفجار در صحرای نقب اسرائیل