Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:22:37 GMT

«بن بست» در مشهد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۴۲۷

«بن بست» در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر نگارخانه بن‌بست با اعلام افتتاح این مجموعه گفت: هدف از تاسیس گالری «بن‌بست» این بوده که در اقتصاد هنر مشهد، به ویژه در زمینه هنر معاصر و مدرن بتوانیم فعالیتی انجام دهیم و رویکردمان در گالری پرداختن به هنر معاصر در تمام شاخه‌ها است.

شهناز علیپوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از تاسیس گالری «بن‌بست» این بوده که در اقتصاد هنر مشهد، به ویژه در زمینه هنر معاصر و مدرن بتوانیم فعالیتی انجام دهیم و رویکردمان در گالری پرداختن به هنر معاصر در تمام شاخه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمان را تازه شروع کرده‌ایم و امیدوارم‌ بتوانیم به اهدافی که داریم دست پیدا کنیم؛ البته در این راه نیازمند همکاری هنرمندان و باقی گالری‌ها هستیم؛ چراکه خوب است در شهری مانند مشهد گالری‌هایی که رویکردهای مشترکی دارند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: همچنین باید با شهرهای دیگر مانند تهران نیز همکاری داشته باشیم و در خصوص تربیت نمایشگاه‌گردانان و اقتصاد هنر نگاه جدی‌تری داشته باشیم. حتی باید افرادی را از شهرهای دیگر که در زمینه اقتصاد هنر فعالیت کردند و موفق بودند را دعوت، از تجربیات آن‌ها در گالری‌هایمان استفاده کنیم.

مدیر نگارخانه بن‌بست با بیان اینکه متاسفانه در شرایط کرونا کار خود را آغاز کردیم، تصریح کرد: با این وجود اما امیدوار هستیم که هرچه زودتر این بیماری از بین برود و با همکاری ارگان‌هایی مانند اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و شهرداری بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. اولین قشری که در تعطیلی‌ها ضربه می‌خورند، هنرمندان و کسب‌وکارهای فرهنگی هستند و مجبور می‌شوند که فعالیت نکنند، درحالی‌که گالری‌ها مکان‌هایی هستند که در آن‌ها ازدحام جمعیت وجود ندارد. امیدوار هستیم که با اتمام کرونا تعطیلی مجدد برای گالری‌ها هم به وجود نیاید.

علیپوری در رابطه با مخاطبان گالری و فروش آثار هنری خاطرنشان کرد: مسئله مخاطب خاص و عام گالری‌ها در تمام شهرها و گالری‌ها وجود دارد؛ این که فرهنگ گالری‌گردی هنوز وجود ندارد و مردم عادی به گالری مراجعه نمی‌کنند و تنها افراد خاصی که مرتبط با هنر هستند مخاطبان گالری‌ها هستند، نمی‌تواند به اقتصاد هنر و هنر شهر کمک کند. وقتی افرادی که مرتبط با هنر نیستند و مخاطب عام حساب می‌شوند به گالری سر بزنند اتفاق بهتری برای گالری‌ها رخ می‌دهد که نیازمند یک فرهنگ‌سازی بزرگ است و این امر باید به یکی از دغدغه‌های مسئولان هنری شهرها تبدیل شود.

وی ادامه داد: به غیراز چند گالری، متاسفانه باقی گالری‌ها فروش خوبی ندارند و آن گالری‌هایی که چندین سال فعالیت کردند و توانستند که کلکسیون‌دارها را پیدا کنند و با آن‌ها ارتباط گیرند، یا حتی خود کلکسیون‌دار شدند فروش بهتری داشته‌اند. اما هدف ما این است که مخاطب عام به گالری مراجعه و از آثار هنری خریداری کند و این مهم مستلزم این است که هنرمندی که اثر خود را در نمایشگاه می‌گذارد، قیمت بسیار بالایی را برای آثار در نظر نگیرد و توقعش نسبت به اقتصاد شهر و زمانه خود باشد.

مدیر گالری بن‌بست عنوان کرد: زمانی که فردی عادی به گالری بیاید و قیمت‌های میلیونی تابلوها را ببیند از حضور در گالری پشیمان و دچار عقب‌نشینی می‌شود و این تفکر به وجود می‌آید که این هنر فقط مختص افراد پولدار است؛ درحالی‌که باید نمایشگاه‌هایی داشته باشیم که تمام مردم بتوانند از آن‌ها خرید انجام دهند.

علیپوری در رابطه با زمان‌بندی برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری در گالری بن‌بست اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در گالری بن‌بست به این شکل است که هر هفته، جمعه افتتاح می‌شوند و چهارشنبه به اتمام می‌رسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نگارخانه نگارخانه های مشهد اقتصاد هنر هنر معاصر گالری ها بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فاطمه علیزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۱۱ فروردین در محل پارک مسافر و پل ستارخان دایر بوده و مردم می‌توانند از ۱۰ تا ۲۲ شب از آن بازدید کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب افزود: این نمایشگاه دارای ۶ غرفه بوده و هنرمندان در رشته‌های گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، صنایع چوبی، سفال‌گری، سرامیک و بافتنی‌های سنتی، تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

او گفت: در کنار این نمایشگاه، مراسم نوروزگاه هم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله تکم‌گردانی، استندآپ، اجرای موسیقی آشیقی، آیین سنتی و ... نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • نمایشگاه و فروش کتب علوم قرآنی در ارومیه
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • از برپایی جشن عقدکنان یک زوج تا توزیع کیک رمضانی در مصلی امام خمینی (ره)
  • نمایشگاه پویش «زندگی با آیه‌ها» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم