Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:59:45 GMT

شکایت درباره افزایش مرخصی زایمان ضرورت ندارد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۵۱۱

شکایت درباره افزایش مرخصی زایمان ضرورت ندارد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق افزود: با توجه به صدور آرای لازم الاجرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره‌های ۶۴ در تاریخ ١٣ فروردین ١٣٩۴ و ۱۳۲۸ در تاریخ ١٩ آبان ١٣٩٣ و ۱۳۰۶ در تاریخ ٢۶ شهریور ١٣٩٨ همچنین پیگیری‌های به عمل آمده و تصویب مصوبه شماره ۱۹۷۲۶ ت ۵۸۶۱۳-هـ در هیات وزیران در تاریخ ٢۶ اردیبهشت سال جاری، مرخصی زایمان از ۶ ماه به نه ماه افزایش یافته و ضرورتی به طرح شکایت در این خصوص در دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از صدور رأی هیات عمومی، همکاری گسترده‌ای بین دیوان عدالت اداری و سازمان تامین اجتماعی انجام شد و در نهایت مصوبه هیات وزیران در تاریخ ٢۶ اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیز در تاریخ یکم خرداد مراتب را به مدیران کل و معاونین این سازمان ابلاغ کرده است. رئیس دیوان عدالت اداری اظهارداشت: اکنون مرخصی زایمان ٩ ماه است و رعایت مصوبه هیات وزیران الزامی است.

مصدق با بیان اینکه درخصوص موضوع مذکور آراء لازم الاجرا از هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است، گفت: همه واحدهای تامین اجتماعی ملزم به رعایت آرای دیوان هستند و در صورت استنکاف، مسئولیت قانونی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: شکایت‌هایی که قبلاً در این زمینه صورت گرفته است در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود و در مورد افراد ذی‌نفع که مشمول مرخصی یادشده هستند ولی تاکنون شکایت نکرده‌اند، طرح شکایت در دیوان ضرورتی ندارد.

مصدق اضافه کرد: این افراد رأساً به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و شعب و ادارات سازمان تامین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون در مورد آنها هستند.

برچسب‌ها مرخصی زایمان دیوان عدالت اداری زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرخصی زایمان دیوان عدالت اداری زایمان مرخصی زایمان دیوان عدالت اداری زایمان اخبار کنکور دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی مرخصی زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر

به گزارش خبرگزاری مهر، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز هیأت‌های مذهبی استان تهران شب قدر تأمین است، گفت: در آستانه لیالی قدر و با افزایش تقاضای اقلام اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ جهت استفاده در هیأت‌های عزاداری با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از نیاز مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیأت‌های عزاداری تأمین شده است.

او افزود: تا کنون ۱۵۰ تن گوشت مرغ، ۳۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن شکر و گوشت قرمز منجمد تا سقف ۴۰ تن سهمیه تخصیص یافته است.

برادری با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیأت مذهبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده است توزیع این کالاها از طریق سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

او ادامه داد: هیأت‌های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه به سردخانه هشت شهریور برای دریافت گوشت مرغ منجمد و سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام از امروز آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم با این توزیع مناسب آن در راستای رفع نیاز هیأت‌های مذهبی و برپایی مجالس مذهبی قدمی برداشته باشیم.

او تاکید کرد: با توجه به موجود مکفی اقلام اساسی، امکان تأمین و تخصیص کالاهای مذکور به میزان مورد درخواست فراهم است و هیچ گونه کمبودی در بازار نخواهد بود. کد خبر 6063680

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟