Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:13:33 GMT

تنگ‌براق اقلید همچنان قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۵۴۳

تنگ‌براق اقلید همچنان قربانی می‌گیرد

مسعود جوکار یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با دریافت گزارش یک مورد غرق شدگی به مرکز پیام اورژانس در منطقه تنگ براق، آمبولانس امداد پایگاه سده به محل اعزام شد.
وی ادامه داد: با رسیدن پرسنل اورژانس و با توجه به نداشتن علائم حیاتی، بلافاصله عملیات احیا بر روی فرد غرق شده که جوان ۲۳ ساله ای بود شروع شد و هنگام انتقال به مرکز درمان بستر سده نیز ادامه یافت ولی متاسفانه موفقیت آمیز نبود و این جوان فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوکار افزود: از علاقه مندان شنا در مناطق ممنوعه تنگ براق می خواهیم به دلیل بالا بودن سطح آب و داشتن موج در این رودخانه از شنا کردن جداً پرهیز کنند.
تفرجگاه تنگ براق، با آبشار و طبیعت زیبا، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است و برای حفظ جان بازدید کنندگان نیاز جدی به ایمن سازی دارد.
شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

پیش از این، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس‌، آمار اختصاصی از جانباختگان حوادث غرق‌شدگی دراین استان در اختیار ایرنا قرار داد که نشان از کاهش نسبی تلفات این حوادث طی دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
بنا بر این آمار، طی فروردین ۱۳۹۹  تعداد ۱۳ نفر در اثر غرق شدگی در استان فارس جان باختند اما این آمار با کاهش ۴۶ درصدی در فروردین ۱۴۰۰ به هفت نفر کاهش یافت.
در اردیبهشت ۱۳۹۹ نیز ۱۲ نفر در فارس غرق شدند که این آمار در اردیبهشت‌ماه امسال، هشت نفر بود و کاهش ۳۳ درصدی را نشان داد.
شاید بخشی از کاهش آمار جانباختگان غرق‌شدگی در استان فارس متاثر از کاهش حدود ۶۰ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل باشد و کاسته شدن از حجم آب تالاب‌ها و رودخانه‌ها به نوبه خود عاملی پیشگیرانه در بروز حوادث غرق شدگی تلقی شود.
هرچند آمار گویای روند کاهشی جانباختگان غرق شدگی است اما باید با اطلاع‌رسانی و هوشیاری بیشتر، مانع از دست رفتن جان‌های شیرین در بستر ناآگاهی و بی‌توجهی شد.

برچسب‌ها سازمان اورژانس فارس اقلید شیراز غرق شدگی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس فارس اقلید شیراز سازمان اورژانس فارس اقلید شیراز غرق شدگی فارس اخبار کنکور تنگ براق غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۸ نفر مصدوم و فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۲ درصدی برخوردار است. 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا به این لحظه ۵۴ نفربر اثر غرق شدگی مصدوم و ۶۴ نفر نیز فوت کرده‌اند. 

یکتا پرست همچنین گفت: بیشترین آمار فوتی ناشی از غرق شدگی برای استان فارس با ۱۱ فوتی گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳