Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورا در جلسه امروز شورای شهر تهران لایحه شهرداری در خصوص تصویب اساسنامه خدمات کالای شهروند برای حضور در بورس را بررسی و به تصویب رساندند.

در جلسه علنی امروز شورا، لایحه شهرداری در خصوص تصویب اساسنامه خدمات کالای شهروند برای حضور در بورس مورد بررسی اعضا قرار گرفت که در همین راستا سید محمود میرلوحی گفت: در روز پنجشنبه جلسه فوق‎العاده کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد و مصوبه کمیسیون به صحن ارائه شد تا هرچه سریعتر وارد پروسه بروکراسی شود و تاخیری صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک اساسنامه با روال مشخص است و فاقد پیشنهاد و... است. متنی مشترک برای همه شرکت‎های حاضر در بورس است که فقط نام شرکت‎ها در آن متفاوت است. لذا از دوستان طلب همکاری دارم که رای دهند.  

در ادامه سید حسن رسولی خطاب به شهردار و معاونانش متذکر شد که منتظر شرح وظایف و آیین ‏نامه‎های دیگر شرکت‎ها هستیم که هنوز شهرداری نفرستاده است.

رسولی ادامه داد: اگر جمع صلاح می‎داند، برای این لایحه رأی گرفته شود. چون مسیر حضور شرکت شهروند در بورس و فرایند ثبت آن مهم و حساس است. اساسنامه شرکت شهروند را بر اساس چارچوب‎های بورس اصلاح کردیم و حال تقاضا داریم که آقای مظاهریان اساسنامه‎های سایر شرکت‎ها را ارسال کنند تا در صحن شورا تصویب شوند.

در ادامه زهرا نژاد بهرام نیز گفت: بر اساس قانون در صحن شورا فقط دو نوع طرح یک فوریتی و دو فوریتی را می‎توانیم خارج از دستور ارایه کنیم و ارایه گزارش لایحه از لحاظ قانونی نمی‎تواند خارج از دستور ارائه شود.

محسن هاشمی رئیس شورا نیز در تایید سخنان نژادبهرام گفت: متاسفانه این لایحه رسما به کمیسیون ارایه نشده است.

در ادامه بهاره آروین نیز گفت: به کرات درمورد نام‎گذاری‎ها، موضوعی بوده که صورتجلسه نام‎گذاری در دستور نبوده و آن را افزودیم. لذا از آنجایی که تنظیم دستور از اختیارات هیئت رئیسه است امکان پذیر است که این گزارش خارج از دستور ارایه شود و شما می‎توانید رای بگیرید برای این کار. هر یک روز تاخیر به معنای یک هفته تاخیر است. پس بیایید سهم خود را ادا کنیم و آن را پیگیری کنیم.

بدین ترتیب درخواست تغییر دستور به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه سید محمود میرلوحی گفت: شورا از سال ۸۸ سعی در اصلاح اساسنامه‎های شرکت‎های وابسته به شهرداری را دارد که هنوز بلاتکلیف است و ما درحال حاضر وقت نداریم، چراکه این دوره شورا رو به پایان است و لذا باید به این فرصت مهم رسیدگی کرد. در اینجا برندی داریم که شرکت کالای شهروند است و حال اساسنامه آن را با شرایط صنعت بورس تطبیق دادیم و بدین ترتیب تصمیم گرفتیم که حداقل دو شرکت شهرداری یعنی شهروند و همشهری وارد صنعت بورس و عرصه رقابت شوند.

وی افزود: امروز متن واحدی آماده شده است که مجاز به تغییر آن نیستیم و اراده شورا درخصوص ایجاد این اساسنامه برای تبدیل شرکت سهامی خاص شهروند به شرکت سهامی عام را نشان می‎دهد. البته مالکیت شرکت شهروند در اختیار شهرداری خواهد ماند، اما این مالکیت در متن اساسنامه قید نمی‎شود.

سپس بهاره آروین گفت: آیا میزان سرمایه قید شده در متن لایحه تاثیری در میزان عرضه ایجاد می‎کند؟

سید حسن رسولی در پاسخ به آروین گفت: کشف قیمت پایه در اختیار هیئت مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار است و با شفاف‎ترین روش‎ها و با استفاده از مکانیسم‎هایی که جاری و ساری برای همه شرکت‏های بورسی هستند و کارشناسان رسمی و حسابرسان خبره صورت می‌گیرد.

وی افزود: طی این دو الی سه روز اخیر تعدادی از همکاران ما از شرکت شهروند تماس گرفته و در این خصوص ابراز نگرانی کردند. باید بگویم که آنچه که امروز و در جلسات گذشته مبنی بر ارائه بخشی از سهام شرکت شهروند در بورس تصویب کردیم، بازکردن انحصار شهرداری و بندهای نظام بروکراتیک شهرداری از مسیر توسعه آن است. با کاهش سهام شهرداری و سهام‎دار شدن اشخاص حقیقی، شرکت شهروند در سطح کشور توسعه پیدا می‎کند.‌

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: اگر تمهیداتی در جهت خصوصی‎سازی شرکت شهروند بیندیشیم و همکاران ما بتوانند در خود شرکت سهام بخرند، نفع آن به کسانی می‏رسد که سال‎ها برای شهر زحمت می‏‌کشند.

 در نهایت کلیات این گزارش به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت شهروند شهر تهران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ورود شهرداری به موضوع معتادان متجاهر
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟