Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی وزارت راه را در سه سال گذشته از جمله دلایل سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه برشمرد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۹ خرداد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از جاده طالقان- هشتگرد، اعلام کرد: امروز یکی از مطالبات دیرینه مردم طالقان و قول‌هایی که به مردم دادیم با تلاش همه دست‌اندرکاران محقق شد و بعد از ۲۱ سال جاده هشتگرد-طالقان به طول ۳۴ کیلومتر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جاده هشتگرد-طالقان از شهر جدید هشتگرد عبور می‌کند، افزود: جاده هشتگرد-طالقان جاده ای است که علاوه بر آنکه مسیر سفر را کوتاه می‌کند، جاده‌ای گردشگری است. امیدوار هستیم مردم با رعایت قوانین و مقررات و با رانندگی ایمن از این جاده استفاده کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی از مواردی که از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی به دنبال به سرانجام رساندن آن بودیم، تکمیل پروژه‌های تاریخی و سنواتی بود، پروژه هایی که بخشی از آن ها ۲۰ تا ۳۰ سال از عمرشان گذشته است که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این موارد انجام شده است.

وی یادآور شد: جاده هشتگرد- طالقان پروژه ای ۱۹ ساله با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که در دو سال و نیم گذشته با ۴۰ درصد پیشرفت امروز تکمیل شد و به بهره‌برداری کامل رسید.

اسلامی توضیح داد: در سطح کشور پروژه‌های سنواتی تا پایان دولت دوازدهم به افتتاح می‌رسند و عملا از این به بعد، پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور پروژه‌های جاری خواهند بود که متناسب با حجم و ابعاد و متناسب با میزان اعتبار تخصیصی مدیریت خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از تلاش سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی، گفت: از سال ۹۷ تاکنون بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی سه برابر شد و این توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه است و وزارت راه و شهرسازی توانست پروژه‌های خود را فعال کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه توسعه راه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد، افزود: امیدوار هستیم با این سازوکاری که هم اکنون فراهم شده است در آینده نیز دولت‌های آتی بتوانند سازوکارهای ایجاد و برنامه ریزی شده را که در قالب کتاب است هم برای راه های روستایی و هم برای راه های درجه یک و آزادراه‌ها و راه آهن ملاک‌عمل قرار بدهند و کشور بتواند بهتر و بیشتر از گذشته مسیر توسعه را طی کند.

به گفته اسلامی، مسکن مهر در کل کشور رو به انتهاست. بیش از ۳۰ هزار مسکن مهر باقی مانده در کشور داشتیم که در حال تکمیل بوده و منتظر انشعابات است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر صددرصد تکمیل شده اند که وزارت نیرو باید به آنها انشعابات آب داده و دیگر انشعابات باید واگذار شود و به همین ترتیب عملا پرونده مسکن مهر در همین دولت بسته خواهد شد.

اسلامی یادآور شد: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شد و باقی مانده آن نیز در دولت تدبیر و امید احداث شد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید علاوه بر واحدهای باقی مانده مسکن مهر، دیگر سرانه های موردنیاز از جمله محوطه سازی، مسجد، مدرسه، بازارچه، خیابان کشی و دیگر امکاناتی که نیازمند پشتیبانی زندگی هستند همچون خانه بهداشت را نیز احداث کرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن نیز که در این دو سال پایه گذاری شد، امروز با بیش از ۵۳۰ هزار واحد در سطح کشور فعال است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی جاده راه و شهرسازی گردشگری رعایت قوانین و مقررات دولت برنامه و بودجه بودجه سازمان برنامه و بودجه اقتصادی و اجتماعی راه آهن مسکن مسکن مهر وزارت نیرو دولت نهم بودجه راه و شهرسازی مسکن وزارتخانه فعال وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی هزار واحد مسکن عمرانی وزارت بهره برداری جاده هشتگرد سطح کشور مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از پروژه پایاب خدا آفرین در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های موثر در تولید ثروت استان پروژه‌های بخش آب است که در این بخش برنامه مفصلی در دست اجراست.

او اضافه کرد: در این راستا طی این مدت سه سد استان سالیان سال نیمه‌تمام مانده بود آبگیری شد، الان هم پایاب این سد‌ها که توسعه بخش کشاورزی نقش مهم خواهد داشت، در دست اجراست.

مقام عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه آب پایاب خدا آفرین است که این پروژه هم سالیان سال راکد مانده بود و حتی کار‌هایی هم در گذشته انجام شده بود در شرف از بین رفتن بود که با عزم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی مشکل مالی این پروژه از محل منابع صندوق توسعه پایاب خدا آفرین رفع و تکمیل این پروژه شروع شد.

عاملی با اشاره به نقش پروژه پایاب خدا آفرین در افزایش محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: طبق برنامه تدوین شده یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد که این رقم در تولید ثروت و رشد اقتصادی استان نقش اساسی دارد و حدود ۵۰۰ هزار تن از این یک میلیون تن در پایاب‌ها به خصوص پایاب خدا آفرین است.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت آبی خواهد رفت، افزود: در این راستا سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل پایاب خدا آفرین اختصاص یافت.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم این پروژه که روی زمین مانده بود و نقش اساسی در تامین برق چهار ناحیه عمرانی دارد، تامین برق بود که در این زمینه پست فوق توزیع مغان در حال تکمیل است و ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

عاملی مهم‌ترین بخش پروژه را تکمیل شبکه‌های اصلی پایاب عنوان کرد و افزود: برای تکمیل نواقص شبکه‌های اصلی این چهار ناحیه ۱۸ قرارداد به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منعقد و برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریورماه امسال شبکه‌های اصلی این پایاب به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

او یادآورشد: شبکه‌های فرعی توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و منابع مورد نیاز این بخش هم به طور کامل تامین شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: از ۴۳ ایستگاه پمپاژ مورد نیاز این شبکه ۱۴ در ناحیه اول تکمیل شده است و بقیه ایستگاه‌ها هم بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تعدادی هم تازه شروع شده است، شبکه‌های اصلی تا پایان شهریور و کل پروژه تا آبان ماه امسال به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی استان و کشور تکمیل خواهد شد.

بخشی از اراضی ملی منطقه مغان به ۲۲ هزار بهره‌بردار واگذار می‌شود

عاملی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری اراضی پایاب خدا آفرین گفت: بخشی از حدود ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب خدا آفرین در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: علاوه بر این اراضی ملی در این منطقه هم به ۲۲ هزار بهره‌بردار واگذار می‌شود که از این تعداد ۱۵ هزار پرونده بررسی شده و در حال واگذاری در قالب تعاونی است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اراضی ملی حتما در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعاونی واگذار می‌شود، اظهار کرد: شهروندان و اهالی منطقه با تشکیل تعاونی و قراردادی که با وزرت جهاد کشاورزی منعقد می‌کنند این اراضی را در اختیار می‌گیرند و امیدواریم تا پایان اجرای پروژه واگذاری اراضی هم انجام شود و مردم بتوانند از این ظرفیت مهم منطقه بهره‌مند شوند.

عاملی همچنین در خصوص توسعه شبکه ارتباطی شمال استان گفت: برای تکمیل مسیر پارس‌آباد - سربند برخی پل‌ها و ابنیه‌های مسیر مانده بود که بنیاد مسکن این ابنیه را اجرا کرد و به پایان رساند.

او اضافه کرد: در این مسیر‌ها جرثقیل خاص برای تیرگذاری لازم بود که آگهی زده شده و تیرگذاری هم انجام خواهد شد، بعد از آن مانع جدی برای تکمیل مسیر پارس‌آباد - سربند نداریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پارسال در مسیر سربند - بران ۲۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی شد، اما شرایط جوی اجازه اجرای آسفالت لایه دوم را نداد، در فصل کاری امسال با اجرای لایه دوم آسفالت ۲۰ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی خاطرنشان کرد: قرار است با رفع معارضات ۱۰ کیلومتر از این مسیر که در مرحله عملیات خاکی است امسال و ۱۰ کیلومتر هم سال آینده تکمیل شود.

به گفته او، تا سال آینده ۴۰ کیلومتر در مسیر سربند - بران و ۲۰ کیلومتر در مسیر پارس‌آباد تا سربند (در مجموع ۶۰ کیلومتر) تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص جایگاه سوخت فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: در این زمینه بین وزارت نفت شرکت فرودگاه‌ها اختلاف وجود داشت که این موضوع را جزو مصوبات سفر دور دوم رئیس‌جمهور گذاشتیم و این مساله هم در این سفر حل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • تحویل کلید ۳۳ هزار و۸۰۰ واحد مسکونی به محرومان
  • بهره برداری از شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین در شهریورماه امسال
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل طرح ملی جی نَف تا پایان دولت سیزدهم
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم