Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین چراخ‌انداز عصر امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد سال ۹۹ در حوزه آب شهرستان به وجود ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ مشترک  شرکت آب و فاضلاب  داریم اشاره و عنوان کرد: ۳۵ هزار و ۴۶۹ مشترک روستایی و ۹۷ هزار و ۹۹۱ مشترک شهری داریم.

مدیرعامل آبفا رفسنجان طول شبکه توزیع را یک‌هزار و ۱۱۱ کیلومتر دانست و افزود: مجموعا 942 کیلومتر خط انتقال آب و 100 هزار و 410 متر مکعب حجم مخازن در رفسنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرخ‌انداز حفر ۶ حلقه چاه آب آشامیدنی و راه‌اندازی فاز ۲ سیستم تله‌متری و کنترل از راه دور را از جمله عملکرد سال ۹۹ برشمرد و احداث تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان را یکی از کارهای مهمی برشمرد که توسط شرکت مس تامین اعتبار شده و از آن به‌عنوان پروژه مهمی یاد کرد.

وی ادامه کرد: تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار ۹۳۰ لیتر در ثانیه آب وارد آن می‌شود و روزانه ۸۰ هزار مترمکعب آب تصفیه می‌کند و قرار است ۱۸ ماهه تکمیل و بهره‌برداری شود.

آغاز پروژه ۴۰ هزار مترمکعبی مخزن ذخیره آب توسط شرکت مس ، بازسازی ۲۲ هزار متر شبکه داخلی سطح روستاها، شامل۱۰ کیلومتر روستاهای حومه شرقی و ۱۲ کیلومتر حومه غربی، اجرای ۹۷ کیلومتر توسعه شبکه و ۱۷۰ هزار متر بازسازی شبکه داخلی در شهر دیگر اقدامات شرکت آب از سوی چرخ‌انداز عنوان شد و اضافه کرد: نصب دوربین مداربسته از تمامی تاسیسات شرکت آبفا و بهره‌برداری و احداث ساختمان‌های شرکت آب در مناطق شهرستان دیگر کارهایی بود که از سال۹۹ تاکنون انجام شده است.

اما رفسنجان از شهرستان‌های بحرانی از نظر آب در کشور است و سال گذشته روستاهای زیادی با تانکر آبرسانی شدند.

مدیرعامل آبفا رفسنجان تصریح کرد: برای گذر از بحران حومه غربی ۳ هزار متر مکعب مخزن ذخیره ساخته شده و وارد مدار بهره‌برداری شد و با وجود این مخزن حومه غربی کمترین تنش آبی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره داوران امسال وارد مدار شده، ۵۰۰ متر مخزن کبوترخان هفته آینده وارد مدار می‌شود که با جداشدن کبوترخان از حومه شرقی، تنش آبی در حومه شرقی رفسنجان کاهش می‌یابد. ضمن اینکه با انجام لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و مخزن ذخیره هفته آینده آب به خنامان می‌رسد.

وی همچنین احداث تصفیه‌خانه آب حومه شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان را ذکر کرد و نصب کنتور هوشمند روی کلیه خروجی‌های مخازن آب، اخذ مجوز ۴ حلقه چاه جدید آب برای امسال با ۱۰۰ لیتر در ثانیه را هم متذکر شد.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: از چهار حلقه چاه، یک حلقه چاه حفر شده و یک چاه دیگر در حال حفر است و تا ۱۰ روز آینده وارد مدار می‌شود.

 وی یادآور شد: امسال جابه‌جایی ۱۲ حلقه چاه در دستور کار است و ۶۷ چاه روستایی و شهری مهندسی مجدد شدند.

اما خیران در کبوترخان برای آبرسانی به منطقه سنگ‌‌تمام گذاشتند؛ هزینه حفر چاه، مصالح، اختصاص زمین و ...برای تأمین آب توسط خیران انجام شده است.

چرخ‌انداز در ادامه مباحث خود اضافه کرد: باتوجه به کاهش نزولات جوی برای گذر از بحران، مردم از مصارف غیرضروری پرهیز کنند ضمن اینکه جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار است.

وی در خصوص وضعیت تنش آبی، نیاز آبی شهرستان را 800  لیتر در ثانیه دانست و تولید را ۶۰۰ لیتر که خبر از کمبود ۲۰۰ لیتری آب می‌دهد.

اما مخزن 15 هزار متر مکعبی آب شرب رفسنجان از مدت‌ها پیش کلید خورده و هنوز به سرانجام نرسیده است، چرخ‌انداز از پیشرفت 80 درصدی آن یاد کرد و گفت: برای تکمیل آن 15 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که 10 میلیارد آن از محل مصوبات سفر نیکزاد به رفسنجان تخصیص داده شده است.

چرخ‌انداز در این رابطه گفت: دوبار از طرف شرکت آگهی مناقصه صادر شده اما شرکت‌ها به‌دلیل نوسانات بازار در مناقصه شرکت نکردند، مجدد آگهی را تجدید کردیم و با کارخانه هماهنگ کردیم که میلگرد خریداری کنیم و کار اجرایی مخزن را شروع و تکمیل کنیم.

وی در ادامه در خصوص مشکل آب نوق علیا اظهار داشت: هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی چاه در نوق علیا نداریم و هیچ مکاتبه‌ای در این خصوص انجام نشده است.

یک سوم پیک بار شمال استان مربوط به رفسنجان است

محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان هم اظهار داشت: تأمین برق شهرستان رفسنجان زیر نظر شرکت توزیع نیروی برق شمال استان انجام می‌شود. ۷۶۰ مگاوات پیک بار شمال استان است که رفسنجان به‌تنهایی ۲۴۰ مگاوات مصرف دارد یعنی یک سوم پیک بار شمال استان مربوط به رفسنجان است.

مدیر امور برق شهرستان رفسنجان عنوان کرد: مدیریت بزرگی از کبوترخان تا جوادیه فلاح در حوزه برق زیرپوشش شبکه توزیع برق رفسنجان انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ۱۳۵ هزار اشتراک برق داریم و دو هزار اشتراک پمپ های کشاورزی که نصف برق شهرستان را پمپ‌های کشاورزی مصرف می‌کنند. باتوجه به اینکه حساسیت کشاورزی مانند بیمارستان، خانگی و تجاری نیست، وزارت نیرو از ما می‌خواهد مدیریت پیک بار را روی اشتراک‌های کشاورزی بگذاریم.

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تاکنون ۴ میلیارد تومان در برق‌‌رسانی به خانه‌های مردم هزینه کردیم، افزود: ۴.۵میلیارد تومان در رفع افت ولتاژ و فرسودگی شبکه شهر هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد تومان هزینه روشنایی معابر طی سال ۹۹ انجام شد که سه میلیارد تومان شهرداری و یک میلیارد تومان توسط امور برق پرداخت شده است.

یوسفی از تعویض تیرهای برق فرسوده و نیرورسانی به کارخانه‌ها یاد کرد و گفت: فروردین امسال ۲۲ درصد نسبت به فروردین ۹۹ افزایش مصرف برق داشتیم. سدها در کشور نسبت به سال قبل کمتر آبگیری شدند و تولید برق کاهش داشت، از طرفی پدیده نوظهور ارز دیجیتال اضافه شد و به‌طور غیرمجاز به شبکه برق وصل شد.

یوسفی با اشاره به اینکه سال ۹۹، ۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم، امسال ۱۰ هزار مگاوات کمبود داریم، گفت: خاموشی‌های اضطراری در شرایط بحرانی برای مدیریت در این شرایط برنامه‌ریزی شده که برق مشترکان دو ساعت قطع شود، اما باتوجه به اینکه نیروگاه‌ها به شبکه برگشتند و پایداری در شبکه برقرار شد چند روزی خاموشی نداشتیم.

 وی با تاکید  بر مدیریت مصرف توسط مردم با خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از سایه‌بان روی کولرها‌، استفاده از دور کند کولر و...تصریح کرد: پیک بار در روز از ۱۳ تا ۱۷ و شب‌ها از ۲۰ تا ۲۲ است که اگر در این بازه کمک کنیم، خاموشی نخواهیم داشت.

یوسفی دو چالش مهم سرقت سیم‌های مسی برق و ماینرهای غیرمجاز را ذکر کرد و گفت: ۴۵ درصد سرقت سیم‌های برق استان مربوط به رفسنجان است.

وی از افتتاح پست نیروگاه برق رفسنجان از اول تیرماه امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این نیروگاه به ظرفیت برق شهرستان اضافه می‌شود.

یوسفی همچنین تجهیز شبکه به کابل خودنگه‌دار را یادآور شد که  موجب می‌شود افت ولتاژ برق کاهش یابد و سرقت سیم‌های برق به صفر برسد و متذکر شد: این مهم در حال حاضر در مناطقی از رفسنجان در حال اجراست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین چرخ انداز ماینر برق میلیارد تومان لیتر در ثانیه برق شهرستان مخزن ذخیره شمال استان چرخ انداز وارد مدار حومه شرقی حلقه چاه هزار متر پیک بار شرکت آب سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است