Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران، بیانگر تداوم عقب‌نشینی قیمت‌ها در این بازار و کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد ایران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، پس از افت ماهانه قیمت مسکن در نخستین ماه سال، حالا شاهد ادامه کاهش بهای مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز هستیم. به گونه ای که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۸۸ میلیون ریال بود که نسبت به ماه فروردین ماه امسال، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد کاهش نرخ را نشان می دهد.

روند نزولی ماهانه در شرایطی است که پیش از این در نخستین ماه سال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی با افت ۳.۱ درصدی نسبت به اسفندماه ۱۳۹۹ به رقم ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده بود، درصدی که بیشترین افت قیمت مسکن از شهریور سال ۹۸ (یعنی تورم منفی ۲.۸ درصد) تاکنون بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته، ۶۹.۷ درصد بیشتر شده است. هرچند این رقم در فروردین ماه، بیش از ۹۱ درصد برآورد شده بود که نشان دهنده روند نزولی قیمت ها در بازار مسکن است.

بنابراین آمارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی بیان گر کاهش ماهانه قیمت مسکن برای دومین ماه پیاپی و افت انتظارات تورمی در بازار مسکن است. به گفته کارشناسان اقتصادی، کنترل و مدیریت جریان نقدینگی توسط بانک مرکزی و همچنین عقب نشینی دلار در ماه های اخیر، از عوامل موثر در کاهش التهابات بازار مسکن و افت انتظارات تورمی در این بازار بوده است. 

تغییرات قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

در دومین ماه سال، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۰۲.۱  میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با  ۱۱۹.۷ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۷۷.۶ و ۵۲.۶ درصد افزایش نشان میدهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی قیمت مسکن بازار مسکن بهای مسکن بازار مسکن پایتخت یک متر مربع زیربنای متوسط قیمت بانک مرکزی بازار مسکن قیمت مسکن ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است