Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان بررسی لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران زهرا صدراعظم نوری گزارش کمیسیون مشترک سلامت، محیط زیست و عمران و حمل و نقل را قرائت کرد. بر اساس این لایحه شهرداری تهران مکلف است برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران را که بر اساس راهبردهای این مصوبه در دو سطح نرم افزاری و سخت افزاری با رعایت ضوابط و مقررات بالادستی به ویژه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و همچنین استانداردهای مصوب سازمان ملی استاندارد عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوچرخه سواری در تهران بر مبنای جامع نیست

علی اعطا در موافقت با این لایحه گفت: در حال حاضر اتفاقی که در حوزه دوچرخه سواری در شهر می‌افتد بر اساس مجموعه اقدامات پراکنده‌ای است که به دلیل علاقه شهردار دنبال می‌شود. وقتی تامل می‌کنیم می‌بینیم که این اقدامات بر مبنای برنامه جامع و فکر شده‌ای نیست. به همین دلیل تا به امروز روندی که انتظار بود شکل نگرفته است. این در شرایطی است که تهران برای دوچرخه شورای چالش‌هایی دارد که یکی از آنها شیب تهران و دیگری بحث آلودگی هوا است. با این معتقدم این برنامه و این لایحه با تغییراتی می‌تواند به طراحی یک برنامه فکر شده کمک کند تا دوچرخه فقط به امری برای برندینگ تبدیل نشود. کلیات طرح مناسب است.

مصوبه یازده سال پیش را دوباره تکرار نکنید

سید حسن رسولی در مخالفت با این لایحه گفت: در تاریخ ۶ اردیبهشت ۸۹ شورای شهر مصوبه‌ای داشته که شهرداری را مکلف کرده است نسبت به بسترسازی کالبدی، فرهنگی و اجتماعی برای گسترش استفاده دوچرخه در شهر تهران اقدام کند. این لایحه و گزارش مشترک فعلی هم در حقیقتاً همان بسترسازی از جنس کالبدی یا آموزش و فرهنگ سازی است. مخالفت من از این جهت وقتی چنین مصوبه‌ای داریم باید خواهان اجرا باشیم نه اینکه مصوبه‌ای یازده سال پیش دوباره تکرار کنیم. با توجه به مصوبه سال ۸۹ ضرورتی به تصویب مجدد نیست و ما باید بر کیفیت اجرا نظارت کنیم نه اینکه مصوبه دیگر داشته باشیم.

میلانی در پاسخ به صحبت‌های رسولی گفت: مصوبه قبلی شورا در جلسه مشترک مطرح شد و قرار شد این مصوبه جایگزین مصوبه قدیمی شود به این دلیل از آن سال تا به امروز شهرداری تهران تحولاتی در این حوزه داشته و در سه سطح تکالیفی را مشخص کرده و ریل گذاری را انجام داده است. مصوبه قبلی از دیدگاه شورا به اندازه کافی از دوچرخه حمایت لازم را نداشته و این مصوبه جایگزین آن خواهد شد.

در ادامه احمد مسجدجامعی نیز در مخالف با این لایحه گفت: شورای در گذشته مصوبه‌ای در این باره داشته است که مصوبه خوبی هم بود. الان هم به موضوع حفظ محیط زیست اشاره می‌شود. بعضی از اقدامات انجام شده ضد محیط زیست است. طی سال‌های گذشته از مسیر پیاده برداشته و مسیر دوچرخه ایجاد کرده‌اند در حالی که اصل پیاده محوری است. مسیرهای دوچرخه الان به مسیر موتور و پارک ماشین تبدیل شده است. ما حق نداریم از مسیر پیاده کم کنیم به دوچرخه اضافه کنیم.

علیخانی در واکنش به صحبت‌های مسجدجامعی گفت: ما اطلاع داریم که در گذشته شورا مصوبه‌ای در این حوزه داشته است بسیاری از مشکلاتی که اشاره شد به همان مصوبه قبلی شورا بر می‌گردد. ما بر اساس همین اشکالات که بر اساس مصوبه قبلی ایجاد شده بود و راهبرد مشخصی نداشت، از شهرداری درخواست ارائه این لایحه را کردیم. براساس مصوبه جدید قرار است با رعایت اصول فنی سازمان ترافیک برنامه عملیاتی و کارایی را ارائه دهد و توصیه شده است مسیر دوچرخه هدفمند شود اصول فنی در آن رعایت شود.

در ادامه نوری گفت: نکته‌هایی که دوستان می‌گویند قابل تامل است و کمک می‌کند تا لایحه تدقیق شود و شهرداری در اجرا باید به این نکته‌ها توجه کند. آنچه که در این لایحه آمده است تکلیفی است که شورای پنجم بر اساس برنامه سوم برعهده شهرداری گذاشته است تا موجب تسهیل دوچرخه سواری و پیوستن مسیر دوچرخه به سیستم حمل و نقل عمومی شود. در مجموع این اقدام موثری است با هماهنگی شورا تکمیل خواهد شد.

حجت نظری گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در دوره پنجم رخ داده پرداختن به موضوع دوچرخه سواری و توسعه خطوط دوچرخه سواری است. ممکن است این لایحه تمام آن دغدغه‌ها را رفع نکند اما اتفاقاً باید به کلیات آن رای دهیم اما لازم است در جزئیات تغییراتی انجام شود تا تکمیل کننده لایحه شهرداری باشد. امیدوارم نسبت تغییراتی که پیشنهاد می‌شود عنایت داشته باشند تا بتوانیم این اتفاق خوب را تکمیل کنیم.

در ادامه کلیات لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید. همچنین قرار شد در جلسات آتی ادامه این لایحه در قالب پیشنهاد اعضا بررسی شود.

کد خبر 5224056 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران دوچرخه سواری شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 قوه قضاییه شورای شهر تهران صنایع دستی وضعیت معابر کیفیت هوای تهران زندانی سازمان محیط زیست سازمان زندان ها کمیته امداد امام خمینی دوچرخه سواری مصوبه قبلی شهر تهران مصوبه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

به گزارش خبرنگار مهر، اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر به همراه هیئت‌های دوچرخه سواری، کوهنوردی و ورزش‌های همگانی همایش منطقه‌ای گسترده ای را ساعت ۶ صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت به یاد ورزشکار فقید زنده یاد علیرضا خداشناس برگزار می‌کند.

اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر تا فردا چهارشنبه ثبت نام خود از این همایش ورزشی را ادامه خواهد داد. تاکنون استقبال گسترده ای از این همایش شده است که نگاه اهالی ورزش دوچرخه سواری در رشته کوهستان را به خود اختصاص داده است.

زنده یاد علیرضا خداشناس یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران استان آذربایجان شرقی بود که آبان ماه سال گذشته در یک سانحه ورزشی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 6086861

دیگر خبرها

  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه