Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی که از حدود یک سال پیش در ایران زندانی است، در دادگاه به اتهام «جاسوسی و تبلیغ علیه نظام» محاکمه خواهد شد. این خبر روز یکشنبه از سوی سعید دهقان، وکیل او به نقل از دادستان پرونده اعلام شد.

تصمیم به محاکمه بنجامین بریر ۳۶ ساله به اتهام جاسوسی در حالی گرفته شده که به‌تازگی خواهر او «بلاندین بریر» در نامه‌ای سرگشاده از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه خواسته بود تا برای آزادی برادرش اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وکیل بنجامین بریر، او به دلیل «عکسبرداری از مناطق ممنوع» با اتهام جاسوسی روبروست. بنجامین بریر در زمان استفاده از یک پهپاد تفریحی در یک پارک ملی در نزدیکی مرز ترکمنستان دستگیر شد.

اتهام «تبلیغ علیه نظام» نیز به دلیل انتشار پیامی از سوی او در شبکه‌های اجتماعی طرح شده که در آن پیام، بنجامین بریر پرسیده بود چرا حجاب در ایران اجباری است ولی در دیگر کشورهای مسلمان «اختیاری».

سعید دهقان، وکیل او اعلام کرد که «دادستان کیفرخواست را تهیه و برای ادامه روند قضایی به دادگاه انقلاب فرستاده است.»

به گفته خواهر این زندانی فرانسوی، بنجامین بریر در جریان یک سفر طولانی با خودروی ون که از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده بود، به عنوان گردشگر در حال عبور از خاک ایران بوده است که در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی دستگیر می‌شود.

او برادرش را «گردشگری تشنه کشف و ماجراجویی» توصیف کرده است.

بلاندین بریر در نامۀ خود خطاب به رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به اختلافات ایران با کشورهای اروپایی نوشته است: «مشکل جای دیگری است. برادرم دارد به یک ابزار مذاکره تبدیل می‌شود. یک جوان فرانسوی در مرکز درگیری میان کشورها قرار گرفته است.»

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند

رئیس جمهور از بحران خانواده به تهدید بزرگ‌ بشر نام برد و گفت: در غرب به دنبال این هستند که نسل بشر را قطع کنند و ‌تبلیغ همجنس‌بازی ‌را در دستور کار دارند.

به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رئیسی در جشن واگذاری 2 هزار 58 واحد مسکونی و یک هزار و 158 قطعه زمین طرح جوانی جمعیت استان سمنان اظهار داشت: خانواده در فرهنگ دینی ایران محور است و باید برای تشکیل خانواده تلاش شود چرا که غرب به دنبال این است که در ایران خانواده‌ای تشکیل نشود و بر این موضوع بسیار هم تمرکز کرده‌اند.

وی از بحران خانواده به تهدید بزرگ‌ بشر نام برد و افزو‌د: در غرب به دنبال این هستند که نسل بشر را قطع کنند و ‌تبلیغ همجنس‌بازی ‌را در دستور کار دارند، لذا تشکیل خانواده را باید به طور جد در دستور کار قرار دهیم.

رئیسی با بیان اینکه بر وعده خود برای ساخت مسکن پایبندم و این مهم را به سرانجام خواهیم رساند، تصریح کرد: امروز در کشور نهضت تولید مسکن در جای جای کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سالیان قبل باید سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد، اما انجام نشد، ادامه داد: با شروع به کار دولت این مهم را در دستور کار قرار دادیم و اگر هر شهری بروید ساخت نهضت ملی در حال انجام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وعده‌هایم را فراموش نخواهم کرد، گفت: به زودی در سراسر کشور واحدهای مسکونی به متقاضیات تحویل خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: آقای روحانی شما رقیب هراسی می کنید/ مگر شما به زنان آزادی داده اید، خدا زنان را آزاد خلق کرده/ من بر خلاف شما اقدام می کنم و اعلام نمی کنم رئیسی: بت فساد را می شکنم

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • با یک بند آزادسازی ۵۰ میلیون یورویی؛ رقابت آرسنال، چلسی و منچستریونایتد برای بنجامین ششکو
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند