Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@09:53:13 GMT

لامرد به‌عنوان قطب صنعتی مورد توجه ارکان نظام است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۶۰۹۹

لامرد به‌عنوان قطب صنعتی مورد توجه ارکان نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، نشست کمیته سحاب(سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ظهر امروز با حضور نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه وفرمانداران لامرد و مُهر و اعضای کارگروه اشتغال دو شهرستان  برگزار شد.

سید موسی موسوی در این نشست با بیان اینکه به برکت نام امام (ره) و تلاش های وصف ناپذیر نیروهای جوان در ستاد اجرایی، اتفاقات بزرگی رقم خورده است، گفت: امروز بسترهای بسیار مناسب در دو شهرستان لامرد و مُهر وجود دارد و دیگر این شهرستان ها به عنوان شهرستان های دور افتاده با جمعیت کم در کشور شناخته نمی‌شوند بلکه امروز به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی مورد توجه ارکان مختلف نظام می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر با اشاره به اینکه به طور یقین هر زمانی که اشتغال جوانان افزایش یابد، معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز کم می شود گفت: ملاک موفقیت مدیران اجرایی ورود به عرصه اشتغال و پرداختن به این موضوع مهم و حیاتی است.

موسوی در خصوص راه اندازی کمیته سحاب در شهرستان های لامرد و مهر اظهار داشت: در گام اول، ۳۰۰ شغل در قالب طرح های مختلف که عمدتا در در روستاهای بالای ۱۰۰ نفر  می باشد انجام می‌شود و در فازهای بعدی به تعداد طرح ها و پروژه ها اضافه می شود تا شاهد اشتغال زایی خوبی در این زمینه باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تسهیلات قرض الحسنه لازم را در اختیار متاقضیان قرار می دهد و با بررسی کارشناسان و تصویب طرح ها، در قالب کارگاه‌های خرد و خانگی رونق و اشتغال ایجاد می شود.

 در ادامه این نشست امام جمعه لامرد گفت: موضوع اشتغال یک موضوع بسیار مهم و امیدآفرین برای یک جوان و خانواده ها محسوب می شود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با راه‌اندازی بنیادهای برکت و احسان اقدامات بسیار خوب و ماندگاری در زمینه اشتغال انجام داده است که این از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه لامرد با بیان اینکه دولت باید از سرمایه گذاران حمایت و  ایجاد اشتغال را تسهیل کند بیان داشت: ایجاد بنگاه های زود بازده کمک شایانی به ایجاد اشتغال می‌کند.

در این نشست سعید خدایاری رابط استانی بنیاد برکت نیز گفت: طرح سحاب در ۱۲ گام اجرایی می شود و امسال نیز در ۱۱ شهرستان دیگر که به عنوان نقاط هدف انتخاب شده‌اند از جمله لامرد و مُهر که با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال سرمایه گذاری لامرد بنیاد برکت سحاب لامرد و م شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ضیافت در نیمه ماه خدا به برکت کریم اهل بیت

پانزدهمین غروب رمضان 1445 هجری قمری فرا رسید و به این ترتیب، این ماه پربرکت به نیمه رسید و می‌توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد که انوار الهی وجودمان را درنوردیده است. امروز همچنین مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت است.

به گزارش «تابناک»؛ تاریخ از بخشندگی‌های امام حسن ـ علیه السّلام ـ داستان‌های فراوان به یاد دارد؛ مثلاً روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند، آنچه موجود است، به او بدهند و به این ترتیب، نزدیک ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند. وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را ناامید برنمی‌گردانید، فرمودند: «من هم به درگاه خدا سائلی هستم و می‌خواهم كه خدا محرومم نسازد و شرم دارم با چنین امیدی سائلان را ناامید كنم. خداوندی كه عنایتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد كه من هم به مردم كمك كنم.» امیدواریم در این ماه پیرو واقعی این معصوم باشیم.

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌.» ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌.»

  در پانزدهمین غروب رمضان با این مجموعه در خدمتتان هستیم. برای دیدن هر بخش، روی تیتر هر بخش کلیک کنید.
    نوای اذان مؤذن زاده اذان مغرب شانزدهم رمضان را با نوای سلیم مؤذن زاده می‌شنوید. این اذان یکی از ماندگارترین نواهای اذان در دهه های اخیر است که نسل های متعددی با آن خاطره دارند.     ربنا با صدای استاد مؤذن زاده «رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» «بار اِلها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشندهٔ بی‌منّت، زیرا شمایید که چون طایفه‌ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می‌کردند بار اِلها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی. آن گاه که آن جوانان کهف (از بیم دشمن) در غار کوه پنهان شدند، از درگاه خدا خواستند: باراِلها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیلهٔ رشد و هدایتی کامل مهیا ساز. چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند، از خدا خواستند که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.»     تواشیح اسماءالحسنی
تواشیح اسماء الحسنی را که 99 اسم مبارک خداوند متعال است، با تصاویری متفاوت از مخلوقات پروردگار متعال می بینید و می‌شنوید: «نسئلک یا من هو الله الذی لا اله الا هو الرحمن الرحیم الملک القدّوس السلام المؤمن المهیمن العزیز الجبّار. المتکبّر الخالق الباریء المصوّر الغفّار القهّار الوهّاب الرزّاق الفتّاح العلیم. القابض الباسط الخافض الرافع المعزّ المذلّ السمیع البصیر الحکم العدل. اللطیف الخبیر الحلیم العظیم الغفور الشکور العلیّ الکبیر الحفیظ المقیت. الحسیب الجلیل الکریم الرقیب المجیب الواسع الحکیم الودود المجید الباعث الشهید. الحق الوکیل القویّ المتین الولیّ الحمید المحصی المبدىء المعید المحیی الممیت الحیّ القیوم. الواجد الماجد الواحد الصمد القادر المقتدر المقدّم المؤخّر الاول الآخر. الظاهر الباطن الوالی المتعالی البر التوّاب المنتقم العفو الرئوف مالک الملک ذو الجلال و الاکرام. المقسط الجامع الغنیّ المغنی المانع الضار النافع النور الهادی البدیع الباقی. الوارث الرشید الصبور الذی لیس کمثله شیء و هو السمیع البصیر. اللهم صلٌ افضل صلاه علی اصعد مخلوقاتک سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم عدد معلوماتک و مداد کلماتک کلما ذکرک الذاکرون و غفل ان ذکرک الغافلون.»       دعای ایام ماه مبارک رمضان
«یا عَلِىُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ، اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظیمُ، الَّذى‏ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَى‏ءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ، وَهذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَکَرَّمْتَهُ، وَشَرَّفْتَهُ وَفَضَّلْتَهُ‏ عَلَى الشُّهُورِ، وَهُوَ الشَّهْرُ الَّذى‏ فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَىَّ، وَهُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذى‏ اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ، هُدىً لِلنَّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَالْفُرْقانِ وَجَعَلْتَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ، وَجَعَلْتَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ، فَیا ذَالْمَنِّ وَلا یُمَنُّ عَلَیْکَ، مُنَّ عَلَىَّ بِفَکاکِ رَقَبَتى‏ مِنَ النَّارِ، فیمَنْ تَمُنُ‏ عَلَیْهِ، وَاَدْخِلْنِى الْجَنَّةَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.» «اى والا اى‏ بزرگ اى آمرزنده اى مهربان تویى پروردگار بزرگى که نیست مانند او چیزى‏، و او شنوا و بینا است و این ماهى است که آنرا بزرگ و گرامى داشته و او را شرافت و برترى داده‏اى‏، بر ماه هاى دیگر و این ماهى است که روزه آن را بر من واجب کرده و این ماه‏، رمضان است همان ماهى که قرآن را در آن فرو فرستادى آن قرآنى که راهنماى مردم و نشانه‏هاى روشنى از هدایت‏، و جدا ساختن (میان حق و باطل) است و قراردادى در این ماه شب قدر را و آن را بهتر از هزار ماه کردى پس اى‏ منت دارى که کسى بر تو منت ندارد منت نه بر من به آزاد ساختنم از آتش در میان آنان که‏، بر آنها منت نهى و داخل بهشتم گردان برحمتت اى مهربانترین مهربانان.»
    دعای روز پانزدهم مبارک رمضان «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِكَ یا أمانَ الخائِفین / خدایا روزى كن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناكان.»  

جزء پانزدهم قرآن

جزء پانزدهم قرآن مجید را به همراه متن در تابناک می‌شنوید و می‌خوانید. جزء پانزده قرآن مشتمل بر سوره‌های: الاسراء ۱ تا ۱۱۱ (کامل) * الکهف از آیه ۱ تا ۷۴  

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • پخت ۴ هزار افطاری به برکت ولادت امام حسن (ع) + فیلم
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • یک ضیافت در نیمه ماه خدا به برکت کریم اهل بیت
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟