Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@00:54:36 GMT

اسرائیل سفیر فیلیپین را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۶۲۱۹

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با احضار سفیر فیلیپین، به رأی این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات این رژیم در جنگ دوازده روزه با غزه اعتراض کرد. ناطقان: وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه سفیر فیلیپین را احضار و به رأی مثبت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «گیلعاد کوهن» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در امور آسیا و اقیانوسیه گفت، رأی مثبت فیلیپین به تحقیقات درباره جنایات این رژیم در جنگ دوازده روزه با غزه غیر قابل قبول است و اقدامات گروه فلسطینی حماس را نادیده گرفته است.

کوهن مدعی شد، رژیم صهیونیستی از کشورهای دوستی مانند فیلیپین انتظار دارد که در کنار آن بایستد، نه اینکه از قطعنامه‌ای برای آنچه «تقویت تروریست‌ها» نامید، حمایت کند.

شامگاه پنجشنبه،  رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

 رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای جداگانه این شورای حقوق بشر را دارای «اکثریت ضد اسرائیلی» توصیف کرد و اعلام کرد با تحقیقات این سازمان همکاری نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم را «شرم‌آور» و «وسواس ضد اسرائیلی آشکار» توصیف کرد.

یش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود. پاکستان به نیابت از این سازمان و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری این نشست شده بود.

در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده «فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند». منبع: فارس برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، سفیر فیلیپین ، احضار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سفیر فیلیپین احضار امور خارجه رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر سازمان ملل بین المللی سفیر فیلیپین رأی مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»

یک رسانه مصری در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت که پاسخ ایران زلزله‌ای را در داخل رژیم اشعالگر به وجود آورد و پیام های متعددی به این رژیم و سپس جامعه جهانی مخابره کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری «الیوم السابع» در این باره گزارش داد: نخستین پیامی که توسط موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به اسرائیل منتقل شد، این بود که «دوباره تهران را امتحان نکنید و خطوط قرمز را زیر پا نگذارید؛ چراکه زرادخانه ایران موفق شد حتی با وجود جدیدترین سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین به تل‌آویو نفوذ کنند».

برپایه این گزارش: همین مساله، مقامات اسرائیل را مجبور به پنهان شدن در پناهگاه‌های ضد موشک کرد و منجر به ایجاد رعب و وحشت در تل‌آویو شد.

الیوم السابع در ادامه آورد: پیام دوم به شورای امنیت سازمان ملل متحد بود؛ چراکه تهران موضع آن در قبال حمله به کنسولگری خود در دمشق را دوگانگی در عدم انجام کاری یا محکوم کردن این جنایت و تخلفات اسرائیل علیه ایران در دهه‌های گذشته از جمله ترورها، جاسوسی و غیره می‌دانست. بنابراین موشک‌های ایران پیامی مبنی بر توانایی تهران برای بازدارندگی مستقیم در برابر اقدامات اسرائیل و حتی واکنش‌های آتی ارسال کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب (۲۵ فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود