Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین قدیمی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در شرکت کل توزیع برق استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته اجرای خاموشی‌ها زودتر از زمان مقرر آغاز شد که یکی از دلایل آن، گرمای شدید تابستانی است که در کشور رخ داده است و طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش دمای هوا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش یک درجه‌ای دما در کشور با افزایش یک هزار و ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق همراه است و امسال در سطح کشور تابستان بسیار سخت و دشواری را تجربه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان در حال حاضر شاهد خشکسالی بی‌سابقه‌ نیم قرن اخیر هستیم و دومین دلیل آغاز خاموشی‌ها، شروع به کار زودهنگام بیشتر پمپ‌های آب کشاورزی است.

قدیمی بیان کرد: دلیل سوم، فعالیت ماینر‌ها در سطح کشور و استان‌ اردبیل است و در استان هیچ گونه مجوز فعالیت مجاز برای استخراج ارز دیجیتال صادر نشده است و کلیه فعالیت‌‌ها غیرقانونی است.

وی ادامه داد: از عموم مردم استان اردبیل تقاضا داریم در راستای کمک به کنترل مصرف برق در استان، در صورت اطلاع از فعالیت استخراج ارز دیجیتال، موارد را به شماره تلفن ۱۲۱ یا آدرس را به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۱۱۲۱ پیامک کنند و در قبال این اقدام، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.

کشف ۱۴۳۰ دستگاه ماینر در استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در طول‌ ماه‌های گذشته یک هزار و ۴۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال «ماینر» از کارگاه‌های نیمه تعطیل، منازل، دندانپزشکی‌ها، روستا‌ها، مراکز تجاری، مرغداری و...کشف شده است و به زودی کمیته مقابله با استخراج رمز ارز دیجیتال در سطح استان اردبیل با حضور کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح برق امید نیز در استان اردبیل در حال اجرا است و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، خلخال از لحاظ دما، منطقه عادی محسوب شده و شهرستان‌های بیله سوار، اصلاندوز، پارس آباد و جعفر آباد منطقه گرمسیری هستند که در صورتی که حجم مصرفی شهرستان‌های گرمسیری از شهرستان‌های عادی کمتر باشد، برق مشترکان رایگان خواهد بود.

طی ۶ روز اخیر خاموشی در استان نداشتیم

قدیمی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری عموم مردم شریف استان اردبیل از روز ۴ خردادماه جاری هیچ گونه خاموشی در سطح استان نداشتیم.

وی اضافه کرد: در حال استخراج مصرف برق کلیه ادارات استان هستیم و طبق دستور استاندار اردبیل برق ادارات پرمصرف فورا قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با اشاره به زمان پیک مصرف برق استان اردبیل تشریح کرد: در طول روز از ساعت ۱۲تا ۱۷ و در شب از زمان غروب آفتاب تا ساعت ۱۱ شب اوج مصرف برق در استان اردبیل است و در استان ۸۴۰ مگاوات برق تولید می‌شود که براساس قانون، کلیه برق تولیدی به شبکه کشوری واریز شده و سهمیه مصرفی روزانه اردبیل اختصاص می‌یابد.

سهمیه مصرف برق اردبیل به صورت روزانه اعلام می‌شود

قدیمی بیان داشت: در سال گذشته سقف میزان مصرف برق به شکل هفته‌ای اعلام می‌شد ولی از ابتدای سال‌جاری میزان سقف مصرف به شکل روزانه از مرکز اعلام می‌شود که سقف مصرفی استان اردبیل روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۱۵ مگاوات است و در صورت عدم رعایت میزان مصرف در استان‌، طی دو مرحله به توزیع برق استان اخطار داده می‌شود و در سومین بار اقدام به قطع و کاهش میزان سهمیه برق می‌نمایند.

وی تشریح کرد: مدیریت بار به دو شکل است، «مدیریت بار عادی» که کاهش و کنترل مصرف روزانه از یک روز قبل اعلام می‌شود و «مدیریت بار اضطراری» که در صورت اعلام باید ظرف ۱۰ الی ۲۰ دقیقه میزان بار مصرفی استان کاهش یابد تا میزان مصرفی کشور کنترل شود و در غیر این صورت یک یا چند شهر به شکل همزمان از مدار توزیع برق خارج می‌شود.

افزایش تعداد مشترکان برق در سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ میزان مشترکین صنعتی ۱۵ درصد، خانگی ۷ درصد و کشاورزی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: میزان مبلغ تشویقی به واحد صنعتی در سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و از ۲۳ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و با یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح استان قرارداد تنظیم مصرف برق امضا شده کرده‌ایم.

قدیمی گفت: مراکزی که باید ۲۴ ساعته برق داشته باشند حتما برای تهیه ژنراتور‌ برق اقدام کنند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل برق مصرف دما مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل حسین قدیمی خاموشی مشترک برق برق امید مدیرعامل شرکت توزیع برق استان توزیع برق استان اردبیل ارز دیجیتال مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم، ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ
  • اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ/افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • سقوط آزاد ین
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • رشد مصرف بنزین در روزهای نخست سال ۱۴۰۳ در منطقه اردبیل