Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:51:56 GMT

استان بوشهر امسال ۱۸ هزار و ۴۳۸ رای اولی دارد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۶۵۶۴

استان بوشهر امسال ۱۸ هزار و ۴۳۸ رای اولی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو دهقانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط مطلوب برگزاری انتخابات در استان اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۷۹۷ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبات هفتادمین جلسه مدیریت کرونا و همچنین دستورالعمل تبلیغات صادر شده از سوی ستاد انتخابات کشور، برگزاری هرگونه جلسه سخنرانی نامزدها در اماکن مسقف از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده بلامانع است.

وی اضافه کرد: در این خصوص فرمانداری‌ها مکان‌های مناسب هر شهرستان را شناسایی کرده و رؤسای ستادهای نامزدها و همچنین دستگاه‌هایی که این اماکن را در اختیار دارند قبل از انجام مراسم باید با فرمانداری‌ها در خصوص برگزاری سخنرانی نامزدها هماهنگی لازم را به عمل آورند.

دهقانی با تاکید بر لزوم رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده تصریح کرد: برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله تعیین شده هستند.

تجمع ممنوع است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان بوشهر تصریح کرد: مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید. زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه ریزی شود.

وی گفت: با اینکه هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است؛ ولی در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

دهقانی با اشاره به حضور نامزدهای ریاست جمهوری در شهرهای مختلف نیز ابراز داشت: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع و تخلف آشکار انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی در مورد حیطه مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتخابات اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

۷۹۷ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان بوشهر افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی نیز شخص نامزد مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

دهقانی افزود: نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستادهای انتخاباتی، تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود و مانند سایر تخلفات انتخاباتی، رسیدگی و مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در پایان پیرامون تعداد واجدین شرایط اخذ رأی در استان نیز گفت: در استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد، تعداد ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند و تعداد رأی اولی‌های استان نیز ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر اعلام شده است.

کد خبر 5224115

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات ستاد انتخابات کشور بوشهر ستاد انتخابات استان بوشهر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا چالش شفافیت شیراز اردبیل اراک مجلس شورای اسلامی رعایت پروتکل های بهداشتی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

رفیعی افزود: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 6086547

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان