Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن آقایی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب مشهد در جلسه ستاد پایش تنش آبی شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: برای مدیریت تنش آبی و گذر از تابستان پیش رو اقدامات بسیاری برنامه ریزی و اجرایی شده است.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ با آغاز فرآیند یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد ۲۶۲ روستا با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش این شرکت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در ابتدای تحویل گیری براساس پایش صورت گرفته ١٤٠ روستا با تنش آبی مواجه بودند که با اجرای عملیات اضطراری صورت گرفته سعی در کاهش و رفع مشکلات تامین آب این روستا‌ها شد.

بیشتر بخوانید

خراسان رضوی بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیر زمینی در سطح کشور را دارد!

آقایی بیان کرد: حفر و جا به جایی ۱۹ حلقه چاه، ۶۹ کیلومتر اصلاح شبکه، بهسازی ۱۶ حلقه چاه، نصب و راه اندازی ۳۵ دستگاه سیستم کلرزنی و کشف سه هزار و ٧٢ فقره انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین اقدامات اضطراری انجام شده در روستاهاست که با این اقدامات مشکل ۴۵ روستا حل شد.

او تصریح کرد: با توجه به بروز خشکسالی، کاهش محسوس بارندگی و ناپایداری و تک منبع بودن تامین آب در نقاط تحویلی پیش بینی می‌شود در تابستان پیش رو تعداد ۶۶ روستای تحت پوشش مشمول آبرسانی سیار شوند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: طبق برآورد‌ها پیش بینی می‌شود در دوره اوج مصرف، نیاز آبی روزانه مشهد ١٢ هزار و ٨٠٠ لیتر بر ثانیه باشد براین اساس و برای جبران کمبود آب برنامه‌های گذر از تنش ۱۴۰۰ در سه محور مدیریت تامین آب، مدیریت توزیع آب و مدیریت مصرف آب تدوین و در حال اجرا و اقدام است.

آقایی اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه مدیریت تامین شامل حفر و جا به جایی چاه، بهسازی و مهندسی مجدد چاهها، تکمیل پروژه عظیم جمع آوری چاهها، استفاده از ظرفیت چاه‌های سایر ارگان‌ها و تکمیل احداث سه مخزن به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب است.

او افزود: برنامه‌های مدیریت توزیع آب شامل اصلاح شبکه موثر، نشت یابی و شناسایی نشت‌های زمینه‌ای برای کاهش هدر رفت واقعی و نیز اعمال مدیریت فشار است.

معاون شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف نیز تعویض کنتور‌های خراب مشترکان، توزیع کاهنده‌های مصرف، قطع انشعابات غیر مجاز و فرهنگ سازی و آموزش همگانی در حال انجام و اقدام است.

آقایی بیان کرد: تامین آب مشهد به همراهی همه جانبه تمامی شهروندان و مشترکان نیازمند است که امیدواریم با مصرف بهینه از منابع موجود از تابستان امسال با کمترین مشکل و تنش آبی عبور کنیم.


انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب آب شرب آب آشامیدنی کاهش بارندگی آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد تامین آب تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد

جواد محجوبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلی متر و بافق با ۶۶.۲ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش‌ها به صورت موقت است. 

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را انجام می‌دهد. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان بر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان