Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@08:44:46 GMT

مشاهده دو مورد ابتلا به سرخک در مشهد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۷۱۵۴

مشاهده دو مورد ابتلا به سرخک در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجعفر صادقی رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص شیوع بیماری سرخک در مشهد گفت: بعد از مشاهده این دو مورد مثبت سرخک تمامی افرادی که با این دو کودک در ارتباط بودند و همچنین کادر درمانی بیمارستان نیز مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از افرادی که واکسن سرخک برای آنان لازم بود، زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون سرخک در مناطق تحت پوشش ما ۹۶ درصد و خوب است، افزود: همچنین کودکان ایرانی که با این دو کودک تبعه افغان در ارتباط بودند نیز مورد بررسی قرار گرفته و در آزمایش آنان مشخص شد که از نظر سرخک منفی هستند. هیچ مورد مثبت سرخک در افراد مشهدی و ایرانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید

واکسن کودکان را به بهانه گذر از بحران کرونا به تاخیر نیندازید

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سرخک یک بیماری ویروسی است که علائمی مانند تب و راش پوستی دارد. بیمار با این علائم به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از مشکوک شدن او به سرخک، فرد آزمایش داده و نتیجه آزمایش ابتلاء فرد به سرخک را مشخص می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه در دیگر مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد مبتلا و یا مشکوک به سرخک مشاهده نشده است، بیان کرد: سطح پوشش واکسیناسیون در کشور ایران خوب است، اما دلیلی ندارد که سطح پوشش واکسیناسیون در کشور‌های مجاور و همسایه ما نیز به همین صورت باشد. 

او در خصوص شایعات فضای مجازی و عدم استفاده از واکسن تصریح کرد: در بعضی از موارد برخی از افراد به نوعی تمایل به زدن واکسن ندارند. عدم تمایل آنان به واکسن و عدم تزریق ما را دچار مشکل می‌کند. اینکه چه افرادی و با چه عقاید و قصدی سعی در ترویج این کار دارند را نمی‌دانم.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: باتوجه به پوشش بالای واکسیناسیون، افرادی که واکسن نمی‌زنند از ایمنی افرادی که واکسن زده‌اند برخوردار خواهند شد. درصد آمار میزان افرادی که تمایلی به واکسن ندارند در دسترس نیست.

صادقی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد افرادی که تمایلی به واکسیناسیون خود و کودکان‌شان ندارند، افزایش پیدا کرده است. به این صورت که این امر روند افزایشی داشته است. در حال حاضر نیز برخی از افراد نسبت به واکسن کرونا جبهه‌گیری می‌کنند.

او در خصوص پیشگیری از بیماری سرخک، افزود: اگر کسی راش پوستی همراه با تب در خود مشاهده کرد، باید به پزشک مراجعه کند و باتوجه به علائم بالینی دیگر او پزشک تشخیص می‌دهد که آیا او مشکوک به سرخک است یا خیر. اگر فرد مشوک به سرخک باشد، از او آزمایش گرفته می‌شود تا مشخص شود به سرخک مبتلاست یا خیر.

 

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرخک و سرخجه واکسیناسیون کودکان بیماری واگیردار واکسن سرخک دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری از بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند

نقی میرزا کریمی رئیس حفاظت محیط‌زیست دماوند در پی انتشار فیلم پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد، با تأیید مشاهده یک قلاده پلنگ گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستا‌های مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های حیات‌وحش به ویژه پلنگ است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟