Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه کمیته فرش استان که با حضور "فرحناز رافع" رییس مرکز ملی فرش ایران تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که برای زیرپوشش بیمه قرارگرفتن قالیبافان استان ایجاد شده نیاز به بازنگری در این حوزه وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه اقتصادی کردن صنعت فرش با گشودن راه صادرات برای آن امکان پذیر است، افزود: در این حوزه باید به دنبال نگاه جدید و ایجاد راهکارهایی تاثیرگذار باشیم تا بازار فرش به ویژه در حوزه صادرات آن رونق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کردستان بر ایجاد و حفظ بازار فرش کردستان در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: بی شک انجام کار مقطعی تاثیرگذار نیست لذا با هر شیوه ای پیگیر اقدامات مستمر در راستای ایجاد و حفظ بازار در کشورهای همسایه باشیم که  از جمله این فعالیت‌ها می توان به برپایی نمایشگاه‌های دایمی و فصلی اشاره کرد.

مرادنیا یادآور شد: در منطقه ویژه اقتصادی بانه زون نساجی ایجاد شده و این بهترین فرصت برای ایجاد واحدهای تولیدی نخ ریسی و دیگر واحدهای مرتبط با حوزه فرش است. 

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بافندگان فرش استان 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه با اشاره به وجود ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان اظهارداشت : از این تعداد ۶۰ هزار نفر فعال و مابقی در واحدهای زیر پوشش انجمن ها و اتحادیه های فرش ثبت نام نکردند و به صورت غیرمتمرکز مشغول به فعالیت هستند. 

بختیار خلیقی میزان تولید سالانه فرش دستباف در استان را ۱۸۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: سه مجتمع تولیدی و  ۱۸۵ کارگاه فرش دستباف در استان وجود دارد که طی سال گذشته با همه مشکلات و افزایش قیمت‌ها و شیوه کرونا ۱۱۲ هزار مترمربع فرش تولید کردند.

وی یادآور شد: ۱۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه قالیبافان در استان قرار گرفتند که از این تعداد هشت هزار نفر قالیباف و مابقی مربوط به حوزه صنایع دستی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار سال گذشته به متقاضیان حوزه فرش دستباف استان پرداخت شده است. 

خلیقی با بیان اینکه ۲ برند معتبر کشوری و جهانی فرش دستباف در کردستان وجود دارد، افزود: برندهای فرش تک پود سنندج و بیجار ثبت ملی شدند و ثبت جهانی برند فرش بیجار هم در حال اجرا است.

خوشه صنعتی فرش دستباف در کردستان شروع بکار کرده  است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه پایان سال گذشته ۱۱۰ مین خوشه صنعتی کشور به انجام رسید، اظهار داشت: در کردستان تاکنون خوشه های مصالح ساختمانی و طیور به سرانجام رسیده و در خوشه طیور رتبه دوم کشور را کسب کردیم. 

احمد خسروی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر سهمیه ایجاد سه، چهار  خوشه در استان از دست رفته است، گفت: برای جبران این عفب افتادگی، اواخر سال گذشته خوشه فرش دستباف در استان ایجاد و عامل خوشه مشخص شد. 

وی یکی از ظرفیت‌های استان را تولید سنگ تزیینی خواند و اضافه کرد : علاوه برفرش در سال جاری استارت ایجاد خوشه سنگ تزیینی هم در استان زده شده است و راه‌اندازی خوشه های توت فرنگی و گردشگری هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یکی از مشکلات استان در حوزه خوشه های صنعتی را نبود عامل خوشه خواند و یادآور شد: محدودیتی در تامین هزینه های مربوط به خوشه ها در استان وجود ندارد.

در این جلسه تعدادی از مدیران عامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و کارگاه‌های فرش استان هم به بیان مشکلات و درخواست‌های خود که بیشتر حول محور بیمه قالیبافان و اعطای تسهیلات کم بهره بود، پرداختند.

برچسب‌ها فرش کردستان سنندج بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش کردستان سنندج فرش کردستان سنندج بهمن مرادنیا اخبار کنکور فرش دستباف در استان سال گذشته خوشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: «با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

عظیم‌زاده اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.»

وی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: «در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی بالغ بر 100 درصد رشد داشتیم و در بحث ثبت شرکت‌ها و مقایسه آن با سال 1401 هم شاهد 11 درصد افزایش بوده‌ایم.

او بیان داشت: «در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1402 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.»

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: «در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.»

وی گفت: «در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی هم با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898728

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود