Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه تصریح کرد که هدف حماس از ورود به درگیری اخیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط رساندن پیام بود نه بیشتر.

یحیی السنوار گفت: ما در همان ساعات آغازین جنگ برای آتش‌بس آمادگی داشتیم و این را در همان روز اول، دوم و سوم به واسطه‌های مصری، قطری و نمایندگان سازمان ملل اطلاع دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه افزود: ما فقط می‌خواستیم این پیام را به رژیم اشغالگر برسانیم که نمی‌توانیم بپذیریم که آن در مسجدالاقصی و قدس یکه‌تازی کند و به سیاست‌های خود که مخالف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط با قدس و کرانه باختری و همچنین محاصره علیه نوار غزه و نژادپرستی علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است، ادامه دهد.

یحیی السنوار تأکید کرد که نبرد علیه رژیم اشغالگر و اقدامات نژادپرستانه آن علیه ملت فلسطین همچنان باز است، اما طرف فلسطینی در همین حین خواهان جنگ نیست.

وی گفت: حماس در حال حاضر به شیوه‌های مقاومت مسالمت‌آمیز منتقل شده و مسئولیت اقدامات جنگ‌طلبانه اسرائیل متوجه جامعه بین‌الملل است. اسرائیل زرادخانه بزرگی دارد و کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی را عمدا به شهادت می‌رساند، در حالی که مقاومت فلسطین تسلیحات ساده‌ای دارد.

پیش‌تر، یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که به نوعی اذعان به قدرت موشکی حماس بود، از استقرار سامانه‌های موشکی این جنبش در سراسر نوار غزه گفت.

بنا به اعلام کانال عبری زبان ۱۲ رژیم صهیونیستی، این مقام مسئول اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جنوب اراضی اشغالی بدون آن‌که هویتش فاش شود، گفت پرتاب موشکی حماس به چند شیوه صورت گرفت و اساس آن شلیک‌های گسترده و پی‌در پی بود.

بنا به گفته این مقام صهیونیست، هدف حماس به صدا درآوردن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین بود، که اینکار با یک موشک هم ممکن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس رژیم صهیونیستی نوار غزه فلسطین اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دفتر جنبش حماس تا زمانی که حضورش برای تلاش‌های میانجیگری کشورهای حوزه خلیج فارس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی «مفید و مثبت» باشد، در دوحه می‌ماند.

به گزارش ایسنا، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

روزنامه رای الیوم نوشت الانصاری امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو