Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@03:51:38 GMT

همتی: در بانک مرکزی خیلی موفق عمل کردم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۸۸۱۲

عبدالناصر همتی: من در بانک مرکزی خیلی موفق عمل کردم، مشکل این است، آنچه باید اتفاق می‌افتاد را ندیدیم، بلکه آنچه اتفاق افتاده را دیده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالناصر همتی که تا صبح امروز تصدی ریاست بانک مرکزی را به مدت دو سال بر عهده داشت در برنامه " بدون تعارف" پاسخگوی سوالات مجری برنامه در قالب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود که مشروح آن به این شرح است:

مجری: بنام خدا سلام، در اولین قسمت از برنامه بدون تعارف با نامزد‌های ریاست جمهوری براساس جدول قرعه کشی برنامه نامزد‌ها با اقای دکتر عبدالناصر همتی گفتگو می‌کنیم، آقای دکتر سلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی: سلام عرض می‌کنم خدمت بینندگان عزیز و ملت قهرمان ایران

مجری: من بخاطر محدودیت زمان بلافاصله سوالات را مطرح می‌کنم، سنگینی گار را می‌دانید؟
همتی: بله

مجری: می‌دانید که جه بار سنگینی را می‌خواهید به دوش بگیرید؟
همتی:ریاست جمهوری کار سنگینی است، با اطلاع وارد شدم و همه مشکلات آنرا می‌دانم.


مجری: چقدر مطلع هستید.
همتی: سنگینی کار ریاست جمهوری را می‌دانم و مسئولیت سنگینی است در این رابطه خیلی مطلع هستم و همه مشکلات کشور را می‌دانم.

مجری: با وجود اینکه می‌دانید چقدر کار سختی چطور به این جمع بندی رسیدید که بیایید؟
همتی: من مرد میدان هستم و ان شاءالله در عمل مردم خواهند دید.

مجری: نگرانی هم ندارید؟
همتی: خیر، چون دیدم کسانی که آمدند جوابگوی مسائل و خواسته‌های مردم نیستند و تصمیم گرفتم وارد شوم.


مجری: آقای دکتر مسائل کشور همانگونه که می‌دانید یکی دوتا نیست از مسائل داخلی، اقتصادی، پیچیدگی سیاست بین الملل، اجتماعی، فرهنگی، می‌خواهم بدانم ایا برای همه این‌ها فکر کردید و برنامه دارید؟
همتی:بله بالاخره من خودم رئیس بانک مرکزی هستم و تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی را می‌دانم، مسائل سیاسی را هم می‌دانم، خودم کار سیاسی، کار فرهنگی کردم و در جریان کامل مسائل انقلاب و کشور هستم. برای همه مسائل فکر کردم قطعاً بهتر از کسانی که کار کردند، کار خواهم کرد و مردم ان شاء الله خواهند دید.

مجری: می‌خواهم بدانم چقدر آماده هستید؟ فردا نمی‌گویید که نگذاشتند کار کنیم، شرایط فرق کرده یانشد، یا هر چیز دیگری.
همتی: نه! من دولتم دولت تعامل از خانه تا سطح جهان است. بنابراین با تعامل می‌شود خیلی از کار‌ها را حل کرد. دولت من، دولت تقابل نیست اگر نتوانم دلایل آن را هم به مردم خواهم گفت.

مجری: قبل از این هم هرکسی که در این مسئولیت بوده برنامه ارائه کرده است تعدادی کارشناس در کنارش بوده و مشاور داشته است، اما خیلی از مشکلات را نتوانسته اند حل کنند.
همتی: بله خوب! مثلا در اقتصاد هماهنگی تیم اقتصادی دولت خیلی مهم است، بنده به عنوان اقتصاددان آمده ام که تیم اقتصادی زیر نظر خودم باشد، مشکل ما این است که رئیس جمهور‌های سابق سیاست مدار بودند و اقتصاددان نداشتیم من آمده ام که مشکل اقتصاد را حل کنم و می‌توانم این مشکل را حل کنم توانایی و علم آن را هم دارم.

مجری:موضوع اینجاست که همه این را می‌گویند!
همتی: خوب بگویند، همه بگویند. من هم می‌گویم، بینش اقتصادی رئیس جمهور خیلی مهم است، من بینش اقتصادی را بر دولت حاکم خواهم کرد.

مجری: چقدر از اوضاع مردم و سختی زندگی آن‌ها خبر دارید؟ یعنی آیا واقعا بین مردم هستید؟
همتی: بله بنده از وضع زندگی مردم آگاه هستم؛ به حاشیه شهرتهران می‌روم؛ در جا‌هایی که هموطنان عزیزمان زندگی خیلی به سختی امرار معاش می‌کنند، دیدم، صحبت کردم، کمک‌هایی را پیگیری کرده ام، در جریان تمام مسائل هستم و واقعا وضعیت و معیشت سخت مردم باید راهکاری پیدا شود و الان هم دیر است ویکی از دلایلی هم که بنده به صحنه آمدم دلیلش این است که تصور می‌کنم این اخرین فرصت برای حل مشکلات مردم است.

مجری: از قیمت‌ها خبردارید؟
همتی: بله

مجری: در مورد قیمت‌ها نظری ندارید؟
همتی: چه بگویم خوب، بالاخره تحریم خیلی اثر منفی بر قیمت‌ها گذاشته است، مهمترین تاثیر بر اقتصاد کشور را تحریم گذاشت گرچه بعضی‌ها می‌خواهند این موضوع را انکار کنند اشتباه می‌کنند.

مجری: یعنی شما می‌گوید عمده‌ترین مشکلات تحریم است؟
همتی: یکی از اساسی‌ترین مشکلات، تحریم است؛ گرچه مشکلات مدیریتی و مشکلات اجرایی هم داریم.

مجری: چند درصد تحریم را اثرگذار می‌دانید؟
همتی: می‌توانم بگویم بالای ۵۰ درصد مشکلات کشور از تحریم است وقتی درامد ارزی ما به یکباره به یک ششم تقلیل پیدا کند، خوب معلوم است که اثر می‌گذارد مگر می‌شود اثر نگذارد.


مجری: آقای دکتر اگر شما جای مردم بودید به شعار‌ها و وعده‌ها اعتماد می‌کردید؟
همتی: به این شعار‌هایی که برخی نامزد‌ها می‌دهند و  همه اش پوپولیستی است، اعتماد نمی‌کنم، من این‌قدر می‌پردازم، آن‌قدر می‌پردازم، بدون اینکه بگویند منابع آن‌را از کجا تامین می‌کنند؟ وقتی الان ما برخی ماه‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل داریم، این‌ها چگونه می‌خواهند این پول‌ها را پرداخت کنند؟ حالا ان شالله در مناظره‌ها با آن‌ها بحث خواهیم کرد.

مجری: ایا مردم به شعار‌ها و وعده‌های شما اعتماد بکنند؟
همتی: من خیلی وعده اینجوری ندادم و گفته ام حکمرانی اقتصادی و اشتباهات را اصلاح خواهم کرد، امیدواریم مردم اعتماد کنند و اگر رای بدهند مردم اعتماد کرده اند، اگر رای ندهند اعتماد نکرده اند.

مجری: مردم انتظار دارند حداقل با سه چهار نفر از اعضای اصلی کابینه شما به ویژه تیم اقتصادی شما آشنا شوند، و ببیند چه بزرگوارانی قرار است شما را در حل مشکلات یاری کنند.
همتی:ان شالله در آینده نزدیک پیش از رای گیری چند نفر از آن‌ها را معرفی خواهم کرد

مجری: الان کسی را مد نظر ندارید؟
همتی: الان هنوز به جمع بندی نرسیده ام.

مجری: در این رقابت هر کسی ممکن است رای بیاورد، میزان رای ملت است، اگر شما رای نیاورید چقدر معتقد به تمکین به رای ملت هستید؟
همتی: خوب مردم رای ندادند، از مردم بابت همان رای که به من داده اند تشکر می‌کنم و به کسی که رای مردم را کسب کرده و رئیس جمهور شده است تبریک می‌گویم


مجری: یک سری سوال‌هایی که خدمت شما مطرح کردم سوالات مشترکی است که از همه نامزد‌های محترم می‌پرسیم، اما اگر اجازه بدید یک سوال شخصی در خصوص خودتون مطرح کنم، در صحبت‌های خودتان گفته بودید که آمده ام تا صدای مردم معترض به وضع موجود باشم، ولی عده‌ای معتقدند خود شما بخشی از همین وضع موجود هستید، می‌گویند نوسانات نرخ ارز در دوره آقای همتی اتفاق افتاده است، سال ۹۷ که به بانک مرکزی آمدید، دلار زیر ۱۰ هزار تومان بود که تا ۳۰ هزار تومان هم رسید و حالا هم که ۲۳ هزار تومان است، می‌گویند اگر برنامه‌ای دارید چرا در این دولت اجرا نکردید؟
همتی: من بخشی از وضع موجود نیستم بلکه بخشی از تغییر و اصلاح وضع موجود هستم من دوسال است که آمده ام و در شرایط بحرانی آمدم، برای نجات اقتصاد کشور آمده ام و به نظرم موفق بوده ام. نوسان ایجاد شده، ولی وقتی سالی صد میلیارد دلار درآمد داشتیم، نرخ تورم هم ۳۵ درصد بود، من با پنج میلیارد دلار پارسال با ۳۹ درصد تورم، اقتصاد را بستم. چرا از این بخش می‌بینید چرا بخش پر لیوان را نمی‌بینید؟ من به نظرم خیلی موفق عمل کردم، مشکلمان این است که آنچه که را که باید اتفاق می‌افتاد را ندیدیم بلکه آنچه که اتفاق افتاده را دیده ایم، من می‌توانم بگویم موفق بودم اگر با همین قدرت در ریاست جمهور کار کنم که به مراتب توان و قدرت بیشتر از بانک مرکزی دارد حتما وضع اقتصاد کشور خیلی بهتر خواهد شد.

مجری: درسوالاتی که مردم فرستادند، خواستند از نامزد‌ها در مورد فرزندانشان و شغل آن‌ها بپرسیم آیا می‌خواهید به سوال پاسخ بدهید؟
همتی: بله فکر می‌کردنم دینداری در تبلیغات حاکم است، ولی متاسفانه احساس می‌کنم اطلاعات غلطی به مردم می‌دهند و این عین بی دینی است، آمده اند عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می‌کند.
من دو دختر دارم یکی متخصص کودکان و یکی دانشجوی معماری در داخل کشور است و یک پسر دارم استاد دانشگاه و معمار است. بنابراین هر سه نفر در ایران هستند و افتخار می‌کنم در داخل کشور و برای مردم کار می‌کنیم.

مجری: خیلی متشکرم و در پایان بدون تعارف‌ترین جمله شما با ملت بزرگ ایران.
همتی:  من گفتم که من صدای خاموش مردم هستم، مردم  با صندوق ها قهر کنند در واقع من را تنها می‌گذارند، رقیب من شش نامزد‌ حاضر در صحنه انتخابات نیستند بلکه رقیب من قهر مردم با صندوق هاست. امیدوارم این قهر بشکند و  به من کمک کنند که وارد عرصه اصلاح اقتصاد کشور شویم.   برچسب ها: انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات 1400 ، عبدالناصر همتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 عبدالناصر همتی عبدالناصر همتی ریاست جمهوری اقتصاد کشور ریاست جمهور بانک مرکزی وضع موجود نامزد ها آمده ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

٢٢٣٢٢٢

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896817

دیگر خبرها

  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • قدردانی مردم گلستان از نیرو‌های مجری طرح ملی «نور» + فیلم
  • قدردانی مردم گلستان از نیرو‌های مجری طرح ملی «نور»
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه