Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اهمیت تجارت خارجی، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی از ظرفیت و پتانسیل اتاق بازرگانی استان برای توسعه صادرات و تجارت خارجی به عنوان محرک مهم اقتصادی بهره گیرند.

وی در همین خصوص افزود: سرمایه گذاری برای توسعه صادرات و تجارت خارجی می تواند به عنوان یک ابزار مهم در اشتغالزایی و افزایش تولید ملی نقش ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر گسترش همکاری ها با کسورهای عضو اکو، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی برای توسعه روابط تجاری استان با کشورهای عضو اکو با اتاق بازرگانی و کشاورزی استان همکاری کنند.

حیدری تصریح کرد: شناساندن ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان به کشورهای عضو اکو می تواند تحولی خوبی در بخش اقتصادی، روابط خارجی، تجارت خارجی و صادرات استان ایفا کند.

وی اظهار داشت: استانداری از برنامه های اتاق بازرگانی و کشاورزی استان برای گسترش روابط با کشورهای عضو اکو حمایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت تهیه اطلس اقتصادی استان، افزود: تدوین اطلس اقتصادی استان می تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت های اقتصادی استان و جذب سرمایه گذاری ایفا کند.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایرج حیدری معاون استاندار هرمزگان اتاق بازرگانی اقتصادی استان سرمایه گذاری تجارت خارجی عضو اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان

پژوهشگران انگلستان و چین در یک پروژه مشترک، اولین اطلس جامع را از پیری عضلانی انسان تهیه کردند تا به درک بهتر پیری عضلات کمک کنند.

به گزارش ایسنا، این‌که چگونه عضله با افزایش سن تغییر می‌یابد و سعی دارد با اثرات آن مبارزه کند، اکنون با اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان، در سطح سلولی و مولکولی بهتر درک می‌شود.

پژوهشگران «مؤسسه ولکام سنگر» (Wellcome Sanger) در انگلستان و همکارانشان در «دانشگاه سون یات سن» (SYSU) در چین، از فناوری‌های تک‌سلولی و تصویربرداری پیشرفته برای تحلیل نمونه‌های عضلات ۱۷ نفر در طول عمر بزرگسالی آن‌ها استفاده کردند. آن‌ها با مقایسه نتایج، اطلاعات جدیدی را درباره بسیاری از فرآیند‌های پیچیده زیربنای تغییرات عضلانی مرتبط با افزایش سن به دست آوردند.

اطلس ارائه‌شده توسط این گروه پژوهشی، جمعیت سلولی جدیدی را نشان می‌دهد که ممکن است توضیح دهند چرا برخی از فیبر‌های عضلانی سریع‌تر از بقیه پیر می‌شوند. همچنین، مکانیسم‌های جبرانی را که عضلات برای مبارزه با پیری به کار می‌برند، مشخص می‌کند.

یافته‌های این پژوهش، راه‌هایی را برای ارائه درمان‌ها و مداخلات آینده ارائه می‌دهند تا بتوان به بهبود سلامت عضلات و کیفیت زندگی پس از افزایش سن کمک کرد.

این پژوهش، بخشی از پروژه بین‌المللی «اطلس سلول انسان» (Human Cell Atlas) برای ترسیم همه سلول‌های بدن انسان با هدف تغییر دادن درک دانشمندان درباره سلامتی و بیماری است.

با افزایش سن، عضلات ما به تدریج ضعیف می‌شوند. این امر می‌تواند بر توانایی ما در انجام دادن فعالیت‌های روزمره مانند ایستادن و راه رفتن تأثیر بگذارد. از دست دادن عضله برای برخی افراد بدتر می‌شود و به افتادن، بی‌حرکتی، از دست دادن استقلال و اختلال کم‌ماهیچگی می‌انجامد. با وجود اهمیت این موضوع، دلایل ضعیف شدن عضلات ما در طول زمان به خوبی شناخته نشده‌اند.

پژوهشگران در این پروژه، از روش‌های توالی‌یابی تک‌سلولی و تک‌هسته‌ای همراه با تصویربرداری پیشرفته برای تحلیل نمونه‌های عضلانی ۱۷ شخص بین ۲۰ تا ۷۵ سال استفاده کردند.

آن‌ها دریافتند ژن‌های کنترل‌کننده ریبوزوم‌ها که مسئول تولید پروتئین هستند، در سلول‌های بنیادی عضلات افراد مسن کمتر فعال هستند. این امر با افزایش سن، توانایی سلول‌ها را برای ترمیم و بازسازی فیبر‌های عضلانی مختل می‌کند. علاوه بر این، جمعیت‌های سلولی در این نمونه‌های عضلانی اسکلتی، یک مولکول پیش‌التهابی به نام «CCL۲» تولید می‌کنند که سلول‌های‌ایمنی را به سمت عضله می‌کشاند و زوال عضلانی مرتبط با افزایش سن را تشدید می‌کند.

از دست دادن عضله ناشی از افزایش سن نیز در یک زیرگروه خاص از فیبر عضلانی مشاهده شد. پژوهشگران برای اولین بار چندین مکانیسم جبرانی از عضلات را کشف کردند که به نظر می‌رسید برای جبران از دست دادن عضله فعالیت می‌کنند.

همچنین این گروه پژوهشی، جمعیتی را از هسته‌های سلولی ویژه در فیبر‌های عضلانی شناسایی کردند که به بازسازی اتصالات بین اعصاب و عضلات کاهش‌یافته با افزایش سن کمک می‌کند. بررسی‌های صورت‌گرفته توسط این گروه پژوهشی روی سلول‌های عضله انسان در آزمایشگاه، اهمیت هسته‌های سلولی را در حفظ عملکرد عضلات تأیید کرد.

«ورونیکا کدلیان» (Veronika Kedlian)، پژوهشگر مؤسسه ولکام سنگر و از پژوهشگران ارشد این پروژه، گفت: رویکرد بی‌طرفانه و چندوجهی ما برای مطالعه پیری عضلانی، ترکیبی را از انواع گوناگون توالی‌یابی، تصویربرداری و مکانیسم‌های سلولی ناشناخته پیری نشان می‌دهد و مناطقی را برای مطالعه بیشتر برجسته می‌کند.

پروفسور «هونگبو ژانگ» (Hongbo Zhang) پژوهشگر دانشگاه سون یات سن و از پژوهشگران ارشد این پروژه، گفت: در چین، انگلستان و سایر کشورها، جمعیت‌های پیر داریم، اما درک ما درباره فرآیند پیری محدود است. ما اکنون دید دقیقی را درباره چگونگی تلاش عضلات برای حفظ عملکرد خود به رغم تأثیرات پیری داریم.

این پژوهش در مجله «Nature Aging» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ضوابط و مقررات توزیع اینترنتی دارو تدوین شد
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد