Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی گفت: درنظر گرفتیم جانبازان کمتر از 25 درصد که هیچ شغلی ندارند براساس ضوابط قانونی برابر با حداقل حقوق یک کارمند، ماهانه حقوقی به عنوان حق معیشت دریافت کنند.

به گزارش برنا؛ اگرچه بیش از 30 سال از پایان آن آغاز تلخ می‌گذرد و دیگر در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آثاری از جنگ به چشم نمی‌خورد اما واقعیت این است که جنگ هنوز برای عده‌ای تمام نشده و هنوز با آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها جانبازان کمتر از 25 درصد با مشکلات مالی و اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و خانواده‌هایشان برای تهیه دارو، مایحتاج زندگی و حتی اجاره خانه و تهیه خرج و مخارج فرزندانشان مشکلات فراوانی دارند و همواره بابت حقوق کم جانبازان کمتر از 25 درصد گلایه دارند.

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در گفتگو با خبرنگار برنا از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از 25 درصد خبر داد و گفت: براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، جانبازان کمتر از 25 درصد که دارای شغل نیستند هم می‌توانند ماهانه حقوق دریافت کنند.

او افزود: درنظر گرفتیم این جانبازان که دارای درصد کمی هستند و هیچ شغلی هم ندارند براساس ضوابط قانونی برابر با حداقل حقوق یک کارمند، ماهانه حقوقی به عنوان حق معیشت دریافت کنند.

اوحدی تصریح کرد: این قانون از ابتدای سال 1400 نیز اجرا شده و هم اکنون درحال پرداخت حقوق به این عزیزان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران درباره وضعیت جانبازان کمتر از 25 درصد که پرونده‌شان ثبت نشده است، گفت: جانبازان عزیزی که هنوز پرونده‌شان در بنیاد شهید ثبت نشده باید به بنیاد شهید شهر یا محله خود مراجعه کنند تا وضعیت آنها در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گیرد تا پس از بررسی‌ها و تشکیل پرونده و همچنین احراز نداشتن شغل، از این مزایا استفاده کنند.

او در توصیه‌ای به جانبازان اظهار کرد: از کلیه جانبازانی که پرونده‌شان ثبت نشده و فاقد مدارک بالینی هستند دعوت می‌کنم به بنیاد شهید مراجعه کرده تا هرچه زودتر تشکیل پرونده دهند و درصورت تایید مدارک و مستندات بتوانند از امکانات بنیاد شهید استفاده کنند.

اوحدی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند جانباز شناسایی و تعیین درصد شدند، گفت: تاکنون17 هزار نفر از جانبازان که نام و نشانی از آنها نبود، توسط بنیاد شهید براساس ماده 87 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شناسایی و تعیین درصد شدند و در ردیف جانبازان دفاع مقدس قرار گرفتند.

//انتهای پیام:۴

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ جنگ جانبازان مشکلات مالی مشکلات حقوق جانبازان معاون رئیس جمهور بنیاد شهید حقوق قانون خدمات رسانی قانون بنیاد شهید دفاع مقدس جانبازان سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید حقوق جانبازان حق معیشت جانبازان کمتر از 25 درصد بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا است و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد: استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب است.

کد خبر 6087009

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین