Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از عادی‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از عادی‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان است و به گفته مسئولان تداوم این وضعیت می‌تواند باعث گره خوردن پیک چهارم و پنجم بیماری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارشات منتشره تردد و بی‌خیالی شهروندان نسبت به کرونا، حضور در تجمعات و برپایی تجمع صدها نفری به بهانه ثبت رکورد جهانی گینس و شلوغی در پارک کودک در چند روز اخیر باعث نگرانی شده است چراکه هم‌اکنون شهر سنندج در وضعیت بسیار شکننده قرار داشته و هنوز پیک چهارم را هنوز پشت سر نگذاشته‌ایم و نباید پدیده کرونا عادی‌انگاری شود.

ابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: نباید در مواجه با کرونا، اجازه عادی‌انگاری را بدهیم؛ وضعیت استان در حال حاضر شکننده و نگران اوج‌گیری دوباره کرونا در برخی از شهرها هستیم‌.

وی با بیان اینکه چهار شهر استان در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: در حال حاضر سنندج در وضعیت نارنجی قرار دارد و هر لحظه ممکن است دوباره قرمز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه منع ترددهای شبانه همچنان در سطح استان ادامه دارد، اعلام کرد: منع تردد بین شهری از 11خردادماه همزمان با سراسر کشور آغاز و تا 17 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید نظارت کاملی بر تالارهای عروسی اعمال شود، گفت: خوشبختانه نماز جمعه‌ها طبق دستورات ستاد ملی و استانی کرونا برگزار می‌شود.

زارعی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد با شرایط سنی اعلام شده در استان کردستان در حال انجام است، اظهار کرد: براساس قانون هیچ‌گونه تجمع انتخاباتی نداریم و اگر تجمعی باشد باید در فضای باز و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

آمار کرونا در ایران| فوت 198 نفر در 24 ساعت گذشتهسیرو نزولی کرونا همچنان در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

 محدودیت تردد بین شهری در کردستان اعمال می‌شود 

سرهنگ برزو مرادی، رئیس پلیس راهور استان کردستان نیز بیان اینکه تا پایان کرونا قطعا محدودیت‌هایی کرونایی وجود دارد، اظهار داشت: متأسفانه برخی از فرمانداری‌ها همکاری لازم ندارند.

وی از تداوم اعمال محدودیت‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم با نا امن کردن فضای تردد شبانه و اعمال جریمه برای افرادی که کار ضروری ندارند، در کاهش ترددها مؤثر واقع شویم.

اعمال محدودیت‌هایی کرونایی در استان کردستان در حالی‌ست که کرونا همچنان در استان می‌تازد به طوری‌که در طول 24 ساعت گذشته 62 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و 2 بیمار جان باختند.

در حال حاضر 320 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال 42 نفر از آنان بدحال است؛ سنندج با 180 نفر، سقز 35 نفر، مریوان 21 نفر، قروه 20 نفر، بیجار 8 نفر، کامیاران 23 نفر، دیواندره 7 نفر، بانه 25 نفر و سروآباد با 1 نفر مجموع بیماران کرونایی را تشکیل می‌دهند.

براساس آخرین پیگیری خبرنگار تسنیم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 1328 نفر در استان کردستان فوت کرده که 525 نفر از آنان در سنندج، 248 نفر در سقز، 104 نفر در قروه، 75 نفر در کامیاران، 103 نفر در بانه، 77 نفر در دیواندره، 61 نفر در بیجار، 112 نفر در مریوان، 20نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد بوده است.

وضعیت کنونی بیانگر آن است که شهروندان باید همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/487/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان سطح استان عادی انگاری حال حاضر محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند