Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@21:25:24 GMT

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۶۷۳

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد

ایران اکونومیست- رییس اتحادیه واردکنندگان دارو از نهایی شدن خرید و واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی خبر داد.

ناصر ریاحی اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، سرانجام سازمان غذا و دارو، نامه مجوز لازم برای واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی را صادر کرد و به این ترتیب شرکت دریافت کننده مجوز از روز دوشنبه نسبت به گشایش ال سی و انتقال منابع مالی برای واردات این واکسن اقدام خواهد کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نوع واکسن خریداری شده از سوی بخش خصوصی نیز گفت: در گام نخست یک میلیون دوز واکسن آسترانزکا خریداری شده که به کشور وارد خواهد شد. در گام بعدی که بلافاصله پس از این قرارداد پیگیری می شود، سه میلیون دوز واکسن سینوفارم چین خریداری می‌شود که البته به شرط حمل مقطعی، مذاکرات بر سر آن ادامه دارد.

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد + جزییات

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: با توجه به اینکه احتمالا در آینده نزدیک واکسن ایرانی کرونا نیز عرضه خواهد شد، ما این شرط را برای واکسن چینی گذاشتیم تا در صورتی که دولت تغییر نظر داد یا سیاست دیگری اجرایی شد، تمام این واکسن بالاجبار به کشور وارد نشود و فقط بخشی از آن را وارد کنیم.

ریاحی درباره زمان بندی واردات این واکسن به کشور نیز بیان کرد: آمادگی داریم که تمام یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به شکل یک جا به کشور وارد کنیم، اما این بسته به ظرفیت و شرایط وزارت بهداشت خواهد بود. در صورتی که شرایط برای دریافت چند مرحله‌ای فراهم باشد نیز ما در ابتدا ۱۰۰ هزار دوز و سپس در قالب محموله‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دوزی این واکسن‌ها را وارد خواهیم کرد.

بخش خصوصی چند هفته قبل خبر از نهایی شدن خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا و واردات آن به کشور داده بود که پس از گمانه زنی‌های فراوان به دلیل صادر نشدن مجوزها و عملیاتی نشدن فرایند، واردات آن رسما متوقف شد.

پیش از این مسئولان اتاق بازرگانی پیشنهاد کرده بودند که این واکسن‌ها در اختیار کارگران و فعالان خط تولید کشور قرار گیرد.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون دوز واکسن بخش خصوصی نهایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه‌ اجرایی تدوین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در دیدار رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ صنفی، رئیس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعارهای سال مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مبتنی بر اقدامات کارشناسی و مطالعاتی و برای ریل‌گذاری و سوق دادن تمرکز مسئولین و مردم به نقاط ضعف کشور تعیین می‌شود.
وی عنوان کرد: امروز مهم‌ترین مشکل کشور اقتصادی است و همه به این موضوع واقف هستند اما باید آگاه بود اگر بخواهیم بازار رونق بگیرد یا روابط اقتصادی بین‌المللی تقویت شود باید تولید را در کشور افزایش دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تولید را یک گلوگاه

برای عرصه‌های مختلف حکمرانی دانست و بیان کرد: اقتصاد بر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که سهم مردم باید در اقتصاد کشور مشخص شود، تصریح کرد: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه‌ اجرایی تدوین کند.
وی، با بیان این نکته که نباید دولت بخش خصوصی را رقیب خود ببیند، خاطرنشان کرد: اگر سهم بخش خصوصی خالص از دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی جلو بزند، روز شادمانی و پیشرفت است که دولت باید به صورت جدی این مهم را در دستور کار قرار دهند.
امام جمعه بندرعباس گفت: دولت باید بتواند بخش خصوصی سالم، با توانایی و مولد را با برخی از سرمایه‌دارنماها تفکیک کند تا مردم در اقتصاد و تولید مشارکت داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: امسال در تمام عرصه‌ها نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی هستیم و باید بخش خصوصی را برای تحقق جهش تولید تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: به آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای خصوص عرض کردم که آمارهای صنعتی و تولیدی کشور که ارائه می‌شود خوب است اما اگر وضعیت تورمی کشور و پرداخت یارانه‌های بخش‌های مختلف صنعت را در نظر نگیریم دچار خطا خواهیم شد به همین جهت است که برای ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و صنعتی بنگاه‌ها، باید تمام یارانه‌هایی که دولت در قالب انرژی پرداخت می‌کند، را از شاخص‌ها کسر کنیم آن‌گاه می‌توان وضعیت پایدار و حقیقی صنعت را برآورد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: سود حاصل صنایع باید آنالیز شود و شاخص‌هایی نظیر نرخ ارز یارانه‌ای، یارانه‌های انرژی و ... از سودخالص کسر شود تا به سود و ارزش حقیقی خلق شده برسیم‌.

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی