Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این اخطاریه جوی زمان شروع تقویت سامانه "تقویت کم فشار سطح زمین و حاکمیت پشته (الگوی تابستانه)" ظهر امروز اعلام شده است که تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا (۴ تا ۶ درجه سلسیوس) و تداوم گرما از پیامدهای این سامانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از امروز تا فردا (سه‌شنبه) وزش باد شدید و گرد و خاک اغلب مناطق خراسان جنوبی به ویژه نواحی جنوبی و غربی استان را فرا می‌گیرد و پدیده غالب خواهد بود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره افزایش مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی، احتمال افت ولتاژ برق و گرمازدگی نیز هشدار داد.

مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در استفاده از آب و برق، پرهیز از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف (۱۱ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳)، تنظیم دمای سالن‌های پرورشی و دور آبیاری مزارع و باغات، انتقال دام‌ها به محل‌های سرپوشیده و سایه‌دار با تهویه مناسب، انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان‌های سردسیر و توجه به هشدارهای قطع برق از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

برچسب‌ها وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور سیستم سرمایشی توفان خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور سیستم سرمایشی وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور سیستم سرمایشی توفان خراسان جنوبی اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار هواشناسی در استان خبر داد و گفت: آسمان استان روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه بارانی است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: پیرو پیش‌بینی هواشناسی استان، سطح نارنجی هشدار صادر شده است.

وی افزود: فعالیت این سامانه از ظهر سه‌شنبه آغاز شده است و تا صبح روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی وزش باد لحظه‌ای شدید، رگبار باران، تگرگ و مه‌آلودگی را از مخاطرات این سامانه دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر نقاط استان به ویژه نیمه غربی در روز سه‌شنبه و نیمه شرقی در روز چهارشنبه این شرایط جوی را دارند.

هاشمی تصریح کرد: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن سیلاب و روان‌آب و وارد آمدن خسارت به سازه‌های موقت از مخاطرات این سامانه است.

وی گفت: احتمال کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 746748

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • هوا گرمتر می‌شود
  • هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • بارش پراکنده در خراسان جنوبی
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وزش باد شدید در استان