Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@01:31:20 GMT

آغاز تولید واکسن کرونا در انستیتو پاستور ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۱۱۸۳

مدیر طرح مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا با تشریح آخرین اخبار از مرحله سوم آزمایش انسانی این واکسن، گفت: همزمان با انجام مطالعه، کار تولید واکسن در انستیتو پاستور ایران آغاز شده و توسعه زیرساخت‌ها در دست اقدام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر احسان مصطفوی افزود: کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا با مشارکت انستیتو پاستور ایران در دو کشور ایران و کوبا در حال انجام و قرار است پس از مشخص شدن نتایج مطالعات به طور مشترک در هر دو کشور تولید و مورد عرضه عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این واکسن مرحله یک و دو کارآزمایی بالینی را در کشور کوبا طی کرد و مرحله سوم آن نیز از ششم اردیبهشت ماه در شهر اصفهان ایران آغاز شد و متعاقبا در هفت شهر دیگر زنجان، همدان، بندعباس، کرمان، یزد، بابل و ساری نیز تزریق واکسن آغاز شد.

مصطفوی افزود: ۲۴ هزار نفر از جمعیت ۱۸ تا ۸۰ سال در این مطالعه وارد شدند و در یک بازه زمانی ۴ هفته‌ای واکسیناسیون در شهر‌های هدف صورت گرفت. از چهارم خرداد ماه نیز تزریق دوم واکسن مجددا در شهر اصفهان آغاز شد و متعاقب آن در شهر‌های زنجان و همدان نیز در چند روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر از هموطنان تحت تزریق واکسن قرار گرفتند.

این همه گیرشناس ادامه داد: خوشبختانه تاکنون به جز معدودی از افراد نیاز به درمان دارویی خاصی متعاقب تزریق واکسن نداشتند و تا به حال مشخص شده که این واکسن کم‌خطر محسوب می‌شود و در عین حال متعاقب پایان تزریق دوم واکسن، پیگیری داوطلبانی که به مطالعه وارد شدند انجام می‌شود و اثربخشی واکسن به عنوان هدف اصلی در این فاز از مطالعه مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

مدیر پروژه مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا، در ادامه تاکید کرد: همزمان با انجام مطالعه کار تولید واکسن در انستیتو پاستور ایران آغاز شده است و توسعه زیرساخت‌ها در دست اقدام است. خوشبین هستیم که روز به روز بتوانیم ظرفیت تولید را توسعه دهیم تا پاسخگوی قسمتی از نیاز کشور باشیم.

آقای مصطفوی افزود: لازم به ذکر است که در دو شهر یزد و زنجان علاوه بر دو دُز تزریق شده یک دُز سوم هم تحت عنوان دُز یادآور تزریق می‌شود. انتظار داریم که انجام این تزریق یادآور باعث افزایش میزان اثربخشی واکسن شود که این موضوع نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در عین حال باید توجه داشت که ممکن است در مورد این واکسن، مثل اکثر واکسن‌های دیگری که در دنیا مطرح است، لازم باشد تزریق یادآور در ماه‌ها یا سال‌های بعد هم انجام شود.

وی درباره زمان ارسال نتایج مطالعات کارآزمایی بالینی فاز سوم به سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: بعد از اتمام تزریق دُز دوم واکسن و زمانی که نتایج اثربخشی واکسن مشخص شد، نتایج به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود تا تاییدیه لازم برای واکسیناسیون عمومی را اخذ کند.

مصطفوی افزود: مطالعاتی که در کشور کوبا انجام شده است نشان می‌دهد این واکسن ایمنی‌زایی خود را در برابر جهش‌های شایع همچنان حفظ می‌کند و در عین حال این پتانسیل در واکسن وجود دارد که اگر جهش‌های تاثیرگذاری از ویروس شناخته شود که در ایمنی‌زایی واکسن تاثیر داشته باشد، بتواند در زمانی نسبتا کوتاه تغییراتی داشته باشد تا در برابر جهش‌های جدید نیز پاسخگو باشد. برچسب ها: واکسن ، کرونا ، ایران ، کوبا ، انستیتو پاستور ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا ایران کوبا انستیتو پاستور ایران کارآزمایی بالینی مرحله سوم آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت عادت موثر برای داشتن حس خوشبختی

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید از دانشگاه بریستول در بریتانیا، نتایج حاصل از برنامه "علم خوشبختی" را مورد بحث قرار می‌دهد که از سال ۲۰۱۸ برای کمک به دانش آموزان در دستیابی به احساس شادی و خوشبختی آغاز شده است.

مهر نوشت: این مطالعه نشان می‌دهد که شادی شخصی را می‌توان از طریق عادات مبتنی بر شواهد به دست آورد. اگر فردی به تمرین آموخته‌های خود ادامه دهد، تأثیر می‌تواند طولانی مدت باشد.

سایر مؤسسات آموزشی برنامه‌های درسی مشابهی دارند، اما این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که موفقیت بلندمدت چنین شیوه‌هایی را دنبال می‌کند.

در این مطالعه از ۲۲۸ دانشجوی کارشناسی که یکی دو سال قبل یکی از دوره‌های روان‌شناسی مثبت‌نگر دانشگاه را گذرانده بودند، سوال شد. دانش آموزان بلافاصله پس از گذراندن دوره، ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبودی را در سلامت روانی خود گزارش کردند.

با این حال، محققان دریافتند که ۵۱ درصد از گروه- ۱۱۵ دانش آموز- با ادامه تمرین ابزارهایی که در کلاس درس آموزش داده شده بود، نگرش مثبت خود را حفظ کردند.

دکتر «بروس هود»، نویسنده ارشد این مطالعه و نویسنده "علم خوشبختی: هفت درس برای خوب زندگی کردن"، ۷ تمرین زیر را فهرست کرده است:

• انجام اعمال محبت آمیز،

• افزایش ارتباطات اجتماعی، از جمله شروع گفتگو با افرادی که نمی‌شناسید،

• یهره گیری از تجربیات دیگران،

• توجه عمدی به رویدادها و جنبه‌های مثبت روز خود،

• تمرین احساس قدردانی و تلاش برای تشکر از افرادی که هرگز آنطور که دوست داشتند به اندازه کافی از آنها تشکر نشده است،

• فعالیت بدنی،

• انجام تمارین ذهن آگاهی و سایر تکنیک‌های مدیتیشن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895499

دیگر خبرها

  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • هفت عادت موثر برای داشتن حس خوشبختی