Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:49:42 GMT

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ معادن نطنز ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۱۳۶۷

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ معادن نطنز ساماندهی می‌شوند

گروه استان‌ها - با پیگیری خبرگزا ری تسنیم مقرر شد معادن نطنز ساماندهی و ضایعات آنان از بستر رودخانه جمع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز ، خبرگزاری تسنیم در گزارشی با تیتر "تخریب قلعه وشاق و محیط زیست نطنز با فعالیت معادن؛ چرا مسئولان سکوت کردند؟+ فیلم" به مشکلات معادن نطنز پرداخته بود و مسئولان نیز نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری صورت گرفته گزارش تسنیم به نتیجه رسید و مقرر شد معادن نطنز ساماندهی شده و ضایعات آنان نیز به صورت مدیریت شده امحا شود و از رهاسازی در بستر رودخانه جلوگیری شود و صاحبان معادن نسبت به این اقدامات پیگیری لازم را انجام دهند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز با اشاره به فعالیت 70 معدن در شهرستان نطنز اظهار داشت: در این نشست موضوعاتی از قبیل سیل، حوادث جاده‌ای، برق و معادن  مطرح شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات لازم برای کنترل کانون‌های گرد و غبار در هشت سال گذشته تاکید کرد: 59 هزار و 35 هکتار عملیات بیابان‌زدایی معادل اعتبار 64 میلیارد تومان انجام شده است و 10 هزار هکتار نهال‌کاری و 806 هزار هکتار مالچ‌پاشی بر روی عرصه‌های با توان ایجاد گرد و غبار اجرا شده است.

«خرشک» رودبار گیلان زیر آوار مافیای معدن؛ یک دهه اعتراض روستاییان به جایی نرسید + فیلممنطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور استوزیر صمت در آذربایجان‌غربی: سیاست ما حرکت معادن در توسعه متوازن منطقه‌ای است/ هدف‌گذاری افزایش 20درصدی تولید معدن طلای "زره‌شوران"

وی به موضوع  بیماری سالک اشاره کرد و گفت: 90 کانون بیماری سالک در استان اصفهان شناسایی شده است و با توجه به کم آبی و فعالیت کانون‌های گرد و غبار این بیماری تشدید می‌شود که نیاز به اعتبار 15 میلیارد تومانی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان است تا در راستای مبارزه با بیماری سالک در اصفهان اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به مصرف بالای برق در سطح استان افزود: کم بارشی سبب کاهش حجم مخازن نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور و کاهش تولید برق نیروگاه‌ها و ایجاد عدم توازن تولید و مصرف برق شده است و وزارت نیرو با هدف تأمین برق پایدار، اجرای برنامه مدیریت مصرف با همکاری تمام مشترکان را به اجرا در می‌آورد.

وی گفت: حمایت کشاورزی برای خاموش کردن پمپ‌های آب چهار ساعت در شبانه روز، خاموش کردن روشنایی سرمایشی پس از مدت کار، تنظیم وسایل سرمایشی کاهش مصارف ساختمان‌های اداری و نهادهای عمومی و بانک‌ها و کاهش مصارف مشترکان پر مصرف خانگی و تجاری با استفاده از استارت آپ‌ها، شناسایی و جلوگیری از فعالیت مصارف غیرمجاز رمز ارز، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد.

شیشه‌فروش در خصوص موضوعات و مصوبات نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان نطنز نیز  گفت: مقرر شد معادن منطقه نطنز علاوه بر خودداری از رهاسازیِ ضایعات و نخاله‌های معدنی در حریم و بستر رودخانه‌ها، هر چه سریعتر، ضایعات سنگ را جمع‌آوری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اقداماتی برای جلوگیری از حوادث غیر طبیعی صورت گرفته از جمله اجرای طرح مطالعاتی حریم بسترهای رودخانه به طول 64 کیلومتر که امسال 50 کیلومتر آن  در دست اقدام است و برای تعیین حریم رودخانه نیز مطالعات اولیه انجام شده است.

شیشه فروش گفت: اداره آب و فاضلاب با همکاری جهاد کشاورزی نطنز نسبت به تامین آبِ شرب و آب مورد نیاز باغات از طریق آبرسانی سیار در روستا‌ها و مناطق کم آب در فصل تابستان اقدام کند و اداره منابع آب نطنز موظف شد امسال، پنج کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های اصلی شهر نطنز را لایروبی کند و مقررشد شهرداری نطنز با همکاری اداره منابع آب، برای 500 مترِ دیگر از مسیل‌ها و رودخانه‌های پرخطر، دیواره ساحلی و طرح هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی بسازند.

شیشه فروش در ادامه با اشاره به موضوع تردد خودرو های  شوتی در ازادراه اصفهان – نطنز – کاشان اشاره کرد و گفت: جهت جلوگیری از این نوع رفتارهای غیر قانونی و بروز حوادث جاده‌ای احتمالی  مقرر شد یک مکان ویژه  ایست بازرسی در این مسیر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/804/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان معادن نطنز شیشه فروش مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از بارش در استان اصفهان اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز شد.

وی با اشاره به بروز خسارت به باغات، معابر، آسفالت راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند، اضافه کرد: در این راستا مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در راستای ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شدا اقدام کنند.

وی گفت: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند.

شیشه فروش تصریح کرد: بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 6086564

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)