Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه "آموزش و پرورش در کل کشور با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو است" گفت: شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی برای نیروی انسانی دارد که باید بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمود امانی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در کل کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه است اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی برای نیروی انسانی دارد که باید بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار کلاس تک معلم داریم، افزود: ضریب پوشش و عدالت آموزشی باید رعایت شود اما در حوزه نیروی انسانی با کمبود مواجهیم.

با 16 میلیون دانش‌آموز و معلم نیاز به پژوهشگاه نداریم؟"ابلاغ معلمان" برای سال تحصیلی آینده به چه شرط تایید خواهد شد؟!کمبود 190 هزار نیروی انسانی برای شروع فعالیت مدارس/ ادامه خدمت 60 هزار معلم بازنشسته

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، سخت گیری برای ورود به بدنه آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: 498 نفر در آزمون استخدامی ماده 28 استان، با وجود داشتن کارنامه سبز، نمی‌توانند جذب شوند چراکه با حداقل استاندارد آموزش و پرورش سازگار نبودند.

وی تجربه موفق آذربایجان شرقی برای جبران کمبود نیرو را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با ساماندهی معلمان، کلاس درس بدون معلم در مهر ماه نخواهیم داشت.

امانی سطح مطلوب استانداردهای آموزشی در استان را یادآور شد و با تاکید بر اینکه باید در آذربایجان شرقی، دغدغه اصلی ما کیفیت یادگیری و یاددهی و رشد دانش آموزان باشد ابراز داشت: دین و اعتقادا دانش هموزان در کنار تربیت جسمی و بدنی برای ما مهم است چراکه فرد اخلاقی و مؤمن با بدن سالم در ساحت علمی، حرفه‌ای و اجتماعی و سیاسی می‌تواند به فرد مفید در کشور تبدیل شود که آذربایجان شرقی می‌تواند الگوی سند تحول بنیادین باشد.

انتهای پیام/111/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار