Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مسائل پیچیده سیاسی و مدیریتی که در ورزقان و در دو سال گذشته وجود داشت، پروژه کنارگذر ورزقان با حدود ۴ وزارتخانه مانند وزارت راه، صمت، کشور و اطلاعات کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگراه مذکور خلاف مقررات و مطالعات فاز صفر، یک و دو و نقشه‌های اجرایی مصوب تغییر مسیر یافته، نه اینکه کنارگذر ایجاد شود. بنا شد شرکت مس تأمین مالی راه انجام دهد و خلاف گفته‌های وزیر، در سال ۹۶ توافق نشده بلکه در سال ۹۱ اتفاق افتاده است. متأسفم با وجود احترامی که برای وزیر قائلم، نتوانسته اسم آن را اینجا مطرح کند.

دهقانی اظهار کرد: پروژه بزرگراهی تبریز، اسپیران، آقابابا چرا تعطیل شده است؟ ورزقان در حال حاضر یک جاده اصلی ندارد و همه جاده‌هایش روستایی است. این پروژه محلی صرفاً برای این مصوب شد که شرکت مس به راحتی عبور کند و مردم شهرستان از آن منتفع شوند. این پروژه را اگر از تبریز آغاز کنیم ۱۶۰ کیلومتر تا مرز فاصله دارد.

نماینده ورزقان بیان کرد: با توجه به تأمین مالی شرکت مس برای این پروژه، تحولات سیاسی شهرستان، استان و نقش نماینده در وزارت کشور پرده از یک فساد بزرگ و اختلاس ۳۵ هزار میلیارد تومانی در وزارت صمت با مدیریت شرکت ملی مس و همچنین برخی مدیران برمی‌دارم.

وی تصریح کرد: پروژه تغییر مسیر بزرگراه از ورزقان و آقابابا که مسیری ۱۰ کیلومتری است، به مسیر ۲۰ کیلومتری تغییر یافت و عملاً پروژه به جای ورزقان از روستای نماینده قبلی شهرستان کلید خورد. در یک جابه‌جایی، شهرک اقامتی و گردشگری و شرکت صنعتی مس ورزقان قرار بود به آن روستای مذکور برود که وزیر راه متولی آن است. مجتمع مس سونگون هم با شتاب و عجله اجرای احداث کارخانه تولید کنسانتره فاز ۳ و ذوب را بدون مطالعه و رعایت قانون کلید زد.

دهقانی گفت: شرکت‌ها برای پروژه مناقصه فاز ۳ کنسانتره مس سونگون معرفی می‌شوند و شرکتی به نام کیسون به شرکت ملی مس در خواست می‌دهد و می‌خواهد در جمع شرکت‌های دیگر قرار گیرد. شرکتی که در مناقصه نبود، برنده می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع وارد شوند. اسناد این موضوع را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.

این نماینده با نشان دادن دو تصویر از مسیر پروژه‌ها و نامه‌ای از معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع و پاسخ مدیرکل حوزه وزارتی اظهار کرد: بر اساس مطالعات فازها و نقشه‌های اجرایی، بزرگراه از جنوب ورزقان عبور می‌کند. اما این مسیر را به صورت دستوری و بدون مطالعه تغییر دادید. به دروغ می‌گویند ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. اگر مسیر قرمز برقرار شود، ورزقان در بن بست قرار می‌گیرد. حتی قوس‌های راه هم حتی به درستی اجرا نشده است.

نماینده ورزقان پس از گفته‌های وزیر راه و شهرسازی پشت تریبون آمد و گفت که «خدا را گواه می‌گیرم آنچه آقای وزیر گفته همه دروغ است؛ مدارکش را بیاورد و مطالعات فاز ۱۲ و نهایی را ارائه کند.»

دهقانی خطاب به اسلامی بیان کرد: شما و معاون شما پروژه را گرفته‌اند. بزرگراه جنوب ورزقان را به هر روستایی که قرار بود، ببرید. من مخالف نیستم اما نباید شما مسائل غیر واقعی را ارائه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر