Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از طریق منابع بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور کلور – درام تأمین خواهد شد تا فرآیند اجرای این پروژه زیربنایی سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: از محل ماده ۵۶ قرار شده ۴۰۰ میلیارد تومان منابع صرف تکمیل محور چهار خطه اردبیل – سرچم شود که در این زمینه مقدمات تأمین اعتبار و تضمین از سوی سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به توسعه بزرگراه‌ها در استان با مطالعات دقیق و بررسی‌های کارشناسی اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین عامل تصادفات در جاده‌های شمال استان خطای انسانی است که در مراحل بعد خودرو و جاده از دیگر عوامل بروز تصادفات هستند.

حیدری افزود: در جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و در بررسی دقیق مشخص شده عمده دلیل تصادفات در جاده‌های شمال استان سرعت و سبقت غیرمجاز است که قطعاً با توسعه بزرگراه‌ها ما قادر خواهیم بود جلوی تصادفات رخ به رخ را گرفته و به تعدیل این امر کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به رغم نصب دوربین‌های نظارتی و پایشی در کنترل سرعت رانندگان، ما با برخی تخلفات از سوی رانندگان روبه‌رو هستیم که این خود به تصادفات مرگبار در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی منجر شده و به رغم همه این شرایط ما توسعه بزرگراه‌ها را به عنوان یک حرکت جدی مورد توجه قرار دادیم.

حیدری در مورد پروژه بزرگراهی اردبیل – سرچم اضافه کرد: از ۱۷۸ کیلومتر این مسیر منهای ۴۳ کیلومتر همه قطعات به پیمانکاران واگذار شده به طوری که از سمت اردبیل به سرچم ۹۰ کیلومتر و از سمت سرچم به اردبیل نیز ۴۵ کیلومتر پروژه با سرعت در حال انجام است.

وی به برآورد هزینه توسعه بزرگراه و اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲.۵ تا ۲۰ میلیارد تومان منابع در شرایط کنونی به ازای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه نیاز است تا ما بتوانیم طرح‌های مصوب را به سرانجام برسانیم.

حیدری از احداث کنارگذر نیر به سمت سراب خبر داد و بیان کرد: شرکت ساخت این پروژه را در مرحله مطالعه و انتخاب پیمانکار دارد تا بزرگراه نیر به سمت سراب در کنار کنارگذر این مسیر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد پروژه‌های حوزه راه به اداره کل راه و شهرسازی تفویض شده است، اظهار کرد: به غیر از این محور، بقیه محورهای مواصلاتی در محدوده استان با تلاش راه و شهرسازی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه‌های گردشگری نظیر محور سرعین به آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: به شکل بازیافت این پروژه مراحل نهایی را سپری می‌کند و به سرعت در حال آماده شدن برای عملیات آسفالت‌ریزی است.

حیدری از آسفالت مسیر گردشگری دریاچه گیلارلوی گرمی و منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد و تصریح کرد: تونل دوم حیران با حفاری ۱۰۰ متر در حال انجام است و امیدواریم با تعریض چهار کیلومتر این مسیر از بار ترافیکی این محدوده کاسته شود.

کد خبر 5224262

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل راه و شهرسازی راه و شهرسازی اردبیل محبوب حیدری راهسازی جاده اعتبارات عمرانی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا اراک اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا توسعه بزرگراه راه و شهرسازی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی