Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:05:14 GMT

هنرِ اهل رسانه، ساده سازی مطالب پیچیده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۱۰۸

هنرِ اهل رسانه، ساده سازی مطالب پیچیده است

ایسنا/بوشهر نشست سید بشیر حسینی، کارشناس ارشدحقوق و دکترای ارتباطات، عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما و داور برنامه عصر جدید با خادمیاران کانون خبر و فضای مجازی خدمت رضوی استان بوشهر برگزار شد.

سید بشیر حسینی در نشست با خادمین رسانه استان بوشهر گفت: هنرِ اهل رسانه، ساده سازی مطالب پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نام امام رضا علیه السلام آنچنان مبارک و شیرین است که هر جا پرچمی به نام ایشان بالا می رود آدم دلش می خواهد با تمام وجود در زیر این پرچم قرار گیرد، افزود: هرچند ما نگین زمینی ایشان را در مشهد داریم اما امامان در همه جا احساس می شوند.

این کارشناس در خصوص اهمیت فعالیت های رسانه ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۳ اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب تعبیر اعجاز انگیزی از رسانه ارائه داده و فرمودند: « تنگه احد انقلاب اسلامی حوزه هنر و رسانه است» زیرا تنگه احد هر دو معنای ایجابی و سلبی را با هم دارد زیرا اگر این تنگه را نگه داریم پرچم در دست ماست و اگر کوتاهی کنیم با وجود پیروزی در جنگ کل فضا را از دست می دهیم.

حسینی در ادامه به مظلومیت شهیدحاج قاسم سلیمانی در حوزه رسانه پرداخت و عنوان کرد: زمان و مکان شهادت ایشان در ساعت یک و بیست دقیقه نصف شب و خارج از جغرافیای کشورمان، یک زمان و مکان نمادین بود و این رسانه بود که بعد از شهادت حاج قاسم میدان داری کرد تا جایی که در بستر اینستاگرام نام بلند شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی محدود گردید و در صورت پافشاری کاربران برای انتشار محتوای مربوط به ایشان کاملاً از این رسانه حذف می شدند.

این عضو هیئت علمی در جمع خادمین رسانه استان بوشهر با اشاره به ویژگی های اختصار و ایجاز، جذابیت، سریع، کوتاه بودن و ساده سازی محتوا تاکید کرد: اگر این ویژگی ها رعایت شود هم پیشرفت قابل توجهی صورت خواهد گرفت هم آثاری ماندگار تولید می شود.

وی با مهمتر دانستن کیفیت نسبت به کمیت افزود: بهتر است هر ده روز یک بار خبر تولید شود اما همان خبر جدی، خلاقانه، اثرگذار و از یک زاویه جدید باشد زیرا ما نباید گول کمیت ها را بخوریم چیزی که جبهه انقلاب را به شدت زمین می زند بیلان کاری و وعده های اینگونه است.

سید بشیر حسینی با بیان اینکه هنر اهل رسانه این است که پیچیده ترین مطالب را ساده بیان کند و از اشتباهات گذشته خود بپرهیزند و گامی بزرگ و رو به جلو بردارند یادآور شد: فراموش نکنیم بازتاب رسانه ای چیزی که در عالم زیباست لزوماً آن زیبایی را نخواهد داشت پس باید به دنبال زاویه دید جدید و متفاوت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب سیدبشیر حسینی امام رضا انقلاب استان بوشهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، استاندار بوشهر پس از برگزاری رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما با گرامیداشت این روز گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان داخلی و خارجی انقلاب، دست به دست هم دادند تا ارتش ایران را منحل کنند که امام خمینی (ره) با تیزبینی، هوشیاری و درک آینده، ارتش را به‌عنوان پشتیبان و پشتوانه نظام، کشور و مرز‌ها معرفی کردند.

احمد محمدی‌زاده افزود: پس از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دستور امام (ره) روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شد و درآن روز ارتشیان در برابر امام رژه رفتند و از آن روز به‌بعد به تعبیر رهبر انقلاب این ارتش، ارتش حزب‌الله است.

او اضافه کرد: ارتش در دفاع مقدس و در همه حوادثی که برای کشور پیش آمده، جانانه ایستاده؛ و شاهد اقدامات فداکارانه و نقش ارزشمند این نیرو، ۴۷ هزار شهیدی است که ارتش جمهوری اسلامی تقدیم این ملت، کشور و نظام کرده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: نقش ارتش نقشی خاص در همه عرصه‌های دفاع هوایی، دفاع زمینی و دفاع دریایی است.

محمدی‌زاده با اشاره به این‌که امروز روز ارتش و روز نیروی زمینی ارتش است، گفت: صمیمانه به برداران ارتشی این روز را تبریک می‌گویم. ارتشیان در کنار سپاه و نیروی انتظامی و بسیج مردمی یک توان رزمی و دفاعی قدرتمندی را شکل داده‌اند که اراده دشمنان انقلاب را برای مقابله با انقلاب و کشور از بین برده است.

او اضافه کرد: یکی از موفق‌ترین عملیات‌های اخیر جبهه مقاومت، عملیات «وعده صادق» بود که سپاه پاسداران اسلامی با پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی آن را انجام داد. سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکمی برای صیانت از این کشور، ملت و این انقلاب هستند.

دیگر خبرها

  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد